Apple, OpenGL Desteğini Bitiriyor

In Haber by Ruşen GöbelLeave a Comment

Apple, macOS 10.14’ten sonraki sürümlerde OpenGL ve OpenCL’in güncellenmeyeceğini duyurdu.

Oyun geliştiricileri oyunlarının farklı cihazlarda çalışması için farklı API’lardan faydalanıyorlar. Windows tabanlı bilgisayarlar DirectX API kullanırken, macOS ve Linux tabanlı bilgisayarlarda çalışması için bazı oyunlarda OpenGL desteği de sağlanıyordu. Görünüşe göre bu durum değişecek.

Apple, WWDC’de OpenGL desteğinin macOS 10.14’te ve gelecek iOS sürümlerinde bitirileceğini duyurdu. Şirket bu hamleyi kendi grafik API’si olan Metal’i ön plana çıkarmak için yapacak. Fakat bunun oyun sektörüne zarar vereceği tahmin ediliyor.

Apple’ın OpenGL desteğini bitirmesiyle birlikte hem Windows, hem macOS, hem de Linux’te çalışan ortak bir grafik API kalmayacak. Geliştiriciler oyunun Windows’ta çalışması için DirectX veya OpenGL, macOS ve iOS’ta çalışması için Metal, Linux’te çalışması için de OpenGL kullanmak zorunda olacak. Bu da hali hazırda geliştirilmesi günden güne zorlaşan oyunlara daha da fazla iş yükü gelmesi anlamına geliyor.

Bazı geliştiriciler, Apple’ın bu hamleyi yaparken Metal’in gelecek planları hakkında bilgi vermemesinin yapımcıları zor durumda bırakacağını söylüyor. Güncellenmeyen OpenGL sebebiyle hali hazırda macOS’ta çalışmakta olan oyunların, zamanla bozulmaya başlayacağı tahmin ediliyor.

Yalnızca macOS işletim sistemini kullanan ve bu platform için Steam kütüphanesini doldurmuş olan oyuncular, orta vadede oyunlarının bozulması durumuyla karşı karşıya kalabilirler. Diğer taraftan Apple’ın yine kendi standardını dayatması sonucu, oyuncu kitleyi yavaş yavaş kaybetmesiyle de sonuçlanabilir.

Oyun geliştiricilerin bir kısmı bu haberden sonra Apple platformlarını terk etmekle tehdit etti. Bakalım geliştiricilerin ne kadarı oyunlarını Metal API’ya uyumlu halde piyasaya sürecek.