Anasayfa Haber Android Programlamaya Giriş Ders 2: AVD Kurulumu ve ilk Projenin Çalıştırılması

Android Programlamaya Giriş Ders 2: AVD Kurulumu ve ilk Projenin Çalıştırılması

Bu derste Eclipse programlama ortamında AVD’yi (Android Virtual Device) kuracağız ve sonra ilk projemizi (Hello World) yapacağız.

1.AVD (Android Virtual Device)

Projelerimiz test (simülasyon) etmek için AVD (Android Virtual Device) kullanacağız. Onu kuralım:

Eclipse’i açalım

Menü Windows > Android Virtual Device Manager

AVD 1

Veya daha hızlı ulaşabiliriz:

AVD

Seçtikten sonra karşımıza böyle bir pencere gelecek:

Virtual Device Manager

Burada New butonuna basacağız.

AVD Window

Burada  AVD ismini gireceğiz (AVD name).

Aygıtı seçeriz (Device). Aygıtı seçtikten sonra Eclipse boş olan pencereleri kendi dolduruyor.

Sadece SD kart 1000 MiB gireceğiz ve Snapshot’u işaretleyeceğiz  Snapshot bizim AVD’i tekrar açtığımızda  hız kazandıracak. Yani tekrar açıldığında AVD’yi daha hızlı açacak.

AVD devam

Ok bastıktan sonra biraz beklememiz gerekecek.

Sonra sağ alt kısmında bulunan Start düğmesine basacağız.

virtual device manager2

Karşımıza Lunch Options penceresi gelecek. Bu pencerede bizim AVD için görüntü ayarlarını yapabiliriz.

Mesela Scale display in real size için ben burada Screen Size 7 seçtim. Böylece AVD ekranda daha az yer kaplıyor. Siz büyüklüğü kendi monitörünüzün göre ayarlayabilirsiniz.

Lunch Options

Launch bastıktan sonra emülatörün penceresi gelecek.

AVD device

2.Proje( Hellow World)

Şimdi ilk projemizi yapıp nasıl çalıştığını inceleyebiliriz.

Eclipse’te menü seçelim File > New > Project

project

Buradan projenin tipini seçeceğiz – Android > Android Application Project, ve Next’e basacağız

New Android App

Boş olan alanları dolduralım.

Application Name – programın ismi. Bu ismi kullanıcılar programda görecekler.

Project Name – projenin ismi. Bu ismi kullanıcılar görmeyecekler. Projenin ismi Eclipse’te sol tarafta gözükecek.

Package Name – Java’dan gelen isimdir. Java’da class’ların prefix isimler için kullanılıyor. Biz tr.android.develop.<programın ismi>  gibi bir isim kullanacağız.

Minimum Required SDK – Android’in  minimum kullanabileceğimiz platformu belirliyor.

Target SDK – Android’in maksimum kullanabileceğimiz platformu belirliyor.

Compile With – Programımız hangi Android platformunun özelliklerini kullanacağımızı gösteriyor.

Theme – Bu özelliği kullanmadığımız için None seçeceğiz.

android App

Next basacağız.

Configure Project

Create custom luncher icon – Projemiz için Android’in ikonunu otomatik olarak yaratacak.

Create Activity – Proje yaratıktan sonra otomatik olarak Activity yaratılacak.

Create Project in Workspace – Projemizi varsayılan yere kaydedecek.

Next basıyoruz.

Icon luncher

Burada ikonları seçebiliriz. Ben varsayılan ikonu bırakıyorum ve Next butonuna basıyoruz.

Blank Activity

BlankActivity’yi seçiyoruz ve Next butona basıyoruz.

new blank activity

Burada Layout Name olarak Main girelim.

Finish butona bastıktan sonra ilk projemiz hazırdır.

project explorer

Sol tarafta projemizi görebiliriz. Şimdi en sık kullanılan klasörleri, dosyaları ve özellikleri inceleyelim.

src – tüm yazacağımız kodlar bu klasörde bulunacak
gen – bu klasörde programımız için gereken olan ve  Eclipse tarafından yaratılan dosyaları kaydediyor.
Android 4.2 –  programımız için gereken olan kütüphaneler ve uygulamaları içeriyor.
assets & res – farklı kaynaklar (resource)ve tipler (type) için klasörler ve dosyalar
AndroidManifest.xml – manifest veya konfig-uygulama dosyası

İlerde Eclipse programlama ortamı  kullandığı zaman bu klasörleri ve dosyaları daha detaylı inceleyeceğiz.

Şimdi soldan projelerimizin ismini seçelim. Ve Ctrl + F11 basalım. Sonra Android Application’ı seçelim.

FirstApp

 

Run as

Ok butonuna basıyoruz. Bastıktan sonra emülatör açılacak. Emülatör açıldığı zaman bilgisayarda bir şey  yapmayalım, çünkü AVD duyarlıdır.

emulator

Karşımıza böyle bir pencere gelecektir. Demek ki programımız emulatöre kaydedildi ve düzgün çalışıyor. Eğer bir sıkıntı varsa emülatörü kapatabilir ve yeniden açabilirsiniz. Aynı problem varsa Eclipse’i  yeniden çalıştırabilirsiniz. En kötü durumda bilgisayarı yeniden başlatmak zorunda kalabilirsiniz. En önemlisi Ctrl + F11 bastıktan sonra ve emülatör açıldığında bilgisayarda bir şey yapmamak. Türkçe harfleri kullanmasak daha iyi olur çünkü Eclipse programlama ortamı en düzgün İngilizce alfabesiyle çalışıyor.

Gelecek derste bizim projeye farklı yeni  objektleri  yükleyeceğiz ve bu objektlerin özelliklerini  değiştirmeye çalışacağız. Size başarılar dilerim.

Android Programlamaya Giriş Ders 1: SDK Kurulumu ve Ayarları

Android Programlamaya Giriş Ders 2: AVD Kurulumu ve ilk Projenin Çalıştırılması

Android Programlamaya Giriş Ders 3: Ekranın Nesneleri ve Nesnelerin Özellikleri

Android Programlama Ders 4: Layout-dosya, XML Kodlama ve Ekranın Pozisyonu

Android Programlama Ders 5: Layout Çeşitleri

Android Programlama Ders 6: Kod İçerisinden View Nesneleriyle Çalışma