Anasayfa Haber Vulkan, AMD Ray Tracing Desteğiyle Güncellendi

Vulkan, AMD Ray Tracing Desteğiyle Güncellendi

Vulkan, AMD Ray Tracing

Yeni Vulkan 1.2.162 sürümüyle birlikte hem NVIDIA hem de AMD ekran kartlarında ışın izleme teknolojisi tüm oyunlarda tam olarak desteklenecek.

Khronos Group, Ray Tracing için bağımsız destek sunan yeni bir Vulkan sürümü yayınladı. Vulkan 1.2.162 kullanan geliştiriciler, hem AMD hem de NVIDIA ekran kartlarında Işın İzleme efektlerini aktif bir şekilde kullanabilecek.

Halihazırda Vulkan Ray Tracing kullanan oyunlar yalnızca NVIDIA GPU’larda çalışabiliyordu. Bu oyunların RDNA 2 GPU’lar ile çalışması için geliştiricilerin son sürüm ile güncelleme yapması gerekecek.

Şu anda NVIDIA’nın Vulkan ışın izleme uzantılarını kullanan iki oyun var, bunlar; Quake II RTX ve Wolfenstein Youngblood. Oyun yapımcıları yeni bir güncelleme yayınladığı sürece RDNA 2 tabanlı AMD GPU’lar için ışın izleme yetenekleri desteklenecek. Ayrıca Vulkan Ray Tracing API’si ile geliştirilecek yeni oyunlarda ışın izleme yetenekleri kullanılabilecek.

Son olarak, The Khronos Group’un belirttiği gibi, Vulkan ışın izleme özelliğinin artık AMD, ARM, EA, Epic Games, Facebook, Imagination, Intel, NVIDIA, Qualcomm, Samsung, Unity, Valve ve diğer paydaşların desteğine sahip olduğunu belirtelim.

Khronos’un en son Vulkan RT uzantıları şu şekilde:

  • VK_KHR_acceleration_structure
  • VK_KHR_ray_tracing_pipeline
  • VK_KHR_ray_query
  • SPV_KHR_ray_tracing
  • SPV_KHR_ray_query
  • GLSL_EXT_ray_tracing
  • GLSL_EXT_ray_query
  • GLSL_EXT_ray_flags_primitive_culling