Anasayfa Video Kafa Ayarı Kafa Ayarı #51 – PlayStation’ın Tarihi

Kafa Ayarı #51 – PlayStation’ın Tarihi

İlk PlayStation
İlk PlayStation

Kafa Ayarı’nda konsol tarihinin en önemli konsollarından PlayStation ailesinin tarihini konuşuyoruz…

İlk PlayStation’dan son PlayStation’a neler değişti, neler değişmedi? Konsol tarihinin en önemli taşlarından olan PlayStation ile birlikte oyunculara neler oldu? Zira değişen tek şey donanım değil, insanlar!

Televizyonun nadir olduğu dönemlerde evlerde toplanan oyuncular için konsol bir arkadaşlık aracıydı. Daha sonra yaşlar ilerledikçe sevgililer, evli çiftler için Guitar Hero ile parti oyunları devri geldi.

Günümüzde PC gibi konsollarda da bir online, multiplayer dönemin ağır bastığını görüyoruz. Ancak tek etken elbette yaş değil, devir değil. Oyuncunun kendi tercihleri de önemli bir yere sahip. FIFA ve PES oyuncuları, JRPG tutkunları, dövüş oyunları sevenler, macera ve bulmaca sevenler gibi pek çok farklı oyuncu türü saymak; hatta her bir bireye inene kadar gruplandırmak mümkün.

Sony de oyuncuların değişiminin farkına varmış ki, Are You Player internet sitesi üzerinden konsol ödüllü bir anket düzenliyor. Tek kişilik ya da çok kişilik oyun oynamayı sevenleri görmeyi amaçlıyor. Tema olarak bize Hotline Miami’yi hatırlatan site üzerinde ankete ödül olarak da PS4 kazanma şansı sunulmuş. Sony’nin oyuncu gruplandırmasını burada görebilirsiniz.

Bize gelince, konsol tarihini anlatırken hem konsolun gelişimini, hem de oyuncuların değişimini ülkemizdeki haliyle hatırlıyoruz.

Sıcak çayınız ya da kahveniz, tercih ettiğiniz içecek ne olursa olsun bu bölümdeki sohbetimizde iyi seyirler dileriz…

İlk PlayStation

3 Aralık 1994’te Japonya’da PlayStation adında bir oyun konsolu piyasaya sürüldü. Bu konsol, dünyanın ilk optik sürücülü oyun konsolu idi. PlayStation’ı rakiplerinden ayıran tek özellik bu değildi tabii ki. PlaysSation aynı zamanda 3B grafikleri ilk defa düzgün bir şekilde kullanabilen konsoldu. Buna ek olarak PlayStation, dönemin neredeyse bütün televizyonlarında yer alan kompozit video çıkışına sahipti ve bu da konsolun kolayca TV’lere bağlanabilmesini mümkün kılıyordu.

İlk PlayStation’da 33.8688 MHz hızında çalışan, RISC, yani indirgenmiş komut setine sahip bir işlemci yer alıyordu. LSI Logic tarafından üretilen bu işlemci 30 MIPS işlem gücüne sahipti. Ufak bir karşılaştırma yapmak gerekirse bugün Intel’in en üst seviye masaüstü işlemcisi 5960X, 238.310 MIPS işlem gücüne sahip -neredeyse 8000 kat daha güçlü. Bunlara ek olarak PS1’de 2 MB RAM ve 1 MB da ekran kartı bellği mevcuttu. Dahili hafızası olmayan cihaza 128 KB boyutlu harici hafıza kartları takılabiliyordu.

PlayStation 2: İlk Defa DVD Sürücü

4 Mart 2000’de PlayStation 2 piyasaya sürüldü. Cihazda ilk başlarda 294 MHz hızında çalışan bir işlemci yer alıyordu. Daha sonra bu işlemci 299 MHz hızında çalışacak şekilde güncellendi. Sony ve Toshiba tarafından üretilen bu işlemci sayesinde PS2, PS1’den 9 kat daha fazla güce sahipti. Cİhazda 32 MB RAM ve 4 MB video belleği yer alıyordu. 8 MB hafıza kartı, PS1’in tam 64 katı kapasite sunuyordu. PS2’yi rakiplerinden ayıran en büyük özelliklerden biri de dünyanın ilk DVD sürücülü konsolu olması idi.

Daha sonra Slim, yani ince sürümü de çıkan PS2, 13 yıl boyunca üretilen nadir konsollardan biri. Cihaz dünya çapında toplamda 155 milyon adet sattı ve 3875 oyuna ev sahipliği yaptı.

PlayStation 3: Cell Mimarili Konsol

11 Kasım 2006’da piyasaya çıkan PlayStation 3, IBM’in Cell mimarili işlemcisini kullanıyordu. 8 çekirdekli olarak fabrikadan çıkan bu işlemci, konsolda 7 çekirdek olarak yer alıyordu. Zira çekirdeklerden biri üretim esnasında oluşabilecek hatalardan dolayı devre dışı bırakılıyordu. Kalan 7 çekirdekten 6 tanesi oyunlara ayrılırken 1 tanesi de işletim sistemi ve güvenlikten sorumlu idi. Yine de bu, konsolun iPhone’u da kıran ABD’li ünlü hacker George “Geohot” Hotz tarafından kırılmasının önüne geçemedi.

3.2 GHz hızında çalışan Cell işlemci PS2’den 10 kat, PS1’den ise 96 daha fazla güç sunuyordu fakat bu mimari için oyun geliştirmek epey zor bir süreç idi. Öte yandan geliştirilen oyunlar görsel anlamda tatmin edici bir deneyin sunuyordu. Bunda tabii ki NVIDIA tarafından geliştirilen ve 256 MB bellek ile donatılmış olan RSX GPU’nun da etkisi büyüktü. Bu GPU, GeForce 7800 GTX’in kırpılmış ve biraz da modifiye edilmiş bir sürümü idi.

PS3’ün şüphesiz en büyük yeniliklerinden biri de Blu-ray optik sürücüsü idi. Blu-ray doğrudan SONY tarafından geliştirilen ve HD-DVD ile kıran kırana savaşmış olan bir optik depolama teknolojisi. Hollywood’daki büyük film stüdyoları  ile anlayaşan Sony, HD-DVD ile olan savaşı kazanmıştı. Burada Blu-ray’in tek katmanlı disklerde 25 GB, çok katmanlılarda ise 50 GB depolama alanı sunmasının da etkisi büyük. PS3’ün de bu optik sürücü ile gelmesi yine Blu-ray’in yararına olmuştu. Rakip konsol Xbox 360 buna karşılık DVD sürücü ile piyasaya çıkmış ve daha sonra başarısız bir harici HD-DVD sürücü girişiminde bulnumuştu.

PS3’ün de PS1 ve PS2 gibi Slim hatta Super Slim modelleri piyasaya sürüldü. Fakat bu konsollar sadece boyut olarak değil, enerji tüketimi konusunda da iyileştirmeye sahiptiler. 2006 yılında çıkan ilk PS3’te CPU ve GPU o zamanın üretim teknolojisi olan 90nm ile üretiliyordu. Daha sonra çıkan yeni modellerde üretim teknolojisi aşamalı olarak iyileştirlmeye devam etti. En son çıkan model şu anda 45nm CPU ve 40nm GPU kullanmakta ve bu da konsolun güç tüketimini 380 Watt’tan 190 Watt’a kadar düşürmüş durumda.

PlayStation 4: x86’ya Geçiş

15 Kasım 2013’te piyasaya çıkan PlayStation 4, kalbinde bir AMD işlemci barındıran ilk SONY konsolu olma özelliğine sahip. x86-64 mimarili bu konsolda 8 çekirdekli bir APU yer alıyor ve bu APU’nun 8 GB GDDR5 belleğe erişimi mevcut -PS3’ün tam 32 katı. PS4’ün x86 mimarisine geçişi oyun geliştiriclerinin işini inanılmaz derecede kolaylaştırdı. Öyle ki PS4 için oyun geliştiren bir geliştiricisi daha sonra bu oyunu kolayca PC’ye aktarabilir. Bunun için neredeyse optimizasyon yapmasına bile gerek yok zira mimari birebir aynı.

Geçen zamanda performansın ne kadar arttığını gözler önüne sermek için PS4’ün PS2’nin 43 katı, PS1’in ise 387 katı gücünde olduğunu hatırlatmkat fayda var. Bütün bu artış sadece 20 yıl içerisinde gerçekleşiyor ve ileride katlanarak artmaya da devam edecek.

PlayStation 5: VR, 120 Hz ve 4K Devri

PS5’in donanımsal özellikleriyle ilgili ortada henüz resmi bir açıklama yok. Biz de bu bağlamda cihazla ilgili tahminlerimizi belirteceğiz.

  • 8 çekirdekli APU: Bir ihtimal 16 çekirdekli bir APU kullanılabilir lakin AMD’nin yeni mimarisi Zen, komut başına performansı iddia ettiği gibi %40 artırırsa yine 8 çekirdekli bir işlemci yeterli olacaktır. Maliyeti de göz önünde bulundurmak gerek tabi.
  • 16 GB HBM2 Bellek: High Bandwidth Memory geleceğin bellek standardı. Gerek VR’daki gecikmeyi azaltmak gerekse yüksek performansı görsel işleme için HBM2 olmazsa olmazlar arasında. Bu bağlamda PlayStation 5’te bu teknolojiyi görebiliriz.
  • 256 GB Dahili SSD: SSD fiyatları gün geçtikçe düşmekte. İnternet hızları ve oyun boyutları da sürekli artıyor. Bu bağlamda PS5’in 256 GB dahili depolama ile gelme ihtimali epey yüksek. Hatta cihazda optik sürücü olup olmayacağı bile şüpheli. Olursa da BDXL olması muhtemel.
  • 4K desteği: Bir sonraki konsollarda olacağından %100 emin olduğumuz bir konu varsa o da 4K desteği. Tabii ki bu konsollar her oyunu 4K’da akıcı oynatacak demek şimdilik erken. Ama HDMI 2.0a veya üzeri bir görüntü çıkışı ile 4K çözünürlük desteği sunacaklarından eminiz.
  • 120 Hz: PC oyunculuğunun 2015’teki en büyük atılımlarından biri 120 ve 144 Hz monitörler oldu. Konsolların 30 FPS değerinin eleştirilmesi firmaları bir sonraki nesilde bir yeniliğe itebilir. HDMI 2.0 ile birlikte otomatik olarak 1080p 120 Hz görüntü çıkışı elde edbiliyorsunuz fakat oyun geliştiricilerine de oyunlarını 120 Hz’te 120 FPS ile oynanabilecek şekilde geliştirmeleri söylendiğinde konsollarda gerçek bir devrimle karşılaşabiliriz.
  • VR desteği: Her ne kadar halihazırda PlayStation VR çalışmaları devam etse de var olan konsolların VR düşünlerek piyasaya sürüldüklerini söyleyemeyiz. Zira VR, en üst seviye PC’leri dahi zorlayan bir teknoloji. Burada salt performans değil, aynı zamanda gecikme süreleri de işin içine giriyor. Bu bağlamda yeni nesil konsollarda hem performans hem de VR için gerekli görüntü ve güç bağlantılarını görebileceğiz. Hatta kablosuz VR setleri için konsollarda gelişmiş kablosuz teknolojilerine yer verilebilir.

Disclaimer: Bu programın hazırlanmasında hiç bir PS5 örneği görülmemiş, bütün özellikler hayalimizde canlandırılmıştır. Öte yandan hani böyle olsa tadından yenmez değil mi?

Dipnot: Bahsi çeken resmi Sony PlayStation kampanyasının videosunu ekliyoruz. Are You Player sitesi üzerinden ankete katılabilirsiniz.

Resmi Sony PlayStation YouTube Kanalına bu bağlantıya tıklayarak abone olabilirsiniz…

  • Ertuğrul Yağuz

    Harika bir kafa ayarı olmuş, elinize sağlık! Oyun dünyasıyla tanışmam: Syphon Filter, Tekken, Crash Bash, Gran Turismo, Need for Speed: Porsche Unleashed, Chrono Cross, Dino Crisis, Metal Gear Solid, Sillent, Hill, Resident Evil, Parasite Eve… Ne güzel günlerdi onlar.

  • Tuna Yücer

    Color Correction’da bir sorun var sanırım. Eski kafa ayarları gibi renkler canlı değil.

  • Recep_Baltas

    Aslında bütün videolarda fazladan renklendirmeyi kaldırdık. Kafa Ayarı’na özel renk düşünüyoruz.

  • Recep_Baltas

    Beğenmenize sevindik.

  • Strix

    Animeler, japonlar, mangalar, Hepsi ile iç içeyim :D
    Meraklandım şimdi playstation’a :D güzel kafa ayarıydı elinize ağzınıza sağlık :),
    Bende bir zamanlar o sokete üfleyince giren atari oyunlarını oynamıştım yaşım 7-8 en fazla :D

  • Cengiz Sezgin

    ilk optik sürücülü konsol Amiga CD32 dir

    https://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32

  • Anıl

    Evet ben de 30 yaş üstü strateji oyunları sevenlerdenim. Pek yorum yapmıyormuşuz, yorum yapayım :)

    Strateji derken, turn-based denilen strateji oyunlarını severim. Bu turn-based terimini 10-15 yıl kadar önce Berker Güngör’e mail atmıştım, mail’ime cevap vermişti, o senin oynadığın oyunlar turn-based diye, hatta bi kaç da örnek vermişti, ondan öğrenmiştim. Company of heroes 2 en son favori oyunum, onu biraz multiplayer oynayayım dedim ama pek fazla sarmadı. Evet bilgisayarın başında sakin sakin oyun oynamayı seven biriyim.

    Biraz da bu yüzden hiç konsollara bulaşmadım. Sadece 2011 yılında evde spor yapayım diye wii almıştım, biraz oyun da oynayayım dedim ama pek sarmadı oyunları.

    Son olarak ilgilnçtir, 2-3 gün önce wikipedia’dan playstation tarihçesini okumuştum ben de, 1’den 3’e kadar bir göz gezdirdim..

  • Doğru ancak satış sayısından görebileceğiniz üzere malesef yaygın değildi. Commodore batıyordu bu konsol çıktığında.

  • huseyin murteza

    ilk PlayStation alamadım ozman param yoktu ozman segam vardı :)
    ben daha PlayStation 4 alabildim oda bir kaç oyun için ortak otunlarda tabiki pc
    PlayStation 5 2020 bulcak gibi

  • Serkan Doğan

    Yazılımdan ziyade AMD’nin APU’sunun gücünü gördük.

  • Ekrem

    çok güzel olmuş fakat bazı noktalara değinilmemiş bazıları ise hızlı geçilmiiş oyun kolları, kamera, playstation move, diğer firma desteği kollar, xboxla olan rekabeti aklıma gelenler bunlar

  • Recep_Baltas

    Bu süre zarfına sığmadı ama başka bir Kafa Ayarı’nda yer vereceğiz mutlaka.

  • Barış Tura

    Harika bir bölüm daha .:). Bende hep PS4 hemde yeni topladığım bilgisayarım mevcut. İkisininde yeri farklı. Benim dikkatimi çeken şu oldu. Özellikle Ps4 mimarisinde dikkatlerden kaçan ilginç bir nokta var, ve ps4 ilk çıkış yaptığı zamanda sony , oyun kodlamanın geleceği ve daha verimli donanımsal performans açısından daha iyi bir yol haritası olacağına dikkat çekmişti, Olayın teknik kısmını arındıran bu nokta o ara cihazın çıkış şaşasıyla pek konuşulmadı tartışılmadı. Burda biraz kaynatalım :).

    Bu nokta ps4 de birbirinden ayrı bir ekran kartı ve sistem belleği yerine CPU ve GPU ‘nun ortak/çapraz olarak bağlı olduğu 8 GB GDDR 5 bellek yapısı. PS4 İşlemcisinin x86 mimarili günümüzdeki güncel pc işlemcilerine göre göre oldukça düşük bir işlem gücünde olmasına rağmen kullanılan mimari ile işlemcinin önündeki bütün dar boğaz kaldırılmış. Bilgisayarlarda sistem belleği olarak DDR 5 zaten kullanmıyoruz DDR 4 ‘e ise yeni geçtik sayılır.

    Sony ilerleyen yıllarda yeni çıkacak oyunlarıHarika bir bölüm daha .:). Bende hep PS4 hemde yeni topladığım bilgisayarım mevcut. İkisininde yeri farklı. Benim dikkatimi çeken şu oldu. Özellikle Ps4 mimarisinde dikkatlerden kaçan ilginç bir nokta var, ve ps4 ilk çıkış yaptığı zamanda sony , oyun kodlamanın geleceği ve daha verimli donanımsal performans açısından daha iyi bir yol haritası olacağına dikkat çekmişti, Olayın teknik kısmını arındıran bu nokta o ara cihazın çıkış şaşasıyla pek konuşulmadı tartışılmadı. Burda biraz kaynatalım :).

    Bu nokta ps4 de birbirinden ayrı bir ekran kartı ve sistem belleği yerine CPU ve GPU ‘nun ortak/çapraz olarak bağlı olduğu 8 GB GDDR 5 bellek yapısı. PS4 İşlemcisinin x86 mimarili günümüzdeki güncel pc işlemcilerine göre göre oldukça düşük bir işlem gücünde olmasına rağmen kullanılan mimari ile işlemcinin önündeki bütün dar boğaz kaldırılmış. Bilgisayarlarda sistem belleği olarak DDR 5 zaten kullanmıyoruz DDR 4 ‘e ise yeni geçtik sayılır.

    Sony ilerleyen yıllarda yeni çıkacak oyunların bir nebze daha performans sunabileceğini söylüyor ve bu noktada geliştiricileri GGPU Computing olarak kodlamaya teşfik etmek istiyor. Yani ekran kartı ve sistem belleğinin ortak olduğu bir havuzu CPUve GPU nun çok daha verimli kullanabileceğini belirtiyor, çünki CPU GPU arasında direkt transfer yapmaya bazı durumlarda gerek kalmayacağını belirtiyorlar. Şu an halen bir çok PS4 oyunu bu bakış açısıyla programlanmıyor, çünkü daha önce böyle bir mimari yoktu. PC mimarisine yaklaşıldığı için geliştiricilere kolaylık sağlamakla beraber geliştiriciler oyunları PC mantığı il kodlamaktalar, yani ayrı bir sistem belleği ayrı bir GPU belleği. Tabi yazılımda ne kadar optimizasyona olsada çok ciddi bir performans artışıda bekleyemeyiz ama biraz daha fark olacaktır.

    PS4 de denenen bu yeni mimari bence bu şekilde ps5 de de güçlendirilerek devam edecek. Benim merak ettiğim günümüz bilgisayarlarında böyle bir mimariyi yani CPU ve GPU nun ortak kullandığı ve oldukça hızlı tek bir sistem belleğini kullansak çok daha verimli olmazmıydı ? hemde günümüzdeki PC lerin işlem ve GPU gücüyle. Tabiki bu çok zor :). Bütün APU ‘yu ve anakart yapısını değiştirmek gerekiyor , yazılım gerekiyor vs. Yani PC tarafında inşaatın temeli böyle çıkmış. Böyle bir şeye kalkışılsa bile hangi firma risk alıp bu tarz anakart vs apular geliştirir yanlız kalacak.

    Bilgisayarlarda evrimine devam ediyor, bir zamanlar cpu dan ayrı bağımsız bir grafik işlemci ile biz oyuncular için modern zamanların temeli atılmıştı. Bence PS4’ün mimari olarak yaptığı da cihazın kendisi için değil ama ilerisi için bir devrim. Sizce bilgisayarda yeni bir mimari ile bu yoldan birileri yürüse ve ya bu işe kalkışsa oyun grafik performansında bir devrim daha yaşarmıyız yada bunu düşünen birileri varmı?. Belki sizin duyumlarınız vardır technopat ekibi ?n bir nebze daha performans sunabileceğini söylüyor ve bu noktada geliştiricileri GGPU Computing olarak kodlamaya teşfik etmek istiyor. Yani ekran kartı ve sistem belleğinin ortak olduğu bir havuzu CPUve GPU nun çok daha verimli kullanabileceğini belirtiyor, çünki CPU GPU arasında direkt transfer yapmaya bazı durumlarda gerek kalmayacağını belirtiyorlar. Şu an halen bir çok PS4 oyunu bu bakış açısıyla programlanmıyor, çünkü daha önce böyle bir mimari yoktu. PC mimarisine yaklaşıldığı için geliştiricilere kolaylık sağlamakla beraber geliştiriciler oyunları PC mantığı il kodlamaktalar, yani ayrı bir sistem belleği ayrı bir GPU belleği. Tabi yazılımda ne kadar optimizasyona olsada çok ciddi bir performans artışıda bekleyemeyiz ama biraz daha fark olacaktır.

    PS4 de denenen bu yeni mimari bence bu şekilde ps5 de de güçlendirilerek devam edecek. Benim merak ettiğim günümüz bilgisayarlarında böyle bir mimariyi yani CPU ve GPU nun ortak kullandığı ve oldukça hızlı tek bir sistem belleğini kullansak çok daha verimli olmazmıydı ? hemde günümüzdeki PC lerin işlem ve GPU gücüyle. Tabiki bu çok zor :). Bütün APU ‘yu ve anakart yapısını değiştirmek gerekiyor , yazılım gerekiyor vs. Yani PC tarafında inşaatın temeli böyle çıkmış. Böyle bir şeye kalkışılsa bile hangi firma risk alıp bu tarz anakart vs apular geliştirir yanlız kalacak.

    Bilgisayarlarda evrimine devam ediyor, bir zamanlar cpu dan ayrı bağımsız bir grafik işlemci ile biz oyuncular için modern zamanların temeli atılmıştı. Bence PS4’ün mimari olarak yaptığı da cihazın kendisi için değil ama ilerisi için bir devrim. Sizce bilgisayarda yeni bir mimari ile bu yoldan birileri yürüse ve ya bu işe kalkışsa oyun grafik performansında bir devrim daha yaşarmıyız yada bunu düşünen birileri varmı?. Belki sizin duyumlarınız vardır technopat ekibi ?

  • Barış Tura

    Harika bir bölüm daha .:). Bende hep PS4 hemde yeni topladığım bilgisayarım mevcut. İkisininde yeri farklı. Benim dikkatimi çeken şu oldu. Özellikle Ps4 mimarisinde dikkatlerden kaçan ilginç bir nokta var, ve ps4 ilk çıkış yaptığı zamanda sony , oyun kodlamanın geleceği ve daha verimli donanımsal performans açısından daha iyi bir yol haritası olacağına dikkat çekmişti, Olayın teknik kısmını arındıran bu nokta o ara cihazın çıkış şaşasıyla pek konuşulmadı tartışılmadı. Burda biraz kaynatalım :).

    Bu nokta ps4 de birbirinden ayrı bir ekran kartı ve sistem belleği yerine CPU ve GPU ‘nun ortak/çapraz olarak bağlı olduğu 8 GB GDDR 5 bellek yapısı. PS4 İşlemcisinin x86 mimarili günümüzdeki güncel pc işlemcilerine göre göre oldukça düşük bir işlem gücünde olmasına rağmen kullanılan mimari ile işlemcinin önündeki bütün dar boğaz kaldırılmış. Bilgisayarlarda sistem belleği olarak DDR 5 zaten kullanmıyoruz DDR 4 ‘e ise yeni geçtik sayılır.

    Sony ilerleyen yıllarda yeni çıkacak oyunların bir nebze daha performans sunabileceğini söylüyor ve bu noktada geliştiricileri GGPU Computing olarak kodlamaya teşfik etmek istiyor. Yani ekran kartı ve sistem belleğinin ortak olduğu bir havuzu CPUve GPU nun çok daha verimli kullanabileceğini belirtiyor, çünki CPU GPU arasında direkt transfer yapmaya bazı durumlarda gerek kalmayacağını belirtiyorlar. Şu an halen bir çok PS4 oyunu bu bakış açısıyla programlanmıyor, çünkü daha önce böyle bir mimari yoktu. PC mimarisine yaklaşıldığı için geliştiricilere kolaylık sağlamakla beraber geliştiriciler oyunları PC mantığı il kodlamaktalar, yani ayrı bir sistem belleği ayrı bir GPU belleği. Tabi yazılımda ne kadar optimizasyona olsada çok ciddi bir performans artışıda bekleyemeyiz ama biraz daha fark olacaktır.

    PS4 de denenen bu yeni mimari bence bu şekilde ps5 de de güçlendirilerek devam edecek. Benim merak ettiğim günümüz bilgisayarlarında böyle bir mimariyi yani CPU ve GPU nun ortak kullandığı ve oldukça hızlı tek bir sistem belleğini kullansak çok daha verimli olmazmıydı ? hemde günümüzdeki PC lerin işlem ve GPU gücüyle. Tabiki bu çok zor :). Bütün APU ‘yu ve anakart yapısını değiştirmek gerekiyor , yazılım gerekiyor vs. Yani PC tarafında inşaatın temeli böyle atıldığı için inşaat da böyle yükselmiş. Böyle bir şeye kalkışılsa bile hangi firma risk alıp bu tarz anakart vs apular geliştirir. Tamamen yanlız kalacak.

    Bilgisayarlarda evrimine devam ediyor, bir zamanlar cpu dan ayrı bağımsız bir grafik işlemci ile biz oyuncular için modern zamanların temeli atılmıştı. Bence PS4’ün mimari olarak yaptığı da cihazın kendisi için değil ama ilerisi için bir devrim. Sizce bilgisayarda yeni bir mimari ile bu yoldan birileri yürüse ve ya bu işe kalkışsa oyun grafik performansında bir devrim daha yaşarmıyız yada bunu düşünen birileri varmı?. Belki sizin duyumlarınız vardır technopat ekibi ?

  • Ekrem

    teşekkürler güzel konularla devamını bekliyoruz :)

  • Adı Soyadı

    Playstation 5 sanal gerçeklik şeklinde gelirse Playstation Cafelere ne olur A Recep ?

  • Nikola Tesla

    Tessekürler ama ben Single player’ciyim . coklu oyunlarin cani cehenneme :D

  • Bende de benzer bir sonuç çıktı :)

  • Sanal kafeler ve sanal kafeciler derneği açılır :)

  • Sony bu alanlarda ağzı sıkı bir firma, ama aklın yolu bir. PC mimarisi üzerinden daha güçlü, daha optimize ve belki biraz daha pahalı sistemler gelecek diye düşünüyoruz. VR özellikle ucuz değil.

  • Yok daha erken çıkartırlar :)

  • Berker Güngör’ün selamı var :) İşin komiği ben bu e-postayı dergide okuduğumu hatırladım yazıyı okurken. Yorumunuz için teşekkürler :)

  • JRPG olarak Final Fantasy haricinde Dragon Quest çılgınca sevilir Japonya’da :) Türkiye’de daha az tanınan serilerden, denemekte fayda var.

  • Biraz öyle oldu, firma nefes aldı :)

  • Barış Tura

    Su an ps4 de calıstırdıkları playstation vr prototıplerının yanende gözlüğün bağlı olduğu siyah bir kutu da var ama onu pek göz ö üne çıkartmıyorlar ve içerisinde ne olduğunu kimse bilmiyor :) ps4 ün güncel oyunlarda gnelde 30 fps üzerine çıkmadığı düşünürsek yüksek ihtimal ek işlemci gücü ile gelecek. Gözlüğün bağlı olduğu black box un içindd ne var kimse bilmiyor :)

  • Strix

    evet bende denemek istiyorum ama böyle yapımlara pek türkçe yama yapılmıyor.
    İngilizce oynuyoruz iyi güzelde tüm hikayeyi de anlayamayız ki :)

  • huseyin murteza

    sanki bi yerde 2019 sonu diyordu bide 6senede bir plitikası varya sony nin :)yan ps4 29 Kasım 2013 çıktına göre buda 2019 kasımı çıkar galiba :) daha slimi milimi cıkar bunun :)

  • aleqtro

    Birşey sormak istiyorum Ps4 çıkalı 2,5 sene oluyor hatta 3-4 seneye Ps5 çıkacak ona rağmen Ps3 alınır mı? Sıfır veya ikinci el.

  • Recep_Baltas

    Alınmaz.

  • Huzeyfe Bilal

    Teşekkürler Ama Ben Single Playerciyim.Multiplayerda Az Oynamışlığım Yok Ama Yinede Single Player Hepsinden Zevkli Ve Güzel.Yaşasın Single Player

  • Tuna Yücer

    Eski renklendirme iyiydi yaa.