Anasayfa Video Ray Tracing Performansı: RTX 3080 ve RX 6800 XT Karşılaştırması

Ray Tracing Performansı: RTX 3080 ve RX 6800 XT Karşılaştırması

RX 6800 XT ekran kartının ışın izleme performansını Control, Machwarrior 5: Mercenaries ve 3DMark’ta RTX 3080’e karşı test ettik.

Hem AMD Radeon RX 6800 XT hem de NVIDIA GeForce RTX 3080 ekran kartının Ray Tracing performansını test ettik. Sonuçlar oldukça açık, RDNA 2 DXR/Ray Tracing ile yeni başlıyor, Ampere ise görseller/performans açısından oldukça dengeli. Performans farkı, DLSS etkinleştirilmeden bile çarpıcı düzeyde. Ayrıca DirectX 12’nin DXR uygulamasının kötü olmadığını ancak doğal olarak Vulkan API oyunlarını kapsamadığını görüyoruz. Vulkan da destek alıyor ancak video sırasında Wolfenstein: Young Blood ile Ray Tracing özelliğini sadece RTX kartla etkinleştirebildik.

Ray Tracing, DLSS ve diğer yazılım özelliklerini umursamıyorsanız AMD RX 6000, NVIDIA 3000 serisine karşı FPS açısından oldukça iyi ve karşılaştırılabilir. Kırmızı takım iyi ve çok beklenmedik bir geri dönüş yapıyor ancak yeşil takım bu nesil GPU’lar için hala daha güçlü ve hem RT, hem Tensor hem de yazılımda açık bir avantaja sahip.

Test Sonuçları

Oyun/Uygulama Ayar RX 6800 XT RTX 3080 Fark
Control 4K High 19 FPS 39 FPS %68.4
Machwarrior 5: Mercenaries 4K Maximum 16 FPS 34 FPS %112.5
3DMark 25.20 45.10 FPS %86

Sonuç

AMD’nin bu ilk Ray Tracing denemesi. Bu bağlamda firmanın geride kalması gayet normal. NVIDIA ise bu teknolojiyi ilk olarak genel kullanıma sunan şirket olarak epey bir avantaj sağladı, hatta performans götürülerini telafi etmek için DLSS gibi yeni yollar geliştirdi. DLSS devrede olmasa dahi RTX 3080 ciddi bir fark atıyor. AMD ise DLSS rakibi bir teknoloji üzerinde çalışmakta. Öte yandan bu teknoloji kullanıma sokulsa dahi Ray Tracing’deki farkı kapatması mümkün değil gibi. Bu bağlamda AMD kartlarla kayda değer RT performansı bekleyen kullanıcıların RDNA 3 beklemek şu anda en iyi seçeneği gibi.