Anasayfa Video RTX 3080 Çökme Sorunları Çözüldü mü? Sebep Neydi? Neler Oldu?

RTX 3080 Çökme Sorunları Çözüldü mü? Sebep Neydi? Neler Oldu?

NVIDIA GeForce RTX 3080 kartlarda birbiri ardına haberler ortaya çıktı ve kartların kısıtlı bir kullanıcı grubunda oyunlarda çökme hatası verdiği konuşuldu. Peki bu sorun giderildi mi? Ne kadar kartı ya da kesimi etkiledi ve mevcut durum nedir? Haberlerde neler hatalıydı, neler doğruydu? Bu videomuzda biraz sohbet edip olup biteni değerlendiriyoruz.

  • 00:00 – 3080 ve 3090 gibi yeni kartlarda sorun var mı?
  • 00:50 – Testleri bu sorunlar raporlandığı için uzattık.
  • 01:10 – İlk sorunlar ve sorular.
  • 01:48 – Üreticiler ve saat frekansları.
  • 02:30 – Kartlar piyasaya çıkmadan önce neler yapılıyor.
  • 03:20 – Testlerin maliyeti.
  • 03:45 – Önceki serilere göre fark neydi?
  • 04:35 – Üreticilerin yaşadığı durumlar.
  • 05:00 – Alıcı ve satıcılar, piyasa koşulları.
  • 06:00 – Kullanıcıların test ettiği durumlar.
  • 06:45 – Sorunlar büyük mü? Hala orada mı?
  • 07:20 – Sürücü güncellemesi ile büyük oranda çözüldü.
  • 08:10 – Teknik olarak yanlış bilgiler çok hızlı yayıldı.
  • 08:40 – Olay sadece kapasitöre bağlı değil.
  • 09:00 – Kapasitör farkları.
  • 10:00 – Kötü kapasitör ve iyi kapasitör söylemleri genellikle hatalı.
  • 11:00 – Önyargı mı? Tecrübe mi?
  • 12:15 – Frekansları zorlamak…
  • 12:40 – Buradan öğrenilecek neler var?
  • 13:15 – AMD buradan ne öğrenebilir?
  • 13:45 – Kötü ihtimaller.
  • 14:30 – Haberlerin bir kısmı hatalı.
  • 14:55 – Üretici sitelerindeki görsellerin güncellenmesi her zaman ürünlerin değiştiği anlamına gelmiyor.
  • 15:30 – ASUS durumdan olumlu etkilenen marka oldu.
  • 16:35 – Stabilite ve sorun değerlendirmesi.
  • 17:35 – Üreticilerin dikkat etmesi gereken nokta.
  • 18:00 – Kart almamızı engelleyecek bir durum yok… Stok sorunu hariç…
  • 18:40 – Sorunların özeti ve sonuç.
  • Özetle çıkan ilk yurtdışı kaynaklı haberlerin sorunu biraz fazla abarttığını söyleyebiliriz. Olay kritik bir tasarım ya da üretim hatasından çok üreticilerin frekansları, ürettikleri kartlara göre her modelde çok iyi ayarlayamamasından kaynaklandı.
  • Bu da özellikle ABD’de küçük bir grup kullanıcıyı ve editörü etkiledi. Özellikle üreticilerin internet sitelerindeki görselleri değiştirmesi modellerin güncellenmesinden çok hatalı fotoğrafların değiştirilmesiydi. BIOS ayarlamaları, bazı modellerde kapasitör düzeninde ayarlamalar en önemlisi de NVIDIA GeForce Game Ready sürücülerin güncellenmesi bu problemi giderdi.
  • Bu piyasada zayıf ya da sorunlu 3080 olmayacağı anlamına gelmiyor, ancak kapasitörlerin iyi/kötü ayrımında biraz abartı var. Burada markaların 3080 uyarlamalarının stabilite farkı, kaliteli çekirdeklerin yüksek frekansa, normal ya da daha zayıf üretimlerin daha düşük frekanslara ayarlanmasıyla giderilebiliyor.
  • Öte yandan salt frekansa bakarak kart seçmeye kalkarsanız, satıcının şişirdiği, stabil çalışmayan frekans değerleri yüzünden sorunlarla karşılaşabilirsiniz. NVIDIA ya da AMD farkı olmaksızın serbest piyasada her zaman bu tür olaylar yaşanabiliyor. Yaşanmalı mı? Hayır, ama oluyor.
  • Sonuç itibariyle 3080 tasarımı sorunlu mu? Hayır değil. GPU çekirdeği sağlam.

Şu an incelediğimiz üç tane farklı 3080 modeli var, bunlardan ikisi Türkiye’de satılıyor ve testlerimizde hiç oyunlarda çökme yaşanmadı: