Anasayfa Makale LifeStyle Dev Şirkete Ölçeklendirmek – Maxim Chuvalov Roportaji

Dev Şirkete Ölçeklendirmek – Maxim Chuvalov Roportaji

Küçük bir oyun stüdyosundan küresel bir deve ölçeklendirmek kolay iş değil. Ürünün geliştirilmesinden sorumlu, World of Tanks’ın her detayına hakim Maxim Chuvalov ile röportajımızın iki farklı ama birbirine bağlı yönü var.

Bu yönlerden biri ürün geliştirme sürecine kullanıcının dahil edilmesi. Tüketicinin demek istemiyorum, zira burada bir komünite yani topluluk var.

World of Tanks her gün büyüyüp değişen bir oyun, oyundaki araç sayısı ve gittikçe büyüyen oyuncu sayısının istekleri ile birlikte proje gerçekten devasa boyutlara ulaşıyor. Masif yani devasa online oyunların tek dev yanı oyuncu sayısı ya da oyun dünyası olmuyor. İşin bir de arkaplanı var ve bu röportajımızda WoT üzerinden bunları konuştuk.

Diğeri ekibin artan ihtiyaçlara yanıt vermek için büyümesinin getirdiği idari zorluklar. Gittikçe büyüyen bir oyuncu kitlesi ve buna karşılık gittikçe büyüyen bir geliştirici ve destek ekibi ile birlikte iş yönetmek kesinlikle kolay değil.

Maxim Chuvalov ile röportajımız da aslında Wargaming’in World of Tanks oyunundaki teknik geliştirmelerden, gelen yeniliklerden çok şirketteki değişimi ele almak açısından önemli. Büyüyen her şirketin karşısına çıkacak olan ölçeklendirme sorunu. Şirket içi eğitim, iletişim, şirket dışı iletişim ve bilgilendirme ile nasıl kaynaştırılacak? Oyun geliştirmesi devam ettikçe ve tank sayısı arttıkça bunların dengelenmesi nasıl olacak?

Küçük bir şirket iken elbette bunu çok fazla düşünme lüksünüz olmayacak. Ancak başarılı olduktan sonra başarılı kalmanın çok farklı bir zihin durumu ve adaptasyon, gelişim becerisi gerektirdiğini farkedeceksiniz. Kullanıcılar, oyuncular artık oyunların sadece tüketicisi değil, başta söylediğimiz gibi kömünitesi hatta yapımcıların gözünden baktığımızda ortakları.

Arşivden, üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin doğru insanlara faydalı olacağına inandığımız bir sohbet. İyi seyirler dileriz…