AMD DirectX’ten Şikâyetçi

In Oyun by Burak AlkanLeave a Comment

Oyunlarda mükemmel görüntüler elde etmemizi sağlayan DirectX teknolojisi meğer günümüz ekran kartlarının performansının önündeki en büyük engel imiş.

AMD’nin belirttiği üzere, DirectX arabirimi yüzünden oyun geliştiricileri ekran kartının gerçek gücünden yaralanamıyorlar. Aslında buna en güzel örneklerden biri de Crysis 2. 6 yıl eski ve orta sınıf bir ekran kartına sahip olan PS3 ve XBOX 360 oyunu akıcı bir biçimde oynatabilirken aynı oyunu oynamak için bizim 10 kat daha güçlü ekran kartları kullanmamız gerekiyor.

Peki, neden geliştiriciler DirectX’i aradan kaldırıp doğrudan ekran kartına komut veremiyorlar? Cevap basit: uyumluluk. Konsollar gibi PC’ler tek olmadığı için PC’ye yazılan bir oyunun 5 yıl önceki bir PC’de de çalışabilmesi için DirectX şimdilik şart.