AMD, Ray Tracing Desteğini Genişletiyor

In Bülten, Haber by Berker GüngörLeave a Comment

AMD, oyun geliştiricilerinin buluştuğu GDC 2018’de, Unity Lightmapper ile Radeon Rays için genişletilmiş desteği duyurdu.

Açık kaynaklı, yüksek verimlilikli, yüksek performanslı GPU ile hızlandırılan ışın izleme (ray tracing) yazılımı, oyun geliştiricilerin daha yüksek görsel kalite ve fotogerçekçi 3D görsellere gerçek zamanlı olarak erişmesini mümkün kılıyor. Radeon ProRender artık geleneksel pikselleştirme tabanlı işlemeyi de barındıran ışın izleme tekniklerinin, gerçek zamanlı olarak GPU ile hızlandırılmasını destekliyor.

Oyunlar için ışın izleme henüz erken aşamalarında. Ancak profesyonel uygulamalarda gerçek zamanlı ışın izleme, iyi oturmuş bir işleme tekniği. Şimdi Vulkan üzerine inşa edilmiş ProRender, geliştiricilerin interaktif fotogerçekçi grafikler sunmasını mümkün kılmaya devam ediyor. AMD, gerçek zamanlı görselleştirmeyi günlük kullanıma geçirmek için profesyonel geliştiricilerle aktif olarak çalışıyor.

AMD, geliştiricilerin donanımlarına daha fazla performans katabilmeleri ve düşük seviye API’ler için iyileştirmeler sağlayabilmeleri için yeni teknolojileri ve ortaklıkları da etkinlikte konuştu.

Radeon GPU Profiler 1.2

AMD, düşük seviye optimizasyon geliştirici aracı olan Radeon GPU Profiler’ın yeni sürümü 1.2’yi sundu. Bu sürüm RenderDoc için uyumluluk, yerleşik kare hata ayıklama ve profilleme, engel neden kodları ve gelişmiş kare genel bakışı sunuyor. RGP 1.2 ile geliştiriciler, RenderDoc tekrarlarından RGP profilleri üretebilecek, RGP’den tekrar seçebilecek ve bunlara RenderDoc üzerinde bakabilecek veya tam tersini yapabilecekler.

Radeon GPU Profiler, dahili donanım iş parçacığı izleme ve Radeon GPU’larda detaylı zamanlama ve meşguliyet bilgisi sunan, ilk PC grafik aracıdır. Radeon GPU Profiler 1.2’nin çıkışı, içerisinde RenderDoc operasyonları, detaylı engel kodları ve gelişmiş kare genel bakışı gibi yeni özellikleri sunuyor.

Yeni Vulkan 1.1 için destek

AMD, The Khronos Group ile Vulkan 1.1’in çıkışı için uygun bir sürücü geliştirmek için yakın olarak çalıştı. API’ye yapılan bu büyük güncelleme, halihazırdaki Vulkan topluluğunu mutlu edecek ve kullanıcı tabanını genişletmeye devam edecek. Graphics Core Next (GCN) mimarisini baz alan her AMD APU veya Radeon GPU, halihazırda Vulkan’a uyumlu.

Compressonator 3.0

Tasarımcıların basit bir kullanıcı arayüzü ile 2D kaplamaları ve 3D yapıları sıkıştırmasını mümkün kılıyor. Compressonator tüm yaygın dosya formatlarını ve kodeklerini destekliyor, sıkıştırılmış 3D modelleri DX12, Vulkan ve Open GL’de gösterebiliyor. Compressonator aynı zamanda her bir varlığı veya birden çok varlığın grup halinde sıkıştırılmasında derinlikli bir özelleştirmeye imkân tanıyor. Kullanıcılar orijinal ve sıkıştırılmış dosyaları görsel ve analitik olarak, işlemin her aşamasında karşılaştırabilirler.