Anasayfa Haber Bülten Razer, Oyun Stüdyolarına ve Geliştiricilere Ücretsiz Interhaptics ve SDK Sunuyor

Razer, Oyun Stüdyolarına ve Geliştiricilere Ücretsiz Interhaptics ve SDK Sunuyor

razer INTERHAPTICS

Razer bugün, Interhaptics SDK ve geliştirme araçlarını, artık oyun stüdyoları ve geliştiricilerin ücretsiz olarak kullanabileceğini ve 3 milyardan fazla cihazda oynanabilen oyunlar için sürükleyici bir haptik deneyimi oluşturmalarına olanak tanıyacağını duyurdu. Razer tarafından satın alınmasından beş ay sonra Interhaptics, yenilenmiş bir dokunsal geliştirme aracı, heyecan verici yeni özellikler ve desteklenen dört oyun platformuyla geri döndü.

Interhaptics, Haptic Composer’ı ilk olarak iki yıl önce piyasaya sürdü. Bugün, dokunsal tasarım aracı sadece üç farklı dokunsal algı (Titreşim, Dokular ve Sertlik) gibi benzersiz benzersiz özellikleriyle değil, aynı zamanda yepyeni kullanıcı arayüzü, önceden hazırlanmış dokunsal efektler kütüphanesi ve “sesten dokunsala” (audio-to-haptics) desteğiyle yeniden piyasaya sürülüyor. Geliştiriciler, seslerden dokunsal efektler çıkarabilir ve bunları Haptic Composer ile doğrudan özelleştirebilirler.

Razer Haptics

Oyun stüdyoları ve geliştiriciler; PlayStation®5* DualSense™ kablosuz denetleyici (dokunsal geri bildirim ve uyarlanabilir tetikleyiciler) için haptik tasarlamak, test etmek ve oynatmak adına Haptic Composer’a ve SDK’ya ayrıca Unity Engine için Meta Quest denetleyicilerine, iOS ve Android akıllı telefonlara erişim hakkına sahip olacaklar. Bu, oyun stüdyolarının birden fazla platformdaki oyuncular için unutulmaz bir haptik deneyim yaratmasına olanak tanıyacak- geliştiricilerin yapması gereken tek şey sesi içe aktarmak, üzerinde ince ayar yapmak ve böylece haptik teknolojisi kullanıma hazır olacaktır.

Interhaptics CEO’su Eric Vezzoli, “Oyunlarda bulunan başarılı haptik hissi; oyuncuların oyun atmosferine katılımını ve bu tecrübenin akılda kalmasını artırıyor” dedi. “Şu anda her OEM’in, her farklı cihaz için bir dokunsal deneyim oluşturmak adına kendine has benzersiz veya tescilli yöntemleri var. Lakin bu yöntemler, farklı platformlara kolayca taşınamıyor ve diğer cihazlara uygulanması zor oluyor. İşte biz bu sorunu çözdük ve Razer ile Haptic Composer ve SDK’nın oyun stüdyoları ve geliştiriciler için ücretsiz olmasını sağladık. Oyun geliştirme endüstrisinin Interhaptics ile oyun deneyiminin sınırlarını zorlamaya nasıl devam edeceğini görmekten heyecan duyuyoruz.”

Razer Haptics

Bu yılın başlarında Razer, oyun stüdyoları için önde gelen haptik geliştirme platformu olan Interhaptics’i ya da diğer adı ile Go Touch VR SAS’ın yüzde 100 hissesini satın almıştı. 2017’de kurulan Interhaptics’in misyonu; PC, konsol, mobil ve XR geliştiricileri için tutarlı, gerçekçi ve sürükleyici haptik çözümleri sunmaktır. Geliştiricilere kaliteyi, daha hızlı geliştirmeyi ve platformlar arası dağıtımı garanti eden temel araçları sağlamaya çalışır.

Razer, oyunculara mümkün olan en sürükleyici oyun deneyimini sunmak için en son yeniliklere sahip ürünler yaratarak her zaman teknolojinin ön saflarında yer almaktadır. Razer, 2018’de Razer Nari Ultimate ile başlayıp, yakın zamanda Razer Kraken V3 HyperSense ve Razer Kraken V3 Pro HyperSense’de görülen yüksek kaliteli haptiklerin; oyun, müzik ve daha fazlası için nasıl daha derin ve sürükleyici bir deneyim sunabileceğini göstererek tescilli HyperSense teknolojisini dünyaya tanıtmıştı.

Interhaptics ile birlikte Razer, HyperSense’i daha fazla ürüne yaymaya ve çoklu platformlardaki oyun stüdyolarıyla birlikte haptik ekosistemini oluşturmaya devam ediyor.

Interhaptics SDK, bugünden itibaren http://www.interhaptics.com adresinden ücretsiz olarak edinilebilir.

2000'li yılların başında Pentium 4 2.4 GHz bilgisayarı sayesinde teknoloji ile buluşan Asım, 128 MB RAM ile savaşarak günümüze kadar gelmeyi başarmış. 2013'ten bu yana Technopat Sosyal'de deneyimlerini aktaran yazarımız, şimdilerde haber ve makaleleriyle bizimle.