Total War: Rome II Neler Vaadediyor? İşte Rome II Hakkında Açıklananlar!

1366768 600x337 Total War: Rome II Neler Vaadediyor? İşte Rome II Hakkında Açıklananlar!

Total War: Rome II yaklaşırken hakkındapek çok yeni bilgi ortaya çıkıyor. Total War: Rome II hakkında yayınlanan özellikleri Total War fan sitesi Total War Türkiye’nin Total War Center’dan yaptığı çeviriyi sizlere sunuyoruz. Öyle görünüyor ki, yeni oyun bizleri tarihte yolculuğa çıkarmaktan öte bir şey yapacak. Bakalım yeni özellikler arasında neler varmış…

  • Shogun 2 dar bir coğrafyada ve sınırlı çeşitlilikte birimlere sahipti. Bu, Roma II’nin ölçeğinin yanında nispeten çok küçük kalıyor. Oyun motoru geliştirilirken oyun sistemlerine odaklanıldı ve birimlerin yön bulma yetenekleri geliştirildi.
  • Rome II devasa olacak, Rome 1′in geçtiği coğrafyadan çok daha büyük bir coğrafyayı ele alacak.
  • Oyunun temel tasarım vizyonu oyuncuyu makro ölçekten mikro ölçeğe taşıması olacak. Strateji haritasından tek bir askere kadar.
  • Bu çarpıcı odaklanmaya rağmen makro düzeyde oyun çok daha geniş olacak. Senatonun bunda önemli bir payı olacağını tahmin ediyoruz ancak Creative Assembly henüz bu konuda bir açıklama yapmadı.
  • Rütbeleri bir bir çıkarken başarın bazı arkadaşlarının olumlu olmayan yanıtlarını çekecek. İhanete uğraman neredeyse kesin. Strateji haritasında insan düzeyinde dramaya tanık olacaksın.
  • Daha büyük strateji haritasında birliklerini hareket ettirebileceğin yüzlerce bölge olacak. Ancak oyun bu bölgeleri bir havuzda toplayan vilayetlerde toplayarak kontrolü kolaylaştırıyor. Bu fikir savaş alanında askeri birimleri tek tek kontrol etmek onları yerine bölükler ve ordular halinde kontrol ettiğinizi hatırlatmıyor mu?
  • Eninde sonunda oyun size bir seçim sunacak; Cumhuriyeti mi koruyacaksınız yoksa Roma’nın diktatörü mü olacaksınız?
  • Oyun kameraları yeniden tasarlandı. Artık kamerayı tek bir askeri birime kilitleyebileceksiniz. Kamera bu moddayken adeta bir belgesel kamerası fonksiyonuna sahip olacak; asker yürürken sallanan kamera, askerin gözünden kamera..
  • Demo gösterim İÖ149 ile İÖ146 arasında geçen Üçüncü Pön Savaşı senaryosunu konu alacak. Senaryo Kartaca Kuşatması’nda geçecek.
  • Rome II parçacık aydınlatma özelliğine sahip yeni grafik motoru ile gelecek.
  • Oyun denizden karaya istilayı da içeren kara ve deniz muharebelerinin eş zamanlı olarak yürütülmesini sağlayacak. Demoda Kartaca sahillerine çıkarma yapan Roma gemilerini göreceksiniz.
  • Donanma birimleri artık birden fazla gemiden oluşacak. Tıpkı tek bir kara biriminin onlarca, hatta yüzlerce birimden oluştuğu gibi.
  • Beklendiği üzere mancınıklar (catapult ve ballista) oyunda yer alacak.
  • Demoda Roma’nın kuşatma kulelerine büyük dikkat çekilecek. Birim kamerası ile kuşatma kulesinin tepesindeki bir askerin gözünden alana bakacaksınız.
  • Çarpışmalar çok büyük ortamlarda gerçekleşecek. Kartaca’nın büyük kısmı demoda yeniden inşa edildi. Bu devasa ölçeğe daha kolay uyum sağlamanız için oyuna üstten aşağı bakan bir taktik harita özelliği eklendi.
  • Kentleri ele geçirmek için birçok yol var. Örneğin duvarlar yeteri kadar hasar aldığında moloz yığınına dönüşebilir. Bu, kedi-fare oyunu için tasarlandı: “Kent duvarları yıkıldığında tek bir alanı savunmak için merkezde beklemeyeceksiniz.”
  • Birbirine çarpan kalkanlarının gürültüsüyle ordular kapıştığında gerçek bir cazibeye kapılacaksınız.
  • Yeni grafik motoru bu ölçekte etkileyici bir uyumluluk sergileyecek. Kartaca’da binaların duvar yazılarına sahip olduğunu rahatça görebiliyoruz.
  • Arka planda parçalanan binalarıyla Kartaca’nın savaş fillerini harekete geçirmesiyle demo son bulacak.
  • Birim kamerası “Er Rayn’ı Kurtarmak” filmindeki çıkarma sahnesindeki hissiyatı vermek için tasarlandı.
  • Her bir birim kendi yüz animasyonlarına sahip olacak ve karşılaşmalarda askeri liderler aralıksız şekilde emirlerini yüksek sesle haykıracak.
  • Askerler yanı başındaki arkadaşının katledilmesi gibi şeylere tepki verecek ve böylece robot ve klon ordular artık olmayacak.
  • Senaryo olarak oynadığı harita Kartaca Kuşatması hakkındaydı. (?)
  • Deniz ve kara savaşlarının birleştiği görülüyor.
  • Gemiler sahip oldukları katapult ve ballistalar ile koruma amaçlı baraj ateşi sağlayabiliyor.
  • Duvarların farklı kısımlarını çökertebilir ya da geleneksel biçimde duvarları ele geçirebilirsiniz.
  • Gemi ve lejyonlarınızın sayısı önceki oyunların çok ötesinde olacak.
  • Muharebe haritası Shogun 2′dekinden daha geniş olacak.
  • Yeni seslendirmeler
  • Bir kuleyi ele geçirirken birlik komutanı askerlerine şöyle bağıracak: “For the honor of Rome!”
  • Askerlerin birlik komutanlarının düşüşüne verdikleri tepkiyi göreceksiniz.
  • Birimler daha hızlı hareket edecek.
  • Yeni özellik: Muharebe alanında birimlerin renki sembollerle gösterildiği (radar map’takinden çok daha detaylı bir şekilde) iki boyutlu bir arayüze görünümüne de sahip olacaksınız. Ancak bu modda birimlerinize emir vermek zor olabilir.
  • Geliştirici ekip şu anda, özellikle kuşatmalardaki pusu sistemi üzerinde çalışıyor. Belli askerler sokakları bloke edebilir, ya da sokakta herhangi bir yerde saklanabilir ve böylece saldırganların arkasını sarabilir.
  • Artık savunan olarak kent merkezine çekilip bekleyemeyeceksiniz. Kentlerde birden fazla zaptetme noktası bulunacak.

[Kaynak: Total War Türkiye]

Yazar hakkında

Amiga 500 ve Atari'yle oyunlara ilgisi artan Deniz, eve bilgisayarın gelmesiyle birlikte hem oyunlara, hem de bilgisayarın kendisine daha çok vakit ayırmaya başladı. Aradan yıllar geçti ve bu ilgi sayesinde kendisini yazı yazmaya verdi ve basın kanadına geçti. Amatör olarak başladığı bu işe profesyonelleşerek devam ediyor...