Anasayfa Haber Nvidia, Alan Aydınlatma Performansını Geliştiriyor

Nvidia, Alan Aydınlatma Performansını Geliştiriyor

NVIDIA, voksel tabanlı VXGI teknolojisinin 2.0 sürümünü duyurdu.

Oyunlardaki aydınlatma efektleri, atmosferin gerçekçiliğini ciddi anlamda etkiliyor. Nvidia da 2014’teki GTC etkinliğinde, voksellerden oluşan aydınlatma efekti VXGI 1.0’ı tanıtmıştı. Fakat bu teknoloji performansı çok düşürdüğü için şimdiye kadar hiçbir oyunda kullanılmadı, hep farklı teknolojiler kullanıldı.

Nvidia, geçtiğimiz Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda VXGI 2.0 sürümünü duyurdu. Yeni sürüm ile aydınlatma kalitesini artıran Nvidia, performans konusunda da iyileştirmeler yapıldığına değindi. Eski sürümde CPU ve GPU kaynak kullanımının çok yüksek olduğunu doğrulayan Nvidia, 2.0 sürümüyle birlikte tüm hesapların tek seferde yapılabildiğine işaret etti.

VXGI 2.0, Unreal Engine 4 içine entegre edilecek. Yeni sürümün ay sonunda yayınlanacağı konuşuluyor. VXGI 2.0’ı kullanan oyunların piyasaya çıkması ise bir yıldan fazla vakit alacaktır.

Aşağıdaki videoda VXGI 1.0’ın nasıl bir aydınlatma kalitesi sağladığını izleyebilirsiniz.