DICE, Battlefield 5’in Ray Tracing Performansını Artıracak

In Haber, Oyun by Ruşen GöbelLeave a Comment

Şirket, oyunun Ray Tracing efektlerine optimizasyon yapılacağını açıkladı.

Geçtiğimiz hafta yayınlanan güncelleme ile Ray Tracing efektlerine ilk kavuşan oyun olan Battlefield 5, ciddi performans düşüşleriyle karşı karşıya kalmıştı. Öyle ki bu efekt orta veya üst seviyede açıldığında, FPS yaklaşık %60 düşüyor. Bu da efekti günümüz donanımlarında kullanışsız hale getiriyor.

DICE’ta Render teknolojileri tarafında görev alan Yasin Uludağ, bir röportajda Ray Tracing efektlerinin optimize edileceğini söyledi. Uludağ, DICE’ın bu iş için Nvidia ile ortak bir çalışma yapıldığını dile getirdi. Oyun motorunun yanı sıra, sürücü tarafında da bazı optimizasyonlar yapılacak.

Uludağ, Ray Tracing API’ındaki bazı hataların performansı çok ciddi etkilediğini ve bu hataları çok geç fark ettiklerini dile getirdi. Hataların giderildiğini ve yayınlanacak yeni güncellemelerle büyük performans artışı elde edileceğini dile getirdi. Battlefield 5 Ray Tracing güncellemesinin ve yeni Nvidia sürücüsünün yakında yayınlanması bekleniyor.