Anasayfa Video 44 Çekirdek ile Render ve Oyun Testi

44 Çekirdek ile Render ve Oyun Testi

İki adet Intel Xeon E5-2696 V4 işlemci ile güçlendirilmiş 44 çekirdekli bilgisayarda oyun oynadık ve render testi yaptık.

Geçtiğimiz günlerde bir araya getirdiğimiz 44 çekirdekli iş istasyonunda bu defa oyun testi yapıyoruz. Her ne kadar böyle bir sistem için zayıf kalsa da Counter-Strike: Global Offensive denemeden geçmedik. 1920 x 1080 çözünürlükte 400 FPS üstünde oynnabilen oyun, 5760 x 1080 gibi inanılmaz bir çözünürlükte dahi 200 FPS ile oynanabiliyor.

Test ettiğimiz bir başka oyun da DirectX 12 ile çoklu çekirdeği daha etkin bir biçimde kullanabilen Total WAR: WARHAMMER. 5760 x 1080 çözünürlükte test ettiğimiz oyun, bu devasa çözünürlükte 40 FPS ile akıcı bir oynanış sunuyor. Son olarak GTA 5’i de test etmeden geçmedik. Maalesef DirectX 11 ile çıkan ve API güncellemesi almayan oyun, 5760 x 1080 çözünürlükte akıcılıktan uzak, 15~20 FPS ile ancak oynanabiliyor.

Bu sistem için en önemli test tabii ki Cinebench R15 oldu. Çoklu çekirdeğin gücü tam olarak burada ortaya çıkıyor. 88 işlem birimi ile render işlemci 10 saniyeden kısa bir sürede tamamlandı. 5109 puan elde eden sistem, Broadwell-E Core i7 6900K’ya dahi devasa bir fark attı. Passmark ile de test ettiğimiz işlemci burada da çoklu çekirdek performansı ile inanılmaz değerlere imza attı.