NVIDIA GeForce GTX 980 İncelemesi

In Video, Video İncelemeler by Recep Baltaş57 Comments

NVIDIA’nın Watt başına performans değeri ile çığır açan Maxwell mimarili yeni ekran kartı GTX 980’i inceliyoruz.

GeForce GTX 980 ekran karti incelemesinde, Nvidia’nın en gelişmiş GPU’sunun yeni Maxwell mimarisi ile neler sunduğuna yakından bakıyoruz. Maxwell mimarili ilk incelememiz GeForce GTX 750 Ti modeli ile olmuştu elimize ilk ulaştığında kartın özellikle düşük güç tüketimini mercek altına almış ve kapsamlı bir güç tüketim testi yapmıştık. 750 Ti’dan üç ay sonra elimize ulaşan GTX 980, GTX 900 serisinin tek GPU’lu en üst modeli olma özelliği taşıyor. Burada öncelikle en çok merak edilen konulardan birini cevaplayalım: nVidia neden GTX 800 serisini pas geçti ? Bunun nedeni GTX 800M serisinin dizüstü bilgisayarlara çok daha önceden çıkması ve bu GPU’ların bazısının Kepler, bazısının ise Maxwell olması. Firma bu bağlamda kafa karışıklığına yer vermemek için Tamamen Maxwell GPU’lardan oluşan yeni seriyi GTX 900 olarak adlandırdı. Yine de bu açıklamanın bütün NVIDIA hayranlarını tatmin etmediğini belirtmemizde fayda var. Öte yandan bu isimlendirme, HD7000 serisi ile devam ederken birden Rx 2xx gibi tamamen farklı bir isimlendirmeye geçen AMD’nin stratejisinden daha kolay anlaşılabilir.

  • 00:15 – GTX 800 serisi neden pas geçildi ?
  • 00:50 – Maxwell mimarili en güçlü ekran kartı
  • 01:10 – Watt başına performans oranında artış
  • 01:25 – Tek çekirdekli en güçlü ekran kartı
  • 01:40 – Kartı kutusundan çıkarıyoruz
  • 02:00 – DSR tekno9lojisi: Dynamic Super Resolution
  • 02:35 – VXGI ile daha gelişmiş ışıklandırma ve Hairworks teknolojileri
  • 03:25 – GTX 980’e yakından bakıyoruz ve kutusundan çıkarıyoruz
  • 04:10 – Referans tasarım
  • 04:25 – GTX 980’in arka yüzeyi
  • 04:30 – SLI bağlantı kısmı ile dört adede kadar Dual SLI
  • 04:45 – GTX 980’in üst kısmına bakıyoruz. Çift 6 PIN PCI Express güç portu
  • 05:20 – 1x Dual Link DVI, 3 x DisplayPort 1.2, 1 x HDMI 2.0
  • 06:00 – GTX 980 ve GTX 970 teknik özellikleri
  • 07:15 – Neden 2 x PIN güç bağlantısı ?
  • 07:45 – 5120 x 3200 @ 60Hz çözünürlük desteği
  • 08:05 – GTX 680 ile GTX 980 arasındaki performans farkı: 1080p, 1440p ve 4K çözünürlük
  • 09:40 – MFAA teknolojisi ile daha verimli çalışan bir kenar düzeltme
  • 10:10 – GTX 680, GTX 780 ve GTX 980 arasındaki farklar
  • 10:50 – Maxwell mimarisi ile düşük güç tüketimi: 165 Watt TDP değerine sahip GTX 980
  • 11:25 – Maxwell GPU Die
  • 11:50 – Dynamic Super Resolution ile daha yüksek görüntü kalitesi
  • 12:35 – 1080p ekranda 4K görüntü kalitesi
  • 13:25 – Dark Souls 2 ile Dynamic Super Resolution farkı
  • 14:45 – DSR açık ve DSR kapalı farkı
  • 15:05 – DSR, GeForce Experience’a dahil ediliyor
  • 15:20 – MFAA teknolojisi: MSAA ve MFAA farkı
  • 16:20 – MSAA ve MFAA arasındaki performans farkı: Call of Duty Ghosts, Assassin’s Creed Black Flag, Far Cry 3, Hitman ABsolution, Watch Dogs
  • 16:40 – VXGI ile Apollo sahnesi
  • 17:45 – Voxel Global Illumination
  • 20:10 – Maxwll ile gelen teknolojilerden yararlanacak oyunlar: NVIDIA Gameworks
  • 20:40 – War Thunder, The Crew, Assassin’s Creed: Unity, Batman Arkham, Knight, Warface, Borderlands The Pre-Sequel, The witcher 3: Wild Hunt, Project Cars, Strife
  • 22:15 – Far Cry 4’te kullanılan NVIDIA teknolojileri
  • 23:15 – HBAO+ ışıklandırma teknolojisi
  • 23:40 – PCSS – Percentage closer soft Shadows
  • 24:00 – TXAA – Temporal Anti-Aliasing
  • 24:10 – God Rays
  • 24:25 – NVIDIA Hairworks
  •  24:45 – Test sistemi: PG278Q ROG Swift Monitör, Core i7 3930K, Rampage IV Gene, 16 GB DDR3 bellekler

Oyun Testleri

  • 26:30 – Far Cry 3 Testi
  • 30:10 – Dynamic Super Resolution ile Counter-Strike Global Offensive testi
  • 33:55 – GeForce Experience içinden Süper çözünürlük ayarı
  • 34:45 – 1080p Battlefield 4 testi
  • 35:50 – 1440p Battlefield 4 testi
  • 36:50 – 1080p Crysis 3 testi
  • 38:00 – 1440p Crysis 3 testi
  • 38:50 – 5120 x 2880 çözünürlükte DSR Diablo 3 testi
  • 42:10 – 5K çözünürlükte StarCraft II testi
  • 45:50 – CUDA işlem kabiliyeti ile Premiere Pro’da render performansı

Sonuç Değerlendirme

  • 47:05 – GTX 980 ile daha fazla oyun testleri olacak
  • 47:45 – NVIDIA 344 sürücüsü ile test edilmiştir, sürücüler güncelleştikçe performans artacaktır
  • 48:30 – Çift GPU’lu GTX 990 çıkacak mı?
  • 48:50 – GTX 780 ve GTX 780 Ti sahipleri GTX 980’e geçmeli mi ?
  • 50:45 – DSR sayesinde eski oyunları daha yüksek grafik kalitesi ile oynama
  • 51:35 – Watt başına çok daha yüksek performans
  • 52:20 – GTX 980 referans kart önerilen satış fiyatı 1729 TL
  • 53:30 – NVIDIA rekabetçi bir giriş yapıyor GTX 980 Maxwell ile
  • 54:30 – GTX 970 incelemesi çok yakında!

GTX 900 serisi ilk etapta GTX 980 ve GTX 970 modelleri ile piyasaya giriş yapıyor. GTX 980, GTX 780 Ti’ı dahi gride bırakırken GTX 970 de GTX 780 ile benzer performansı çok daha düşük güç tüketimi ile sunuyor. Here iki kartın teknik özellikleri de şu şekilde:

GTX 980 ve GTX 970

5 Teraflop işlemci gücü gerçekten inanılmaz. 4 adet GTX 980’i bir sistemde kullandığınızda toplamda 20 teraflop işlem gücüne erişiyorsunuz. Bu bir süper bilgisayar demek. Karşılaştırma açısından PS4’ün 1.84 Teraflop işlem gücü olduğunu belirtelim. Her ne kadar John Carmack’a göre PS4 gücünü PC’de elde etmek için 3.68 Teraflop işlem gücü gerekse de bu durum yakında aramızda olacak olan ve GTX 900 serisinden GTX 400 serisine kadar bütün kartların destek sunduğu DirectX 12 ile değişecek.

Tabloda dikkat çeken bir başka nokta da GTX 900 serisi ile birlikte gelen HDMI 2.0 desteği. Kartın üzerinde bir adet HDMI 2.0 portu, 3 adet DisplayPort 1.2 portu ve 1 adet de Dual Link DVI portu var. GTX 900 serisi, NVIDIA’nın 5K çözünürlüğe çıkan ilk son tüketiciye yönelik ekran kartı. Burada görüntü çıkışlarının yanında dikkat çeken bir başka olgu da güç girişleri. GTX 980 sadece iki adet 6 PIN PCI Express güç girişine sahip. Bu da kartın rakiplerine göre daha düşük güç tükettiğinin bir başka göstergesi. Son olarak kartın 4 GB 256 Bit GDDR5 bellekler ile gelmesi, özellikle de 4K oyun ve DSR teknolojisinde epey fark yaratıyor.

4K oyun demişken, GTX 980’in 4K çözünürlükte en azından 20 FPS üstüne rahatlıkla çıkabildiğini belirtelim. Daha önce 4K oyun deneyimi için çift GPU’lu çözümlere yöneliyorduk. Fakat performansın artması ile birlikte tek bir ekran kartı ve tek GPU ile 4K performansına daha da yaklaşıyoruz.

4K Oyun GTX 980

Üstteki tabloda GTX 680 ile GTX 980, 1080p’den 4K’ya kadar farklı çözünürlüklerde karşılaştırılıyorlar. GTX 680, 1440p’ye kadar idare ediyor. Ama 4K’ya geçildiğinde havlu atmak zorunda kalıyor. GTX 980 ise AA kapalı iken 4K’da 40 FPS sunabiliyor. Ama ayarları biraz artırdğınızda FPS  23’e kadar düşüyor ki bu değerde akıcı bir oyun deneyimi söz konusu değil. Fakat firmanın bunun için de bir çözümü mevcut: MFAA!

Multi-Frame Sampled AA olarak adlandırılan bu teknoloji sayesinde NVIDIA mühendisleri, 4xAA performansı ile 8xAA kalitesi sunmayı başarmışlar. Bu sayede özellikle yüksek çözünürlüklerde AA açıldığında düşen FPS oranı büyük oranda iyileştirilmiş oluyor. Sonuç olarak 4K çözünürlükte bile kullanıcılar AA açabilir hale geliyorlar:

NVIDIA MFAA

Yine de MFAA teknolojisinin her oyunda olmadığını belirtelim. Çoğu oyun bu desteği güncellemeler ile alacak. Bazı oyunlarda ise bu destek olmasa dahi Nvidia kontrol panelinden MFAA devreye sokulabilecek. MFAA teknolojisi halen daha geliştirme aşamasında.

MSAA vs MFAA

NVIDIA, GTX 980 serisi ile yukarıda da belirttiğimiz gibi halihazırda GTX 600 ve öncesi ekran kartlarına sahip kullanıcıları hedefliyor. Yakın zamanda GTX 700 serisi ekran kartı satın almış kullanıcıların bu yeni seriye geçmeleri için devasa sebepleri yok. Ama GTX 680 kullanan bir kullanıcı, GTX 980’e terfi ettiğinde iki katı performansa çok daha düşük bir güç tüketimi ile kavuşacak.

GTX 680 vs 780 vs 980

NVIDIA Dynamic Super Resolution

Downsampling aslında oyuncular tarafından daha önce de kullanılan bir yöntem idi. NVIDIA, GTX 900 serisi ile birlikte bu özelliği artık doğrudan GeForce Experience içine yerleştiriyor. Öncelikle şunu belirtelim, bu teknoloji GTX 900 serisine özel değil. Fakat firmanın belirttiği üzere Maxwell bu yükün altından en iyi kalkan GPU. Peki nedir bu DSR ? DSR özelliği, ekran kartının oyunu yüksek çözünürlükte renderlayıp bunu daha sonra ekran çözünürlüğüne uygun hale getirmesi işlemine deniyor. NVIDIA’nın burada getirdiği fark, 13-tap Gauss filtresi kullanarak downsampling esnasında oluşan kenar kırılmalarını ortadan kaldırması.

Dynamic Super Resolution

Yukarıdaki örnekte Dark Souls 2, solda 1080p ve sağda DSR ile 4K renderlanıp 1080p’ye downsample edilmiş halde gözükmekte. Çimenlerdeki farkı bariz bir biçimde görebiliyoruz.

Dynamic Super Resolution - GeForce Experience

Yukarıda da görüldüğü gibi bu özellik GeForce Experience içerisinde Süper Çözünürlük olarak geçmekte.

NVIDIA Gameworks

AMD gibi NVIDIA da oyun geliştiriciler ile anlaşıp GPU’lardaki teknolojilerden yararlanmaları için gerekli araçları stüdyolara sağlamakta. Böylece oyun yapımcıları farklı teknolojilere oyunlarında yer verebilmekte. Halihazırda NVIDIA teknolojileri kullanan ve yakında çıkacak ve NVIDIA teknolojileri barındıracak olan oyunlar ise şu şekilde:

AC Unity Gameworks

Batman Arkham Knight Gameworks

Borderlands Gameworks

Project Cars Gameworks

Strife

The Crew Gameworks

The Witcher 3 Gameworks

War Thunder Gameworks

Warface Gameworks

Far Cry 4

Far Cry 4, NVIDIA Gameworks dahilinde geliştirilen oyunlardan biri. Oyunda HBAO+, PCSS, TXAA, God Rays, Fur ve gelişmiş 4K desteği yer alıyor. Oyunun içinden ekran görüntüleri için tıklayın.

Far Cry 4 nVidia Gameworks

Far Cry 4 nVidia Gameworks 2

Far Cry 4 nVidia Gameworks 3

Far Cry 4 nVidia Gameworks 4

Far Cry 4 nVidia Gameworks 5

Far Cry 4 nVidia Gameworks 6

Far Cry 4 nVidia Gameworks 7

Far Cry 4 nVidia Gameworks 8

Editörün Seçimitechnopat-ileri-teknoloji-inovasyon

 

 

Yeni nesil hakkında daha fazla bilgi edinmek için Technopat Video İncelemelerini İzleyebilirsiniz: