AMD, Mantle Üzerinde Çalışmayı Durdurdu

In Haber by Berker Güngör17 Comments

AMD bundan sonraki sürücü güncellemelerinde, Mantle için gelişirilmiş yeni optimizasyonlara yer vermeyecek.

AMD, Mantle API’si için yaptığı yazılımsal geliştirmeleri artık resmen durdurduğunu açıkladı. Şirketin Mantle API’si halen piyasada olan ve gelecekte çıkacak ekran kartları için sürücü seviyesinde desteklenmeye devam edilecek. Ancak bundan sonraki güncellemelerde, Mantle için özel hazırlanan performans artırıcı optimizasyonlara yer verilmeyecek.

AMD bundan sonraki sürücülerinde DirectX 12 ve Vulkan API’leri üzerine yoğunlaşacak. Halen Mantle kullanan pek çok oyun var ve Star Citizen gibi bazı Mantle destekli oyunlar da halen geliştirilme sürecinde. AMD ekran kartlarında bunlara destek verilmeye devam edilecek, ancak şüphesiz bu destek hayli sınırlı kalacak.

Mantle API’si yaklaşık iki sene boyunca piyasada kaldı ve bu süre içinde hayli ses getirmeyi başardı. AMD’nin neden bunu terk ettiği ve DirectX 12’ye odaklandığı kesin olarak bilinmiyor. Bir teoriye göre AMD bunu Microsoft’u köşeye sıkıştırmak için bir koz olarak kullandı.

Microsoft’un uzun süre DirectX API’si üzerine çivi bile çakmaması, yazılımsal optimizasyonları Windows platformu yerine Xbox konsollarına sakladığı yönünde ciddi söylentilere yol açmıştı. AMD’nin Microsoft’u bu konuda zorlamak ve belki de tamamen devre dışı bırakmak için Mantle API’sini ortaya attığı tahmin ediliyor.

Ancak Microsoft apar topar DirectX 12’yi duyurduğunda, kısıtlı kaynaklarını böyle bir yarışta heba etmek yerine, amacına ulaşmanın rahatlığıyla Mantle’ı elden çıkarması da gayet mantıklı bir sonuç. Sonuçta tüm AMD ekran kartları DirectX 12 ile de gayet rahat çalışmaya devam edecekler.