Anasayfa Makale İncelemeler Mario + Rabbids Sparks of Hope İncelemesi

Mario + Rabbids Sparks of Hope İncelemesi

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Ubisoft’un en çılgın fikr-i mülkü, kendine ayrı alanlarda, farklı oyun dünyalarında yer bulmaya devam ediyor. İlk kez Raymen serisiyle tanıdığımız Rabbid’ler bir kez daha Mario evreniyle buluşuyor. Başarılı ilk oyunun ardından sonunda Mario + Rabbids Sparks of Hope oyuncularla buluşuyor. Nintendo Switch oyun konsoluna özel olarak yayınlanan Sparks of Hope, Rabbids dünyasının tüm deliliğini, Mario ve arkadaşlarına aktarıyor. Peki, aksiyon-strateji türlerini harmanlayan Mario + Rabbids Sparks of Hope nasıl bir oyun?

Mario + Rabbids Sparks of Hope Hikaye ve Savaş Sistemi

Bu arada ilk olarak hikayeyi merak ediyor olabilirsiniz. Genelde Ubisoft’un oyunlarında hikaye önemli yer kaplar ama bu oyunda biraz da arka planı oluşturuyor. Özetle, “Rayman” serisinden gelen tavşanlarımız, nesneleri ve tavşanları birleştiren “SupaMerge” adlı özel bir kask sayesinde Mario’nun Mantar Krallığına geliyorlar ve her yeri alt üst ediyorlar.

Bizim oyuncu olarak görevimizse iyice zıvanadan çıkan tavşanları yenmek, SupaMerge’ü kurtarmak ve Mario’nun dünyasını ihtişamına geri döndürmek oluyor. Oyunun konusu özetle hep bu oldu. Öyle oyun dünyasını değiştirecek bir senaryo bulunmuyor ki zaten oyunun amacı da bu değil. Rabbid’lerin deliliği ve sıra tabanlı aksiyon çok daha önemli bir yer kaplıyor.

Yukarıda bahsettiğim sıra tabanlı strateji türünden anlayacağınız üzere Sparks of Hope normal Mario oyunu değil. Bu da doğal olarak savaş sisteminde karşımıza çıkıyor. Düşmanların kafalarına hop hop atlamak veya onlara ateş atmak yerine bu kez üç kişilik bir ekip kullanarak sıra tabanlı bir savaş sistemini kullanarak tavşancıklarla savaşıyorsunuz. Size ok, bomba atan tavşancıklarla… Oyunun delilik seviyesini anlamanız için bu söz öbeği yeterli olur diye düşünüyorum.

Oyuna Mario ve SupaMerge’in oluşturduğu yozlaşmadan etkilenmeyen iki tavşanla başlıyorsunuz: Rabbid Peach ve Rabbid Luigi. Oyunda ilerledikçe partinize ekleyebileceğiniz yeni karakterlerin kilidini açıyor ve taktiksel derinliği arttırabiliyorsunuz. Ama Mario her zaman partide kalıyor. Yani ancak ve ancak kalan iki parti üyesini değiştirebiliyorsunuz. 

Sparks of Hope normal harita üzerinde açık dünyasıyla dikkat çeken bir yapım. Başımızda rehber robotla beraber, üç kişilik bir grup halinde seyahat ediyorsunuz. Harita üzerinde hem farklı mekanları görüyor, hem diyaloglara giriyor hem de bol bol bulmaca çözüyorsunuz.

Savaş ise bazen sizin seçebileceğiniz şekilde sunulurken, bazen de oyunun ilerlemesi için şart oluyor. Tercihe bağlı savaşlara katılmak için düşmana “dash” hareketini yapmanız gerekiyor. Bu önemli bir adım çünkü önce düşman size saldırırsa, savaş ekranında kendinizi dezavantajlı konumda bulunuyorsunuz.

Her iki türlü de bir savaşa girdiğinizde, duruma en iyi nasıl yaklaşabileceğinizi görmek için savaş alanını inceleme şansınız oluyor. Bazı savaşlarda tüm düşmanları yenmeniz gerekirken, bazılarında da hedef NPC’yi güvenli bir bölgeye kadar eşlik etmeniz gerekebiliyor. Bir başkasında da üç karakterden en azından birini güvenli, yeşil dikdörtgen şeklinde işaretlenen yere götürmeniz gerebiliyor.

Bu tarz basit savaş görevlerinin yanı sıra duruma farklı ve olağandışı yaklaşmanızı gerektirecek bol bol mini ve ana Boss savaşı var. 

Mario + Rabbids Sparks of Hope Derinlikli Oyun Mekanikleri

Oyunun sıra tabanlı modeli, hamle, alan kontrolü ve siper sistemine dayanıyor. Her karakter kendine has silah türüne ve doğal olarak oyun stiline sahip. Örneğin Mario, hem hasar emebilen hem de hasar verebilen tank rolünü üstlenebiliyor. Luigi ise sağlığı az olmasına rağmen keskin nişancı olduğu için uzaktan düşmanları tek seferde, yani tek turda alabilir. Oyunun başında açılan bir başka karakter olan Rabbid Peach ise iki farklı yeteneğiyle arkadaşlarının sağlığını yenileyebiliyor.

Oyun strateji türünde olduğu için her karakterin güçlü yönleriyle oynamanız gerekiyor, yoksa oyunda kısa sürede başarısız olmaya mahkumsunuz. Luigi’yi çatışmanın çok içine götürürseniz, canı az olduğundan hemen ölecek, böylece turu erkenden bitirmek zorunda kalacaksınız. Veya Mario’yu çatışmanın çok gerisinde tutmak, onun özel yeteneklerini işlevsiz hale getirecektir.

Ana silahlara ek olarak hem Mario’nun hem de diğer takım üyelerinin tur sırasında kullanabilecekleri güçlendirmeler ve özel yetenekler bulunuyor. Luigi, takım arkadaşlarına her tur için daha fazla mesafe kat edebilme için avantaj verirken, Rabbid Luigi özel saldırılardan kaynaklanan hasarın bir kısmını önleyen koruyucu bir kalkan sağlıyor. Bu yetenekleri geliştirmek, yatırım yapmak, özellikle oyunun ortasına doğru hayati önem kazanıyor.

Bu arada Mario+Rabbids ilk başta çok hızlı biten ve nispeten kolay dövüşlerle geçiyor. Ancak oyunda ilerledikçe, ön planlama yapmadan savaşlara başlamak hemen yenilmeniz anlamına geliyor. Sıra tabanlı bir oyun olduğu için acele etmeden, iyice hamleleri ölçüp, ona göre karar vermeniz şart.

Oyunun ana mekaniği anlattığım bu sıra tabanlı savaşlar olduğundan kolayca sıkıcı hale geleceğini düşünebilirsiniz. Ama hem Ubisoft’un savaşları ilginç kılmak için yeterince düşman varyasyonu eklemiş olması hem de taktiksel derinliğin artması oyunu sıkıcı olmaktan kurtarıyor. Ayrıca yukarıda da bahsettiğim gibi hem yeteneklerinizi yükseltiyor, hem de yeni silahlar satın alıyorsunuz. Böylece ilerleyişiniz tatmin edici bir seviye seyrediyor. 

Ama şunu da hatırlatmış olayım, çeşitlilik her savaşın aşırı eğlenceli geçtiği anlamına gelmiyor. Taktiksel yapı nedeniyle ağır işleyen bir oyun olduğundan, uzun oyun saatleri sıkıcı hale gelebilir. Ben oyunu genellikle işten eve, evden işe giderken yaklaşık bir saatlik seanslar halinde oynadım. Bu şekilde oynarken çok eğlenceliydi. Ama bu bir inceleme oyunu olduğu ve incelemeyi yazabilmek için oyunda ilerlemem gerektiği için evde de Switch Dock’una bağlı şekilde bol bol oynadım. Genellikle üç saatlik bir oyun seansının ardından Mario + Rabbids Sparks of Hope aşırı yorucu hale geliyor. Aslında X-COM oynamak gibi. Kesinlikle tadında bırakıp, sonra yeniden dönmek lazım. Eh, oyunun da zaten sizi sürükleyecek bir hikaye moduna sahip olmadığını düşündüğümüzde, aralıksız oynamak da çok mantıklı değil.

Ayrıca yine başlarda bahsettiğim haritalar oynanış açısından daha fazla şey sunabilirdi. Böylece savaşlarla, harita etkinlikleri arasında daha iyi bir denge kurulabilirdi. Görsel dil, müzikler ve sanat tasarımı açısından çok iyi görünse de, haritada yapabileceğiniz şeyler aşırı sınırlı. Günün sonunda haritayı sadece savaşları başlatmak için kullanıyorsunuz. Kesinlikle daha fazla işlevi olmalıydı.

Söz konusu Nintendo ve Nintendo oyunları olduğunda alternatifsiz yapısı sayesinde özel oyunlar her zaman çok dikkat çekici olmaya devam ediyor ve Mario + Rabbids Sparks of Hope kesinlikle bir istisna değil. Elbette bir Super Mario Odyssey veya bir Legend of Zelda: Breath of Wild değil ama kesinlikle oynanmaya, vakit geçirmeye değer bir yapım. Sıra tabanlı yapısı, zihin olarak yorucu olsa da, sakin sakin oynayabildiğiniz için özellikle yolculuklarda çok iyi yol arkadaşı oluyor.

Özetle, eğer Nintendo Switch sahibiyseniz Mario + Rabbids Sparks of Hope alınacak oyunlar listenizde olmayı hak eden başarılı bir yapım olmuş.

 

Tamriel'in bağrından kopup gelen Emin, sıkı bir TES ve Dark Souls hayranıdır, tam bir oyun delisidir. Çok uzun zamandır oyun oynuyor, tam çözüm çekip, inceleme yazıyor.