NVIDIA’nın Turing mimarili GTX ekran kartı 1660 Ti’ın The Division 2 gibi yeni oyunlardaki performansına bakıyoruz.
NVIDIA’nın 12. nesil Turing GPU mimarisi, şimdiye kadar yapılmış en gelişmiş GPU tasarımı. NVIDIA mühendisleri, Turing SM’u (Streaming Multiprocessor) doğrudan bir dizi mimari iyileştirme ile önceki nesil GPU’lardan daha iyi performans gösterecek şekilde iyileştirmiş.
GeForce GTX 1660 Ti, performansı, gücü ve maliyeti dengelemek için özenle tasarlanan yepyeni bir “TU116” Turing GPU üzerine temellendirilmiş. TU116, Eşzamanlı Kayan Nokta ve Tamsayı İşlemleri, daha büyük L1 önbellekli bir Birleşik Önbellek Mimarisi ve Uyarlamalı Gölgeleme dahil olmak üzere performansı ve verimliliği artıran tüm Turing Shader yeniliklerini içeriyor.
Bu yeni tasarım, GeForce GTX 1660 Ti’nin modern oyunlarda karmaşık gölgelendiricilerle daha iyi performans sunmasını sağlıyor. GeForce GTX 1660 Ti, GeForce GTX 1060 6GB’a göre bazı oyunlarda 1.5 kat daha hızlı ve Fortnite ve APEX Legends gibi popüler çevrimiçi oyunlarda oyuncuların 1080p’de 120 FPS deneyimini yaşamalarını sağlıyor.
GTX 960’dan Geçiş
Bugün, GeForce oyuncularının neredeyse üçte ikisi GeForce GTX 960 performansına sahip GPU’ları kullanıyor. GeForce GTX 1660 Ti, GeForce GTX 960’a göre 3 kat daha fazla performans artışı sunuyor ve sevilen oyunlarda daha yüksek kare hızına sahip olmak isteyen önceki nesil grafik kartlarına sahip oyuncular için iyi bir yükseltme sunuyor.
“GTX” tanımının işaret ettiği gibi, GeForce GTX 1660 Ti, GeForce RTX ekran kartlarında bulunan RT ve Tensor Çekirdeklerini içermiyor. Turing mimarisini 300 $’ın altındaki grafik segmentine ulaştırmak için GPU’da kullanılan çekirdek türleri ve sayıları konusunda NVIDIA’nın bir karar vermesi gerekiyordu. Sonuç olarak ideal performans, güç ve maliyet dengesini elde etmek için NVIDIA, GTX 1660 Ti’nin çekirdeğini yalnızca grafik işlemeye odaklamış.
QP Super Nova’yı satın almak için QP Bilişim’in web sitesini buradan ziyaret edebilirsiniz.
Test sistemi: QP Super Nova
1660 Ti Teknik Özellikler
GPU | GeForce GTX 1060 Pascal | GeForce GTX 1660 Ti Turing |
SM | 10 | 24 |
CUDA Çekirdeği | 1280 | 1536 |
Temel Frekans | 1506 MHz | 1500 MHz |
GPU Boost Frekansı | 1708 MHz | 1770 MHz |
Kayar Nokta İşlemi | 4.4 TFLOP | 11 TOP (5.5 TFLOP FP32 / 5.5 TFLOP INT32) |
FP16 FLOPS | 4.4 TFLOP | 11 TFLOP |
Doku Birimi | 80 | 96 |
Teksel Doldurma Oranı | 120.5 Gigateksel/sn | 169.9 Gigateksel/sn |
Bellek Frekansı (Veri Oranı) | 8,000 MHz | 12,000 MHz |
Bellek Bant Genişliği | 192 GB/sec | 288.1 GB/sec |
En Yüksek L1 Önbellek Boyutu | 480 KB | 1536 KB |
TDP | 120 Watt | 120 Watt |
Transistör | 4.4 milyar | 6.6 milyar |
Çip Boyutu | 200 mm² | 284 mm² |
Üretim Teknolojisi | 16 nm | 12 nm FFN |
1660 Ti Oyun Testleri
Oyun | Çözünürlük ve Grafik Ayarı | FPS | GPU Sıcaklığı | CPU Sıcaklığı |
Apex Legends | 1080p
Highest |
Min. 33
Ort. 77 Maks. 115 %1 3 %0.1 3 |
65 | 82 |
Battlefield 5 DX11 | 1080p
Ultra Ray Tracing Kapalı |
Min. 37
Ort. 94 Maks. 168 %1 37 %0.1 11 |
71 | 89 |
Far Cry New Dawn | 1080p
Ultra |
Min. 45
Ort. 66 Maks. 104 |
65 | 78 |
Metro Exodus | 1080p
High Ray Trace: Off DLSS: Off |
Min.: 28
Ort: 54 Maks.: 85 |
67 | 73 |
Shadow of the Tomb Raider | 1080p
Highest |
Min. 62
Ort. 73 Maks. 129 |
67 | 76
|
Tom Clancy’s The Division 2 Benchmark | 1080p
Ultra |
72 | 70 | 83 |
Tom Clancy’s The Division 2 Oyun | 1080p
Ultra |
Min. 50
Ort. 64 Maks. 90 %1 40 %0.1 32 |
71 | 84 |
World of Tanks | 1080p
Ultra |
Min. 95
Ort. 130 Maks. 167 %1 92 %0.1 47 |
66 | 73 |