Anasayfa Haber Intel’den Yeni Teknolojiler: Smooth Sync ve Speed Sync

Intel’den Yeni Teknolojiler: Smooth Sync ve Speed Sync

Intel, Arc “Alchemist” grafik çözümleri ile VESA Adaptive Sync desteğinin yanı sıra Smooth Sync adını verdiği yeni bir şirket içi ekran yenileme hızı teknolojisi sunuyor. Bu özellik, Adaptive Sync desteği olmayan, sabit yenileme hızına sahip dizüstü ve masaüstü bilgisayarları hedefliyor.

Mavi takımın teknolojisi, GPU’nun ekranın yenileme hızından daha yüksek bir hızda çerçeveler oluşturmasının neden olduğu yırtılma etkisini ortadan kaldırmak için geliyor. Böylelikle oyunlarda “V-Sync” ayarını açmak zorunda kalmayacağız.

Intel Smooth Sync’in çalışma şekli şu şekilde:

  • Oyunda V-Sync devre dışı bırakılmalı.
  • GPU, üretebileceği maksimum kare hızını sunacak.
  • Intel tarafından hafif bir renk taklidi filtresi uygulanacak.
  • Sonuç olarak ekrandaki yırtılma bölgesi bulanık hale gelerek kötü görüntüyü ortadan kaldıracak.

Buradaki hedef, filtreyle birlikte V-Sync’den çok daha az gecikme süreleri sağlamak. Nitekim sabit yenileme hızına sahip düşük bütçeli dizüstü bilgisayarlar bile ekran yırtılması olmadan oyunları düşük gecikmeli olarak oynatabilir. Smooth Sync, yeni Arc grafik sürücülerinin parçası olan ve Arc “Alchemist” grafik işlemcileriyle çalışacak yazılım düzeyinde bir özellik.

Smooth Sync şaşırtıcı derecede basit bir teknoloji ve sadece ekran yırtılmasının meydana geldiği çizgiyi bulanıklaştırarak daha az fark edilmesini sağlıyor. Intel, yırtılmanın meydana geldiği kenarda bir renk taklidi filtresi kullanmakta ve bölünmüş görüntü halen orada olsa bile tam ekran yırtılması kadar rahatsız edici olmayacak.

Aslında resmi Arc duyurusu sırasında yeni teknolojilere biraz değinmiştik, şimdi ise detayların sayısı artıyor. Mavi ekip Speed Sync adında farklı bir teknolojiden de bahsetmişti. Speed Sync, sabit yenileme hızına sahip monitörler için bile düşük gecikme süresi ve akıcı bir oyun deneyimi sunuyor. Temel olarak GPU, oluşturma arabelleğini sanallaştıracak, ardından ekranı izleyecek ve yine de sabit bir kare hızı sınırından kaçınırken yırtılmayı önlemek için veri aktarım sürecini senkronize edecek.

Speed ​​Sync, temelde dezavantajları hariç olmak kaydıyla V-Sync ile aynı. Çerçeve arabelleğini sanallaştırıyor ve oyununuza gerçek zamanlı olarak uyum sağlayabiliyor. Sonuç olarak giriş gecikmesini artıran arabellekten geçiş sürecini beklemek yerine, monitör yenilenir yenilenmez en son kareyi canlı olarak gönderebiliyor. En önemlisi ise FPS sınırlaması yok.

Tüm bunlar Counter-Strike: Global Offensive ve Valorant gibi yüksek kare hızında çalışabilen birçok e-spor oyununda fayda sağlayabilir. Uyarlanabilir yenileme hızına sahip monitörler piyasaya çıktıkça V-Sync yavaş yavaş gözden düştü. NVIDIA G-Sync destekli monitörlerin fiyat farkı azaldı. AMD ise özel donanım olmadan çalışabilen açık kaynaklı bir uyarlamalı senkronizasyon teknolojisi olan FreeSync’i geliştirmeye devam ediyor.

Çoğu monitör bugünlerde FreeSync/G-Sync şemsiyesi altına giriyor ve V-Sync büyük ölçüde saf dışı kalıyor. Ancak dizüstü bilgisayarlar da dahil olmak üzere tüm monitörler böyle teknolojilere sahip değil ve bazı zamanlarda V-Sync’in faydalarını görebiliyoruz. Speed ​​Sync ve Smooth Sync, sabit yenileme hızına sahip monitörleri iyileştirmenin yanı sıra, uyarlamalı senkronizasyonu kapalı bırakmak istediğiniz oyunlarda görüntü kalitesini iyileştirmek üzere görev yapacak.