Anasayfa Makale ASUS RTX 4070 Ti Sistem Topladık

ASUS RTX 4070 Ti Sistem Topladık

Editörlerimizden Emin Çıtak için Gaming.Gen.TR ve ASUS sponsorluğunda RTX 4070 Ti ekran kartlı bir oyuncu bilgisayarı topluyoruz.

RTX 4070 Ti Sistem Özellikleri

  • ASUS TUF Gaming GT502 Panaromik Temperli Cam USB 3.2 Mid Tower Kasa
  • ASUS TUF GAMING 850G 850W 80+ Gold PSU
  • Intel Core i7-13700KF 5.4GHz 24MB Önbellek 16 Çekirdek 1700 İşlemci
  • ASUS PRIME Z790-P 7200MHz(OC) DDR5 Soket 1700 M.2 HDMI DP ATX Anakart
  • ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X 192 Bit Ekran Kartı
  • Kingston Fury Beast 32GB 5600MHz CL40 DDR5 Ram (KF556C40BB-32)
  • Kingston 1TB Renegade PCIe 4.0 x4 NVMe Okuma 7300MB-Yazma 6000MB M.2 SSD
  • ASUS TUF GAMING LC 240 ARGB V2 240mm İşlemci Sıvı Soğutucu

Çevre Birimleri

  • ASUS TUF GAMING VG27AQ1A 27″ 170Hz 1Ms IPS G-Sync QHD Monitör
  • ASUS TUF GAMING K3 Oyuncu Klavyesi
  • ASUS TUF GAMING H3 Kablosuz Oyuncu Kulaklığı
  • ASUS TUF GAMING M4 Kablosuz Oyuncu Faresi

Neden RTX 4070 Ti Ekran Kartı Tercih Ettik?

DLSS 3, görüntü kalitesi ve yanıt verme özelliğini korurken performansı büyük ölçüde artıran yapay zeka destekli grafiklerde devrim niteliğinde bir atılım olarak tanımlanıyor. DLSS Frame Generation otomatik kodlayıcısı 4 temel veriyi ele alıyor: mevcut ve önceki oyun kareleri, Ada mimarisinin Optical Flow Accelerator’ı tarafından oluşturulan bir optik akış alanı, hareket vektörleri ve derinlik gibi oyun motoru verileri.

DLSS 3 destekleyen RTX 4000 Serisi ekran kartı sistemler için bu bağlantıya göz atabilirsiniz.

Optical Flow Accelerator, iki ardışık oyun içi kareyi analiz ediyor ve bir optik akış alanı hesaplaması yapıyor. Optik akış alanı, piksellerin kare 1’den kare 2’ye hareket ettiği yönü ve hızı yakalamakta. Optik Akış Hızlandırıcı, oyun motoru hareket vektörü hesaplamalarına dahil edilmeyen parçacıklar, yansımalar, gölgeler ve aydınlatma gibi piksel düzeyinde bilgileri yakalama yeteneğine sahip. Aşağıdaki motosiklet örneğinde, motosikletlinin hareket akışı gölgenin motosiklete göre ekranda kabaca aynı yerde kaldığını doğru bir şekilde temsil etmekte.

DLSS 3 Optical FlowOptik Akış Hızlandırıcı, yansıma gibi piksel düzeyindeki efektleri doğru bir şekilde takip ederken, DLSS 3 ayrıca sahnedeki geometrinin hareketini tam olarak izlemek için oyun motoru hareket vektörlerini kullanıyor. Aşağıdaki örnekte oyun hareket vektörleri motosikletçinin yanından geçen yolun hareketini doğru bir şekilde izlediği (ancak gölgeleri değil) gösterilmiş. Yalnızca motor hareket vektörlerini kullanarak çerçeveler oluşturmak, gölgede pürüz gibi görsel anormalliklere neden olmakta.

Cyberpunk 2077 DLSS 3DLSS Frame Generation yapay zeka ağı, her piksel için ara kareler oluşturmak üzere oyun hareket vektörlerinden, optik akış alanından ve sıralı oyun karelerinden gelen bilgilerin nasıl kullanılacağına karar veriyor. Bu ağ, hareketi izlemek için hem motor hareket vektörlerini hem de optik akışı kullanarak (aşağıdaki resimde görüldüğü gibi) hem geometriyi hem de efektleri doğru bir şekilde yeniden oluşturabiliyor.

DLSS 3 Hareket Vektörleri

Yapay zeka, DLSS 3 etkinleştirildiğinde ilk karenin dörtte üçünü ve DLSS Frame Generation kullanarak ikinci karenin tamamını yeniden yapılandırıyor. Biraz önce belirttiğimiz gibi, görüntülenen toplam piksellerin sekizde yedisi yeniden yapılandırılıyor ve performansa büyük katkı sağlanıyor.

DLSS 3 Kare Oluşturma