Anasayfa Haber Intel, Unreal Engine İçin XeSS Eklentisini Yayınladı

Intel, Unreal Engine İçin XeSS Eklentisini Yayınladı

Intel, Arc ekran kartlarıyla birlikte XeSS (Xe Super Sampling) adında yeni bir görüntü ölçekleme teknolojisi sunmuştu. XeSS ilk olarak Shadow of the Tomb Raider ile birlikte geldi, sonrasında beş ayrı oyuna daha ulaştı.

Yeni teknolojinin hızlı bir şekilde yayılmasını bekliyorduk lakin bir süredir Intel’den ses seda yoktu. XeSS şimdi bir eklenti aracılığıyla Unreal Engine (4, 4.26 ve 5.0 için) yazılımına dahil edildi. Böylelikle geliştiriciler XeSS yükseltme teknolojisini oyunlara, simülatörlere ve 3D görselleştirme uygulamaları gibi projelere dahil edebilecek.

Intel, Xe Super Sampling’i AMD FSR ve NVIDIA DLSS’ye rakip olarak hazırladı. DLSS ile benzer şekilde, XeSS de açık kaynak kodlu olarak sunulmuyor. AMD’nin FSR 2.0 teknolojisi ise Haziran ayından bu yana açık kaynak kodu olarak sunuluyor.