Anasayfa Haber Microsoft Farklı VR Kontrolcüleri Geliştiriyor

Microsoft Farklı VR Kontrolcüleri Geliştiriyor

Microsoft’un geliştirdiği kontrolcüler VR tecrübesini fiziksel hissiyata yansıtmayı amaçlıyor.

Henüz sanal gerçeklik eğlence dünyasının önemli bir parçası haline gelmemiş olsa da, çok sayıda şirket VR ürünleri geliştirmeye devam ediyor. VR uygulamalarında görsel anlamda çok gerçekçi bir tecrübe sağlansa da bazı eksikleri bulunuyor.

Mesela bir nesneyi tutup kaldırmak, kullanıcının elinde herhangi bir hissiyat yaratmıyor. Ayrıca sanal bir tüfeğin iki elle tutulması da iki kontrolcünün birbirinden bağımsız olması sebebiyle hiç gerçekçi bir tecrübe sağlamıyor. Microsoft’un blog gönderisinde bu eksiklikleri giderecek VR ürünleriyle ilgili bilgi verildi.

The Claw

Bu kontrolcülerden ilki olan The Claw, parmak hareketlerini ve hissiyatını hedef alıyor. VR uygulamalarındaki nesnelerin tutulması, The Claw’un parmakta yarattığı tepki sayesinde daha gerçekçi olacak. Yumuşak nesneler tutulurken daha gevşek kalacak olan The Claw, sert nesnelerde tüm gücüyle parmağın hareketini engelleyecek.

The Claw’un başparmağın oturduğu kısımda bulunan minik hoparlör ise titreşimleriyle parmağa yüzey hissiyatı yaşatacak. VR uygulamasındaki tırtıklı bir yüzeyde parmağımızı hareket ettirirken, bu hoparlör benzer hissiyatın oluşması için parmağımızı titretecek. The Claw’da bulunan bir motor ise silahların geri tepmesini simüle edecek.

Technopat YouTube Kanalına Abone Olmak İçin Tıklayın

Canetroller

Microsoft’un üzerinde çalıştığı ikinci VR kontrolcüsü olan Canetroller, daha çok görme engelli kişileri hedef alacak gibi görülüyor. Kullanıcının beline bağlanan Canetroller, standart bir HTC Vive kontrolcüsüyle çalışıyor.

Kullanıcının VR uygulamasında kullandığı sanal değneği gerçekçi hale getirmeyi amaçlayan Canetroller, değnek bir yüzeye çarptığında fren sistemini çalıştırıyor ve değneği durduruyor. Bu sayede değneğin yüzeye çarpması simüle ediliyor.

Canetroller’ın ucunda yer alan küçük hoparlör ise yüzeye çarpma seslerini canlandırıyor. Metal yüzeye çarpıldığında metal, plastik yüzeye çarpıldığında ise plastik sesi çıkarıyor.

Technopat YouTube Kanalına Abone Olmak İçin Tıklayın

Haptic Links

Microsoft’un üçüncü VR kontrolü aracı Haptic Links, 3 farklı türden oluşuyor. Haptic Links’in amacı, iki VR kontrolcüsünün arasındaki bağı kurmak. Haberimizin en başında VR uygulamalarında tüfek tutmanın gerçekçi olmadığından bahsetmiştik. Birbirinden tamamen bağımsız hareket edebilen VR kontrolcüleri, elimizde uzunlamasına tutmamız gereken tüfek için gerekli hissiyatı sağlamakta yetersiz. Haptic Links’in amacı ise iki kontrolcünün arasında fiziksel bir bağ kurarak gerektiğinde bu bağı sabit hale getirmek.

Haptic Links’in sabitleme yeteneği değişken bir yapıda. Yani tamamen sabitlemek yerine zorlaştırmayı da başarabiliyor. Bu sayede sanal gerçeklik uygulamalarında yay kullanmak ve somun sıkmak da gerçekçi bir hale gelecek.

Technopat YouTube Kanalına Abone Olmak İçin Tıklayın

Microsoft’un üzerinde çalıştığı VR kontrol ürünleri hoş görünüyor olsa da, piyasaya nasıl bir fiyat etiketiyle çıkacakları merak konusu. Her bir ürün ciddi miktarda mekanik parça içeriyor. Bu da doğrudan maliyeti artıran bir unsur olacaktır.