NVIDIA, Austin, Teksas’ta düzenlediği etkinlikte yeni GTX 1080 ve 1070 ekran kartlarını duyurdu.
NVIDIA, Technopat olarak yerinde takip ettiğimiz DreamHack etkinliğinde, uzun zamandır merakla beklenen Pascal mimarili ekran kartlarını tanıttı. NVIDIA CEO’su Jen-Hsun Huang’ın katılımı ile başlayan etkinlikte, firma GTX 1080 ve GTX 1070 ekran kartlarının yanında GeForce Experience’a entegre edilecek yeni yazılımsal özelliklerden ve yeni VR teknolojilerinden bahsetti.
Yeni Kral GTX 1080
Jen-Hsun Huang, GTX 1080’i “Yeni Kral” olarak isimlendiriyor. Zira kart, firmanın bir önceki tek GPU’lu en güçlü modeli olan Titan X’ten 2 kat daha hızlı. Üstelik bu yüksek performansa rağmen tam 3 kat daha verimli çalışıyor. Bütün bu yüksek performans ve verimli çalışmanın arkasında ise yıllar süren AR-GE çalışmaları yatıyor. Huang, kartın geliştirilmesine harcanan bütçe ile Mars’a yolculuk yapılabileceğini dile getiriyor.
Peki GTX 1080’in bu yüksek performansının ve düşük güç tüketiminin ardındaki teknoloji ne ? Öncelikle kartın kalbinde Pascal mimarili bir GPU yer alıyor. NVIDIA mühendisleri tarafından tasarlanan bu GPU, 16nm FinFET fabrikasyon teknolojisi ile üretiliyor. NVIDIA’nın da sunumda belirttiği gibi GTX 1080, 16 nm ile üretilen dünyanın ilk ekran kartı olma özelliğine sahip. Aynı zamanda Pascal GPU’lu ilk oyun amaçlı üretilen ekran kartı da GTX 1080. 9 TFLOP işlem gücü ile kart, Huang’ın da belirttiği gibi “sorumsuz” bir güç sunuyor.
Bir başka yenilik de GDDR5X. GDDR5’in daha da verimli hale getirilmiş sürümü diyebileceğimiz bu bellek, uzayan isminden dolayı G5X olarak yazılıyor artık. Micron tarafından üretilen bellek yongaları karta toplamda 8 GB kapasite sağlıyor. Bu da kartın 4K oyun deneyimi için şimdiden hazır olduğunun habercisi.
Güç Tüketimi
GTX 1080’in geliştirilmesinde binlerce mühendis, iki yıl boyunca çalıştı. Huang’ın da belirttiği üzere Pascal, dünyanın üzerinde en büyük çaba harcanan GPU’su. Bu çabaların sonucunda da ortaya inanılmaz verimli ve yüksek frekanslarda çalışabilen bir GPU çıkıyor. GTX 1080, 1700 MHz’in üzerinde çalışırken sadece 180 Watt güç tüketiyor.
Pascal GPU’lar buna ek olarak asenkron veri işleme desteği de sunuyor. Bu sayede DirectX 12 ile çok daha verimli bir GPU kullanımı söz konusu oluyor. GPU’nun verimliliğine ek olarak GDDR5X bellekler de daha yüksek performans sunmasına rağmen GDDR5 ile aynı güç tüketimine sahip. Yani burada da bir Watt başına performans artışı söz konusu.
Fiyat ve Çıkış Tarihi
GTX 1080, Titan X’ten iki katı daha performanslı olmasına rağmen Titan X’in çıkış fiyatı olan 999$ yerine sadece 599$’dan satışa sunulacak. NVIDIA burada sadece performans ve güç tüketimine oynamıyor, aynı zamanda artık fiyat konusunda da AMD ile ciddi bir rekabete giriyor. Öte yandan bu kadar uygun fiyatlı bir amiral gemisi ister istemez akıllara firmanın yol haritasında 1080’den de daha güçlü bir oyun ekran kartı olup olmayacağı sorusunu getiriyor. Bunu zaman gösterecek.
GTX 1080’in bir de “Founders Edition” sürümü olacak. Bu sürümün fiyatı da 699$. Founders Edition, NVIDIA’nın artık referans tasarıma verdiği isim. Bu kartlar stok frekans ve NVIDIA soğutması ile gelecek fakat dileyen kullanıcılar overclock edebilecekler. NVIDIA dışında ise kartların ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit ve PNY tarafından satılacağını da belirtelim. Satın almak isteyen kullanıcılar 27 Mayıs’ı beklemek durumunda. Özel tasarımlı kartlar ise Haziran başında piyasada olacak.
GTX 1070
Duyurusu yapılan bir başka kart da GTX 1070. 1070’in dahi Titan X’ten güçlü olması, bizi belki de 1080’in güçlü olmasından daha çok şaşırtıyor. 10 Haziran’da satışa çıkacak olan kartın tavsiye edilen son kullanıcı fiyatı 379$. Founders Edition almak isteyen kullanıcılar karta 449$ ödemek durumunda.
Ansel ile Print Screen Evrim Geçiriyor
NVIDIA sadece donanım değil, yazılım konusunda da ön planda olan bir firma. GeForce Experience, firmanın başarılı yazılımlarına sadece bir örnek. Lansmanda tanıtılan Ansel teknolojisini de artık bu başarılı yazılım özelliklerine ekleyebiliriz. Ansel sayesinde destekleyen oyunlarda oyun içinde istediğiniz noktaya hareket ettirebileceğiniz bir kamera elde ediyorsunuz. Üstelik bu kamera ile çektiğiniz fotoğrafları normalin 32 katı çözünürlükte çekebiliyorsunuz.
Ansel sadece daha yüksek çözünürlük ve farklı açılar sunmuyor. Bu araç ile 360 derece fotoğraflar çekebiliyorsunuz. Daha sonra çekilen bu fotoğraflar sanal gerçeklik gözlükleri ile kolayca görüntülenebiliyor. Yine fotoğraflarınıza Instagram benzeri efektler eklemek de bu yazılım sayesinde mümkün oluyor. Yazılımın GeForce Experience içine entegre edileceğini düşünüyoruz.








Ben cidden bu kadar aşırı bir performans farkı olacağına inanmıyorum :D Özellikle yakın segment olarak çıkacaksa. Aralarında 2 kat bir fiyat farkı vs olmadıkça da inanasım gelmiyor :D Ama parayı geçtim teknolojik olarak bu kadar aşırı üstünlük mümkün mü ?
Olur. Zaten çekirdek hızları falan belli,belli oluyor aradaki güç farkı. Yeni bir teknoloji ile üretiyorlar böyle bir sıçrama olması , iyi bir mühendislik çalışmasıyla normal bence. Bide bunun sürücü kısmı var. Orada da iyileştirmeler yaptılar kesin.
Ben inanmıyorum açıkçası :D Bu kadar performans farkı değil sadece yüzde 10 yada 25 performans farkı olsa bile çok çok iyi olur benim görüşümce :) Ama bakalım çıksın madem pc toplayacaktım erteledim açıkcası şu anda ekran kartı sebepli. Gerçekten durum böyle ise eğer Skylake ve Gtx 1070 bir pc toplarım belki :P Bakalım umalım da böyle olsun ama bu performans gerçekse eğer Gtx900 serisi kullanan arkadaşlara büyük haksızlık olacak diyebilirim hele hele yeni alanlar için.
Almaları da onların suçu ama :D Nvidia uyardı büyük performans artışı olacak diye . Beklemeleri lazımdı. Şimdi bu çıkacak kartla birlikte 980 Ti’ı 1400-1500 Tl den satabilirler ise iyi. Çünkü 2150 Tl ye amazonda sıfır 1080 alabileceğiz.
Haklısında garanti sıkıntısı ihtimalini düşününce ben amazondan kart almaya pek sıcak bakmıyorum açıkçası. Garanti durumunda oraya mı yollayacaksın :D Büyük ihtimal Türkiye çıkışlı almak isterim ben bakalım 1070’in Türkiye fiyatı ne kadar olacak :/
Ben sırf 1000 serisi için bekledim yoksa toplardim.
O değilde yakın bir zamanda 980 Ti falan alanlar çok üzülecek… Gerçekten 2k oyunculuk için mükemmel kartlar olmuş. 4-5 yıl 2k da yüksek ayarlarda 60+ fps verebilecek bir kart olmuş 1080. Ayrıca fiyatı gayet iyi. 2.92 dolar kuruna göre amazondan 600 dolarlık ürün 2150 Tl civarına geliyor.
Bu fiyat olayı çok az geldi bana açıkcası. Ben Gtx970 almayı düşünüyordum ama Gtx970 ile aynı fiyata Gtx 1070 çıkacak deniyor. Cidden bu kadar performanslı olacak mı bilmiyorum :D İnanasım gelmiyor :O
Bu fiyatlar sanırım yurt dışındaki başlangıç fiyatları 2150 TL’lik kart bize tahmin ediyorum ki 2700-3000 TL’den aşağıya gelmez. Malum çok güzel bir vergi sistemimiz var… Gerçi o fiyata olsa bile yine de 980Ti ve Titan X’den mantıklı. Bilemiyorum. :)
980 ti ucuzlar yoksa satamazlar asus 980 ti 3.300 tl =)
FULL HD devrinin bittiğine şahit oluyoruz arkadaşlar..
biz hala 1400×960 :/
Bende 15 inç LCD monitör var 1024×768. :)
Monitör devrinin*
Çünkü VR.
Performansla beraber fiyatıda çok iyi olmuş. 980Ti bile 700-750$ olarak çıkmıştı. Kartlar çok iyi duruyor. Bakalım Amd karşılık olarak ne diyecek?
1100tl lik 1070 ulkemizde vergiler vs ile 1500Tl yi rahat bulur
en kötüsü bile 2100 den aşağı olmaz daha çok vergi biniyo bide markalar karını koyuyor
Benim tahminimce 1500-1700 tl arası olucak.
Acaba piyasadaki işlemcilerin durumu ne olacak? Çoğuyla darboğaz mümkün gibi görünüyor.
i7 6700k bile darboğaz yapmaz diye düşünüyorum.
6700K zaten en güçlü işlemcilerden, 6700K bile yapmaz demek anlatım bozukluğu oluyor. Tabiki yapmayacak.
İyide arkadaşın yazdığı yorumda ozaman mantık bozukluğu içeriyor, zaten şuan ki kartlarla da bi çok işlemcide darboğaz oluyor? Hatta GTX750 ile bile darboğaz olucak işlemciler var, ne yani olay ?
“bile” kelimesinin kullanımını araştırın lütfen, iyi akşamlar
Daha yeni 980 strix oc aldım. Ama galiba bunu satıp 1080 e geçicem. Tabi bu fiyatlar yüzünden ikinci el piyasası altüst olacak gibi görünüyor. 2000 tl ye aldmıştım. 1080 yaklaşık o fiyatlarda çıkar ise zarara uğrayacağız 😯 ama performansını göz önüne alırsak bence değer…
en ucuz 3000 olur markalar üstüne karını koyacak ve de vergilerden dolayı 3000 nin altında olmaz
Gidin amazondan 2150 tl ye 1080 alın. %99.9 sağlam olacak zaten. Oldu da ileride sorun yaşadı 400 tl civarı tamir ücreti ile yenilersin kartı olur biter. Yinede daha ucuza gelir.
büyük geçmiş olsun bir an önce elinden çıkarmaya bak
Ewy 🤔
GTX970 aldım daha yeni hep düşünmüşümdür acaba beklesem 1000 serisinden mi alsam diye ama iyi ki beklememişim fiyatlar yüksek olacak gibi.
Aynı üzüntü bende var şuan… Umarım 399$ gibi bir fiyatı olmaz olursa piyasalar çöker :D :D.. Herkes elindeki kartı çıkarmaya çalışacak falan…
Biraz araştırdım o fiyat belirlemiyor durumu sonuçta bunun firmalar kendi paylarını koyacak. Ülkeye girecek. Vergi binecek alan alıcı kendi satarken pay koyacak.
vb. vb.
Sanırım 3bin TL yi bulacakmış fiyatı
yok krdsm gtx 1080 türkiyede 3000 tl civarı olur. cünkü yurt dışındaki gtx 980ti bile 600 dolar
Güncel kur üzerinden fiyatı çevirdiğimizde 1080’in fiyatı 1.750 1070’in fiyatı 1.111 tl’ye geliyor. Yani daha uygun fiyatlı 1060 ve 1050’nin felan çıkmasını bekleyeceğiz artık :D
yurt dışında gtx 980 ti bile 618$ yani aynı fiyat gtx1080 ile :)
Hesaba katmadığınız bir durum var vergi ..
Gtx 1080 böyleyse yeni titan ( tabi yeni titan gelirse ) uçacak nvidia aşmış uçmuş abi =)
Recep abi , Ali abi ve technopat ekibi için bu haber için teşekkür ederim artık bu tür kaliteli haberleri kimsede göremeyiyoruz Allah sizden razı olsun elinize ayağınıza sağlık Technopat…
Master Race için 1080ti’ın çift GPU’lusunu çıkardığını görmek isterdim nvidianın :O
2017 yeni sistem tavsiyeleri gelicekmi
incelemesini bekleyecez :)
Neyse ki amazon var. 1080 akar.
kardeş bozulunca ne yapıcaksın bende almak istiyorumda fazla bilgim yok
Bildiğim kadarıyla bozulunca amazona gönderiyorsun . Garantisi olmasa bile gerekli yerlere ulaştırıyorlar ve tamir ediliyor. 300-400 tl ye yeniliyorlar diye biliyorum. Öyle bir şey olsa bile çok daha ucuza denk geliyor. Eğer sana geldiğinde bir sorun var ise ürünü direk değiştiriyorlar diye biliyorum. Kargo ücretini de amazon karşılıyor.
Ben 1 yıldan fazla süredir amazondan ürün alıyorum ürünlerin garantisi var. Aldığın firmayla iletişime geçiceksin işlem ilerlicek tek sıkıntı aldığın yere kargolamak tabi aldığın yere görede değişir. amazonun abd, ingiltere, almanya çok şubesi var
o kadar basit değil işte o iş :) şikayetvar’a bi gir bak bakalım dediğin kadar kolaymıymış :)
AMD nasıl bir atak yapacak çok merak ediyorum işin gerçeği. :)
Slı 970 lerim var bu yıl aldım. 1070 ve 1080 in pahalı çıkcağını sanıp böyle bi hamle yaptım ama Nvidia bile ters köşe yaptı güzel olmuş fiyatlar. Fiyat politikası çok iyi olmuş ben titanx ten pahalı gelir sanıyodum
Sli 970 lerim var. 1080 1070 modellerinin bu fiyattan geleceğini bilsem almazdım. Çok ters köşe yaptılar. Titan x ilk çıktığında vatan bilgisayarda 10 bin liraya satılıyodu
Sen gtx970 gibi kartlar ile SLI yaparak en büyük hatayı yapmışssın zaten
Ekranı da yenilemek gerekiyor artık. 2k-144 Hz ile 100+fps alınır bir çok oyunda.
ROG SWIFT PG278Q
ROG SWIFT PG27AQ
1080 nin yanında hangisi daha iyi gider beyler.
Nvidia 1050 ve 1060 çıkacakmı biliyormusunuz temmuz gibi pc toplıacam da 1050 çıkıp 800 900 tl fln olursa alınır
çıkmaz hemen , 1060 , 1060 ti çıkıcak ama kasımdan önce çıkmaz piyasaya hatta türkiyeye gelişi 2017 bulur söyliyeyim dedim , belki temmuz ağustos gibi GTX 1080ti / titan 2x gibi üst model çıkarmayı planlıyorlar , alcaksan 1070 i al fazla bekleme derim ,genede sen bilirsin
Bütçem el verse alirimda 2000 tlm var
izledim de pek anlamadım bu multiyansıtıcı ile ilgili ayrıntılı bilgi paylaşacak mısınız çerceveyi daha geniş açıdan gösteren gerçek gibi düzeltilmiş
Gerçekten harika olmuş yeni kartlar. Beklediğime değecek gibi 6 ay önce sistem toplayıp idare etsin diye GTX 560 almıştım. Ama anlamadığım GTX 1070 Haziran da mı geliyor? Ve i5 3470 ile bir dar boğaz oluşturur mu 1080p de.
evet
I7 3770 Yapmaz umarim Sonucta bugunki I5 6600 ile hemen hemen ayni
1080p de deil 1440p de tamam ama olusturur
Olusturma ihtimali yuksek bro I7 3770 var bende olcak yuksek ihtimal cunku GTX 1080 nin I7 3770 ile calistigini gosteren Bechmark var ki GTX 1070 alabilirsem alcam
GDDR5X performans artışı sağlamış fakat neden HBM2 bellek kullanmadılar?
nedeni hbm teknolojisi amd ye ait ve nvıdıa şirketi bir yerlerini yırtsa da amd den zor alır
Neden alamasın adamlar birbiriyle yarışsa bile ortaklıkları vardır ve parasını veren düdüğü çalar
AMD’ ye falan ait değil. Şirketler arası bir işbirliği ile tamamlanabildi. Şu an JEDEC’ a ait. Onun dışında aynen Deniz’ in dediği gibi, yıllardır Intel ve AMD’ nin birbirinden alıp kullandığı teknolojiler var.
HBM 2 yeni Titan kartinda olcak
Şimdi titanxe 6bin tl verenler bu haberi duyunca içinden neler demiştir neler :D
Iclerine oturmustur bro O kadar para
Bu kartlar büyük ihtimalle DSR teknolojisini destekleyeceğinden 1080p monitörü olan arkadaşlarımızın endişelenmesine gerek yok işte NVIDIA’yı bu yüzden seviyorum
Olması gereken de buydu zaten. Eski kartlar pahalıydı, bunlar ucuz değil.
AMD daha ekonomik, daha alınabilir kartlar çıkartacaktır, şimdi olduğu gibi.
Bu fiyatlar ile Nvidia resmen eski nesil Nvidia kartları alanlarla alay etmiş gibi oldu. Resmen aşırı pahalı kazık fiyatlarla sattı ve bir önceki nesil ekran kartı alanlar şimdi maddi olarak çok mağdur oldu. Şimdi ise bir kartı ederi kadar fiyatıyla satıyor tam hak ettiği fiyatlar.
Ben demiştim demek istemiyorum ama ben demiştim. Etrafımda kim varsa Pc toplamayın yeni kartları bekleyin dedim. Şimdi beklediğimize deydi. Biliyordum abi biliyordum. :D :D
AHAHAHAHA :D
Ayni kaderi paylasiyoz reis iyiki ailem 2,ci donem sonunda aliriz demişti iyi ki demisler
benim 1500tl lik gtx970 çöp oldu amk biraz bekleyip 1070 alsaydım !
Bence vatan bilgisayar GTX 970 leri GTX 1070 veya 1080 ile değiştirmeli yada kampanya yapmalılar, yoksa GTX 970-980 alanlar çok üzülecek.
Vatan Bilgisayar neden öyle bir şey yapsın? Vatan sadece aracı bir firma ekran kartlarını o üretmiyor ki.Vatan kendini neden zarara soksun? Yaparsa Nvidia yapabilir.
biraz çok beklerler. zaten kartlar haziran ayında piyasaya çıkacak ve bu sene çıkacakları 1 seneden fazladır biliniyordu. eğer alıpta pişman oldularsa kendi hataları.
Recep abi mobil gtx1070m gtx1060m ne zaman çıkar
27 mayıs itibari ile piyasa giricekmiş
Maxwell mimarisi gibi Pascal da performansi inanilmaz derecede artirmis. Her mimarisiyle yeni cigir acan Nvidia yi tebrik ederim. Buradan gorundugu kadariyla da kartin tasarimi cok agresif ve cekici olmus. Cok begendim ve rekabet musteriler icin cok iyi bir sey bakarmisiniz 1000$ vs 400$ :D. Amd nasil bir cevap verecek iple cekiyorum…
işte beklenen haber tamda buydu bence nvidia turnayı gözünden vurucak bu fiyatlarla gtx1080 in fiyatını görünce ne yalan söyliyim çok şaşırdım temmuzda topliyacağim yeni sisteme gtx1080 ekliyorum şimdiden nvidiaya fiyatlar için çok teşekkürler
Gerçekten turnayı gözünden vurmuş.
abi bende tam haziranda pc toplamayı düşünüyodum nabacam şimdi allah bilir ne zaman çıkar 1080 ve 1070 :(
tam fiyatlar bellimi ?
kdv filan işin içine girecektir ve artacaktır hocam.
ben zaten yaklaşık değerlerini söyledim hocam tabiki kdv felan girecek içine
+KDV sayesinde 1080 2850tl,1070 2200 olur diye tahmin ediyorum
Bu yeni gtx serisi 4790k yi destekliyormu? Ben ekran kartı almadım bu seri için :D
destekler heralde
Anakartta asus rog maximus vii ranger
darboğaz yapar mı yani ? sistem eski ya
Her yeni çıkan teknoloji övülüyor, atılıyor, tutuluyor hatta önceki ürettikleri teknolojiyi söylemleriyle öldürüyorlar bitiriyorlar. Durun bir incelesinler de öyle müthişmiş vay be diye şaşıralım. Ama fiyat konusunda büyük bir adım atılmış tebrik ediyorum.
KDV Hariç Bir Fiyat Olarak Evet Büyük Bir Adım.
599$ sen bunu direk Euro’ya çevir üzerine %18 KDV koy.. 2.300-2.500 TL arası bir şey our.
abi zaten gtx980 fiyatı hemen hemen o kadar zaten yani ülkede teknolojik ürünler dışarıya göre zaten pahalı değişen bir şey olmayacak.
Evet hedefim GTX 1070 Sistemim soyle
Intel Core I7 3770 3.4 GHz 4 Cekirdek 8 sanal CPU
8 GB DDR3 1600 MHz RAM
ASUS H61M-D PCI Express 3.0 x16 destekli anakart
MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G
OCZ 80+Bronze 550W PSU
GTX 1070 alirsam ileri derecede performans artisi olcaktir GTX 1080 pahali
gtx 1080 980Ti ve Titan x den daha performansli ve ucuz olcak ben 1 ay daha bekliyorum yurt disinda olcagimdan kolay olcak o yuzden gtx 1080 alcam sana onerim cikana kadar az daha biriktirip gtx 1080 alman ve ram i 16gb yapman daha iyi olur. Dusun gtx 1080 gtx 980 fiyatinda ve 8gb Vram i var gtx 980Ti den daha performansli 1607MHz taban hızı ve 1733MHz aşırtılmış hız ile geliyor ayrica overclock yaparak 2100mhz yapmislar ve 67° kadar gorulmus titan i yerle bir etti 980Ti yi solladi bide daha gelisicek bunlar driverlar vs. guncellencek ha sen yine alamam dersen en azindan ram i 16 gb yap islemciyide 4. nesil veya 6. nesil yap
Islemcim suanda 3.neslin en iyisi ve I5 6600 den daha ii bu yuzden degistirmeyecem ama RAM i 16 GB yaparim zaten GTX 1070 alcam
islemcini 4. 6. nesil arasinda yap deme sebebim uzun zaman gider diyeydi ama zaten pc yi toplayip satin aldin dimi? o zaman hic gerek yok 2 3 sene sonra degisirsin islemci *istersen* aynen ram 16 gb yap yavas yavas oyunlar 6-8 gb ram istemeye basladi
1070’te Titan X’ten güçlü
gtx 1070 gtx 980 den daha performansli gtx 980 Ti den ya biraz daha dusuk performansli yada biraz daha fazla ama gtx 1070 ile gtx 1080 arasinda baya fark var bence neyse ikiside ciksin tum testler vs yapilsin ona gore karar vermek lazim 5 10 fps fark varsa gtx 1080 e hic para verilmez gerci iddialilar gtx 1080 e kral ismini verdiler :D eger aralarinda ayni gtx 970 gtx 980 veya 980 Ti gibi bir fark varsa fiyatina gore gtx 1080 super olucak ama suda varki daha dusuk butceli olanlar gtx 1070 i tercih etmeli gtx 970 fiyatina gtx 1070 tadindan yenilmez :D
Bu yeni teknoloji ekran kartlarının çıkmasıyla bir önceki sürüm olan 900 serinde bir fiyat düşüşü olabilir mi? Özellikle şu aralar laptop almak istiyordum. 960m olan bir laptop 2700 civarı olabilir mi?
Asus Tr firmasında çalışan bir yetkili ile konuşma fırsatım oldu eski nesillerde fiyat düşüşü olur mu dedim yok olmaz.Ne olacağını zaman gösterir ama şimdilik bende onun yalancısıyım.
Bu normal ekran kartı olarak çıkış yapıcak yani leptoplara fiyat farkı olarak herhangi bir umuda girmemeni öneririm o olayın olması için Mobil versiyon 10XX versiyonunun çıkıp eski nesil olan 9XX versiyonunu stoklardan bitirmeye başlanıldığı zaman anca fiyatlar düşer yani istediğin bi leptop varsa dolar kuru düşünce alırsan bir şey kaybetmezsin.
İyice Bahsedilenler Masaüstü Ekran Kartlaridir Laptoptaki Ekran Kartlarina Bir Etkisi Olacagini Sanmıyorum
GTX 1060 seneye mi çıkar ?Yada yaza falan gelirmi
BUNU ZAMAN BELİRLEYECEK.DÜŞÜNECEK OLURSAK GTX 960 22 OCAK 2015 TE PİYASAYA SÜRÜLDÜ.GTX 980 İSE 19 EKİM 2014 TE ÇIKTI.MATEMATİKLE HESAPLAYACAK OLURSAK 3.5 AY SONRA 1060 ÇIKABİLİR AMA BU BENİM FİKRİM DAHA ÖNCE YA DA DAHA SONRA ÇIKABİLİR.
Yada GTX 750 Ti gibi 950 Ti mı gelir yoksa 960 Ti mı gelid
Bunu zaman değil Nvidia belirleyecek!
1050 Felan FP olur sanirsam ama Gtx 1080in titan x i geçtiğini varsayarsak gtx 1050 970 i geçmiş olacak
Ddr4 ana kartlar ile sorunsuz kullanabilicek miyiz?
DDR4 ile bir ilintisi yok.
Anakartta DDR4 denilmesi DDR4 ram desteklediği manasına gelir, ekran kartı ile bir ilgisi yoktur
Bu sorunsalı çözmemiz iyi oldu 😀
Eyvallah
16 nm falan diyince herhalde anakarta falan uymaz diye düşündüm
Ya belki daha erken ama bunu x8 3.0 slotuna taksam ne kadar performans kaybi yasarim x16 3.0 slotu bosta kalacak ?
gtx 1080ti ne zaman çıkar tahminen ?
Gtx 980 ile 980 Ti arasında yaklaşık 10 ay olduğuna göre 2017’den önce 1080 Ti çıkmayabilir
ROG SWIFT PG278Q
ROG SWIFT PG27AQ
Gtx 1080 nin yanında hangisi daha iyi gider beyler.
278Q 2K bir ekran. 278AQ ise 4K ve IPS. Ben 278 AQ modelini tercih ederdim
Benim aklıma takılan bir nokta var iyi güzel bu kartlar çıktı fakat bunların mobilleri ne zaman çıkacak yeni notebook almayı planlıyorum acele etmek istemiyorum :) 1080m :)
benimde en merak ettiğim konu bu şuan ikinci konu ise dolardaki güvercinler :)
İyide ustam makineyi öğrenciyiz mecbur laptop kullanmak durumundayız ve mimarlık okuyorsanız hergün okula götürmek zorunda bile kalabiliyorsunuz.
Sizin 5960x li sisteme 1080 i taksak nasıl bir performans verir çok büyük bir merak içerisindeyim. Özellikle bir adet 1080 ile 4K çözünürlükte en ağır oyunları ultra ayarlarda 60 fps kaldırabilir mi ve kaç yıl dayanır?
4k ultrada sıkıntı çıkacağını sanmıyorum çünkü 390x testindeydi galiba 4k ultra ayarlarda 45 fpslerde takıldı bu kartın 4k da 70 80leri göreceğini hatta 4K yı biraz daha aşabileceğini düşünüyorum.
Şayet böyle olursa technopatın 1080 incelemesini çok beğeneceğimiz aşikar. Sabırla bekliyoruz.
AMD ye kapak olsun Nvidia gibi olamadı bak adamlar GTX1080’i 1 adet 8
pinlik güç girişiyle çıkartmışlar buda kartın az güce karşı yüksek
performans vereceği anlamına geliyor…Taman Nvidiada gtx760-770-780ti
serilerinde çok güç tüketiyordu ama adamlar gtx9xx serisinde güç
tüketimi düşürüp performansı çoğalttılar.. Bizim burda internet kafenin
ana bilgisayarına adam R9 390X takmış kart cayır cayır ısınıyor ve
elektirik tüketiyor.. artık AMD nin el atması lazım güç tüketimine
AMD’de Eminim 400 Serisini Çıkarıyordur Merak Etmeyin.
kendini layk’lamak sana yakışıyor dostum..
:) Alışkanlık Haline Geldi Kronik Oldu Artık
Düşünsene Radeon 12, 400 Serisi mükemmel olucak desene. :D
Tahminen GTX 1070 İ5 4460’ı Desteklerse Büyük Bir İkili Ortaya Çıkacak
Kendini neden laykılıyorsun
seni neden ilgilendirsin ki
Aramızdaki muhabbet seni neden ilgilendiriyor
Ne bileyim yanıtla diye bir seçenek vardı. Yanlış bir şey mi yazdım ki?
Nedenini İyi Biliyon Pampa
Ekran kartının işlemciyi desteklemesi nedir?Ki nisbeten yeni olan 4. Nesil i5 işlemciyi.
aynen 1070 bin yüz liraya geliyor bide dolar inerse demeyin bizim keyfimize
İnşallah.
Şu Ekonomimız Siyasete Bağlı Olmasaydı Dolar 2.78 den 2.90 a fırlamazdı. Ne diyelim bekliyecegiz artik
1 Yıllık AMD’ciyim Ama Bu Fiyatla Bu Performans Beni Nvidia Cephesine Çekmeye Yetti :)
her yerdesin la :D
Titandan dan daha ucuz olup daha performanslı mı olacak yani
Evet. Tek başına yaklaşık 2 adet Titan X gücünde bu kart.
o zaman titan almayacak kimse, daha performanslı ve daha ucuz, sanki bir general mobile discovery mübarek..
nVidia’nın yeni Titan’ı daha da güçlü olabilir veya aynı güçte kalıp bellek miktarını arttırabilir. Hiç belli olmaz.
Titan X oyunlar için üretilen bir kart değil ki, render ağırlıklı o. Pahalı olmasının sebebi de bu
Render ağırlıklı değil, geliştiriciler için hazırlanmış bir 980Ti sadece, sağladığı bellek dışında bir farkı yok. Geliştiricilere sattığı için, ben de kaymağından alırım bir kaşık deyip +350 koyuyorlar üzerine :) Yoksa 980Ti’ yi baz alarak 750 – 800 dolar gibi bir fiyata da satabilirler rahatlıkla.
nVidia şuan pazarın kaderini aşırı derecede değiştirdi. AMD’nin Polaris’i isteneni veremezse gelecek sene onu çok zorlu bir süreç bekliyor.
Ve bu arada; nVidia’yı da tebrik etmek lazım. Artık tek GPU ile bir önceki serinin en baba kartının SLI halini geçecek kadar teknolojide çığır açtıkları için.
Ek olarak bunların yanında Asenkron işlem yeteğini geri getirmesi ise AMD ile DX12 için arada oluşabilecek potansiyel bir farkı da ortadan kaldırması oldu. :)
Şimdi titax sli gücünde ve daha mı ucuz yanlış anlamadım değil mi?
titanx den 2 kat daha üçlü ayrıca titanxin çıkış fiyatı olan 999$ ın neredeyse yarı fiyatına :)
Fiyatlar bu düzeyde kalırsa 999$ a yani yaklaşık 3000 tl ye fena sayılmaz. Ama tutup ta 3000 tl nin üzerine önce distribütör payı sonra özel tüketim vergisi (ötv) %15 sonra fiyat+(ötv) nin toplamının üzerine (kvd) %18 katma değer vergisi eklenirse sanırım biz bu kartı yaklaşık 6000 tl ye alırız.(iyimser bir fiyat yazdım.) Ve asıl sorun yüksek döviz kuru neden 1 e 3 ödeme yapıyoruz daha gelmeden. Elin Jony si bunu 1 e 1 öder iken biz neden bu kadar kasıyoruz.
Ekonomi Sistemimiz Siyasete Bagli Olduğu İçin Oluyor Bunlar Tam Dolar 2,78 iken Sn.Başbakan’ın İstifası Sonucu Dolar Bir Anda 2,90 a fırladı
hmm bunu alabilmem için gtx 3080 falan çıkması gerekiyor ama güzelmiş
:D
abi yeni bi pc toplyacaktım yaza gtx 970 li bir iyiki beklemiş almamısım 1070 alabilirim
i5-6500 ile dar boğaz yaşar mı bu kart acaba?
AMD bitti bu olaydan sonra. Polaris bu seviyeye çıkarmı acaba tabi nvidia da casusları varsa belli olmaz. :D
Yaşamaz
Titan x den 2 kat daha güçlü olduğu için yaşaması muhtemel ben aslında Recep Baltaş’a sormuştum.
Sanmıyorum ama bekleyip görmek lazım. Son 1 ay
Göreceğiz.
Yaşıyormuş demek. :D
parçalar türkiyede katlamalı olarak piyasaya sürülüyor
Amazondan getiririz sıkıntı yok. Garantisi olmasa da olur zaten kolay kolay bozulmuyor ekran kartları.
amazondan getirsek gümrük işlemleri nasıl olcak ??
Orasını bilmiyorum daha önce hiç alışveriş yapmadım ama araba bile geçiriyorlar sıkıntı yaşamıyorlar bizim ekran kartımıza mı karışacaklar.
Amazondan bir şey satın alınırken zaten vergisini de fiyata dahil ettiğinden hiç bir sorun yaşanmaz parça getirtirken gönül rahatlığıyla satın alabilirsiniz.
Abi ozaman ben yurtdisindan getiriyim ne bekliyorum wuhuuu
hocam gümrük vergisi %20 dir tabi yeni bir yasa gelip değişmediyse. onun dışında vergi ve kargo ile ortalama 700 küsur dolara geliyor kart yani şuanki dolar kuruyla 2000 tl Türkiye’de muhtemelen en az 3000 tl den satılacağını hesaplarsak 2000 gene iyi tabi kesin fiyat için amazona geldiğinde satın alma ekranında kontrol etmek gerekir toplam fiyatı
Reis ozaman gtx 1070 1600 e felan mı gelecek ?
Yanlış hesaplamadıysam 1380-1500 tl arasında olur
Herkes sallıyor yok 2000 yok 2500 dayıcım 379 dolar gtx 1070
R9 390 NİTRO 369 dolar yani 1300 TL mantıken 1380-1500 TL arası.
Benim tahminim gtx 1070 2000 tl civarı gtx 1080 ise 2700 gibi bir fiyat (vergiler dahil)
Başkan yurt dışından getirmeye kalkarsan vergiler vs… türkiye ile aynı fiyata gelir. Yurt dışından vergisiz getirmen için 75 euro ya kadar sınır var. Yani patlarsın öyle olsa herkes getirtir. Ben denedim oradan biliyorum.
Reis ozaman daha ucuza geliyor değilmi ?
Daha ucuza getirmenin tek yolu yurt dışından bir tanıdık bulman veya birine rica etmen lazım. Tabi getiren adama bir yemek falan ısmarlarsan. :)))
Öyle olduktan sonra ne anladım. Türkiye ile aynı fiyata gelir.
bende amazondan almak istiyorum da sıkıntı çıkmasın
ya benim sorum amazonda taksit oluyomu oluyosa alıcam
muhtemelen tek çekim yapar, ancak bankayla konuşulduğu zaman her şeyi taksitlendiriyorlar artık veya taksitli alışverişi tek çekim olarak düşebiliyorlar
Öyle bir karışıyorlar ki.
Gümrüğe takılır başkan gümrüğe. 75 euro sınırı var. Türkiye ile hemen hemen aynı fiyata gelir. Değmez garantisiz kullanmaya. 100, 200 tl fark için.
Bu haberden sonra da artık amd tekrardan re-brand edilmiş ekran kartlarıyla piyasaya gelmemesi gerektiğini iyice idrak edip yeni bir mimariyle piyasaya çıkar umarım yoksa nvidia piyasayı domine ederse yeni bir kart almak iyice zorlaşacak
Tahminen Yeni Mimarili 400 Serisi İçin Yola Koyulmuşlardır AMD şu sıralar sadece zen mimarili işlemciler ve İs için olan ekran kartlarina agirlik verdi
aslında dolar bazında fiyatı gayet uygun fakat türkiye fiyatları çok uçuk
Merak ettim açıkçası i5 4460 ile darboğaz yapacakmı ?
Gtx 1070 ile
KARDEŞİM hiçbir şekilde darboğaz yapmaz rahat ol :)
skylake al kafan rahat etsin :)
İyi valla monitorumu sen alırsın :)
:D sen de haklısın :D param olsa alırdım bi monitör sana. Yok ya da almazdım kendime ikinci monitör olarak kullanırdım, çok bencilim :D:D
3000 TL ye ben p33 i5 4460 gtx 1070 yapacagim ama monitöre para yetmezse ben 1280×1024 monitörün ile nazil kullanacaim hadi yine kaldik 2,ci el monitöre
Pc toplamayı düşünüyordum ve bu haber beni çok heycanlandırdı ve ekran kartı olarak gtx 980 ti koymayı planlıyordum 3000 tl civarı amazon`da ise 550-600 dolar arası söylendiğine göre 599 dolar olacakmış peki çıktığında türkiyede nekadar olur onu merak ediyorum yani türkiyeye geldiğinde çok mu pahalı olur yoksa normal bir fiyatı olurmu ? lütfen bunu açıklayabilecek varsa bir fikir verebilirmi ?
sadece bir şeyi merak ediyorum bu ekran kartına i5 6500 yada i5 6600 olur mu yani darboğaz falan yapmaz dimi
i7 4790K ile dar boğaz yapar mı?
O dediğin işlemciyi darboğaz yapacak ekran kartı daha nvidia da yok 😉
Founders edition referans tasarımı ise MSRP versiyonları ne?
MSRP tavsiye edilen son kullanıcı satış fiyatı demek.
Hmm, yani kartlar satışa sunulduğunda custom gpu almak yerine NVIDIA’nın tasarımı vanilla gpu almak istesek MSRP olanı mı almamız gerekiyor yani? Siz neyi tavsiye edersiniz? Bu haliyle çok hoş görünüyor ekran kartı OC takıntısı olmayan birisi bu haliyle kartı almalı mı? Yoksa custom gpu’ların özel soğutucuları önemli mi?
Iyı oldu bu sıstemımın eksık olan parcası 980 Ti olacaktı vazgectim tam gaz gtx 1080. Bu arada turkiyeye hemen gelmez anca temmuz-agustos gıbı.
Fıyat konusuna gelince benım tahmınım en az 4000 tl cunku Turkıye bu saglam kartı gorunce fıyatı ucuk fıyatlarda tutacak :P
amd polaris teknolojisi ile gümbür gümbür geliyor gibi geldi bana nedenini sorarsanız piyasada tekel olup kullanıcısını sömüren bu şirket nedense 2 katı performans veren bu kartı yarı fiyatına piyasaya sürmez bak var bir bit yeniği bence amd yi beklemek daha mantıklı?? sonra ağlarsınız benden söylemesi…
İ5 4670k stock hızda kullanıyorum ve gtx 1070 almayı düşünüyorum sıkıntı olur mu anakart z87 g43 ?
Kartın şu andaki kur ile ortalama Türkiye satışı 2700- 2800 TL civarında. Lojistik, kar ve vergiler dahildir. 3500 civarı satılıyorsa iyi giydiriyorlar demektir baştan söyleyim. Max 3000 TL yi geçmemeli. Eğer iddaa edildiği gibi kart bu kadar hızlı ise bu kartlar su gibi gidecektir. 980 SLI kartları şimdiden satmayı düşünebilirim. Çünkü hiç bir zaman 2 kat performanstan bahsetmişlerdi. 980Tİ alacaklar derhal durmalı ve daha verimli bir DX12 için 1000 serisini beklemeli. Ben Ağustos düşünüyordum. Umduğumdan erken geldi. Temmuz civarında tıpkı 5-6 yıl önceki gibi. Ucuz ve yaz için yatırım yapan eski bir Nvidia gördüm. 4K performansı ise hala aklımda muamma o yüzden performans testlerini beklemek istiyorum. Sizinde beklemenizi tavsiye ediyorum. Böylece 4K monitör olayını 3 senesi var dememe rağmen belki daha erken kullanmaya başlayabiliriz. Çünkü 4K düşünüyorum ama ne yazık ki öyle bir kart dünyada yoktu. Umarım yazın tadını güzelce çıkartabiliriz. Saygılar.
Aynen öyle. Düşüncelerimi iyi yansıtmışsınız. 3000 tl yi kesinlikle geçmemeli ve 4K için beklenen kart bu mu ben de büyük bir merak içerisindeyim. Özellikle Technopat ekibinin sahip olduğu sisteme bu kartı takıp en ağır oyunlarda ultra ayarlarla 4K 60 FPS görülür mü? O kadar güçlü bir kart mı olacak yoksa hayal kırıklığı mı? Tabi şunu da unutmamak gerekir; bu kartları alıp fabrikadan hız aşırtılmış olarak piyasaya sunacak olan markalar. Şayet bu kartın normal hali dediğim şekildeki oyunlarda yeterli FPS görürse markaların çıkaracakları kartlar ile bu oran muazzam değerlere çıkabilir. En azından 4-5 sene de bu şekilde devam edebilecek bir kart olursa, Nvidia ortada piyasa diye bir şey bırakmaz.
1080p icin cok uzun zamandir ekran kartlari fazla zaten. Benim 2 senelelik amd r9 280x bile rainbowda full ayarlarda full hd de 100-125 fps aliyor.Dark souls 3 te 60fps sabitlenmis halde yani fazla fazla yetiyordu bende 4k icin yeni kartlari bekliyordum. Gtx 1080 kaldiricak gibi duruyor 4k da 60fps ustu vericektir rahat rahat.
Socialim Çıkışında sence okadar pahalımı olur yoksa daha mı az olur.
Bide founders edition ne oluyo.
980ti kullaniyorum. Eger 980ti modelinin soylendigi gibi %40 fazla performans verirse benim kartin fiyati cok dusecek. Satmam da zorlasacak gibi. Kartlar hele bir ciksin da bakalim. 2 kat 3 kat gibi hizlar vr icinmis normal kartlarla kiyaslandiginda katlayacak kadar performansli degilmis.
Nanometre dusunce cok fazla oc yapilabilir hale geliyor. Cok guclu %40 dan dahada guclu olucak titan full hd’de 120 fps aliyor doomdan bu kart daha simdiki driverlarla 200 aliyormus onun oc potansiyelinide sokarsan ise ciddi performanslilar.
Recep abi sakal çok yakışmış sana.
Inceleme videonuz ve oyun testleri 27 mayıstan sonra mı gelecek ve 1070 ekran kartını 1080p monitor ile kullanırsam karta saygısızlık etmiş olur muyum?
hazır ekran kartım bozulmuştu bende para biriktirmiştim vatanda değişim yapacak 1070’mi alsam acaba
Her ne kadar fiyatları düşürmüş olasalar da Türkiye de uçuk fiyatlarda satılacağından eminim.
GTX 1070’i + MSI Gaming7 + 4790K işlemci ile idare edermi yoksa i7 6700K şart mı?
Elimdeki sistem i7 4790K
4790k müthiş bir işlemci tabi ki de idare eder
dinleme şu salağı 6.nesil şart kardeşim
1080 kutu açılışına yazdım buraya da yazayım:
hocam arada bir “titan x’ten iki kat hızlı” ibaresi geçiyor. sanırım bu iki kat olayı sadece vr için geçerli. “980sli’dan daha güçlü” dedikleri ise oyun için.
980sli zaten titan x den daha güçlü :)
Türkiye’den kim alır, amazon amca var iken :D
600 dolarlık kartı nasıl sipariş etmeyi düşünüyorsun?
Gayet normal bir şekilde sipariş ediliyor. 600 dolarsa onun içine 100-125 dolar arası bir vergi katıyorlar ve toplam 700-725 dolara her şey dahil satın alıyorsun. Türkiye’de almaya çalışsan 3 milyardan aşağı para vermeyeceğin şey için gayet uygun bir fiyat oluyor. Dersen ki gümrükte takılma olayları falan filan var, o ekstra verdiğimiz 100-125 dolardan bahsettim ya vergi için. İşte o verdiğimiz ücret kurtarıyor bizi ve gümrükte takılmıyor, eğer takılırsa da amazon ile iletişime geçip gümrükten kargomuzu kurtarabiliyoruz.
Doğru vergiyi verince geçtiğini ve vergiyi verdiğimiz halde Türkiye deki fiyattan daha ucuz olduğunu unutmuşum :)
İ5 6600K ile dar boğaz yapar mı acaba ?
hayır tabii ki
Recep Abi Gtx 1080 içinde olmak şartı ile güzel bir oyuncu pc si toplama videosu çekebilirmisinz (bütçe 5000)
Aynen
Aynen :))
3000TL lik ekran kartıyla zor toplanır 5000TL lik pc :)
Hocam öncelikle benim i5 4400 500w lık gücü olan bir bilgisayarım var ekran kartı gtx 650 ti boost gtx 1080 ile değiştirmeyi düşünüyorum nasıl olur ne yapmalıyım
1080 Ekran kartlı laptop ne zaman çıkar türkiyeye ne zaman gelir ve çok kalın olurmu ?
Hyr kalın olmaz ancak gelmesi biraz zaman alabilir ve baya baya tuzlu olur
Alman bir sayfada kasanın içinde test edildi bu “Founders Edition” ve ciddi ısınma problemleri gözlemlendi. Kartın Boost Clock’u ortalama 1650’lerde dolanınca performansı, 1450mhz overclock yapılan bir Titan X’den bazı oyunlarda geride kaldığı ve iyi overclocklu bir 980 ti’dan yüzde 2-5 ileride olduğu gözlemlendi. Kimseye bu kartı almayı tavsiye etmem, hele 980 ti sahipleri. Özel soğutuculu ürünleri beklemek en sağlıklısı.
nedir bu Founders Edition.normal 1070 almak daha mı mantıklı
Aynen öle bende duydum bunu msi ekran kartları daha iyi soğutucuya çok önem veriyorlar
çok teşekkürler