Anasayfa Haber Bülten Computex’ten NVIDIA Müjdeleri: ACE for Games, ULMB 2 Ekranlar, Reflex ve DLSS...

Computex’ten NVIDIA Müjdeleri: ACE for Games, ULMB 2 Ekranlar, Reflex ve DLSS Oyunları

Diablo IV Server Slam

İtopya sponsorluğunda katılıp içerik ürettiğimiz Computex 2023 Etkinliği, NVIDIA Kurucusu ve CEO’su Jensen Huang’ın yaptığı açılış konuşmasıyla başladı. NVIDIA, etkinlikte paylaştığı müjdelerle ilerleyen dönemlerde de sektörü yönlendirmeye devam edecek.

NVIDIA ACE for Games, Üretici Yapay Zeka İle Sanal Karakterlere Hayat Veriyor

NVIDIA, Computex 2023 etkinliğinde NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE), yapay zeka destekli doğal dil etkileşimleri yoluyla oynanamayan karakterlere (NPC’lere) zeka getirerek oyunları dönüştürmeyi amaçlayan özel bir yapay zeka modeli döküm hizmetini duyurdu. Ara katman yazılımcıları, araç ve oyun geliştiricileri, yazılımlarında ve oyunlarında özelleştirilmiş konuşma, diyalog ve animasyon yapay zeka modelleri oluşturmak ve dağıtmak için ACE for Games’i kullanabilir.

NVIDIA Geliştirici ve Performans Teknolojisinden Sorunlu Başkan Yardımcısı John Spitzer, “Üretici yapay zeka, oyuncuların oyun karakterleriyle sahip olabileceği etkileşimde devrim yaratma ve oyunlara dalmayı önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip. Yapay zeka konusundaki uzmanlığımız ve oyun geliştiricileriyle yıllardır süren deneyimimizle oyunlarda üretici yapay zeka kullanımına öncülük ediyoruz” diyor.

Purnendu Mukherjee, Convai Kurucusu ve CEO’su “NVIDIA ACE for Games ile Convai’nin araçları, yapay zeka desteğiyle oynanamayan karakterlerin neredeyse her geliştirici tarafından uygun maliyetli bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli gecikme süresine ve kaliteye ulaşabilir” diyor.

Üretici Yapay Zeka Dönemi Başlıyor

Üretici yapay zeka artık — ACE for Games, ChatGPT, Adobe Firefly ve hatta DLSS 3 Frame Generation gibi — her yerde. Dördüncü nesil Tensör Çekirdekli GeForce RTX ve NVIDIA RTX GPU’lar ise bu teknolojiye hazır.

Çok yakında NVIDIA, yeni ultra taşınabilir, ultra performanslı 14” modeller de dahil olmak üzere RTX dizüstü bilgisayarlarda ve mobil iş istasyonlarında yalnızca yapay zekaya dayalı iş süreçleri için yeni Max-Q düşük güç tüketimli modelleri tanıtacak.

GPU’nun güç tüketimini mümkün olduğunca düşük tutarken Tensör Çekirdek performansını optimize etmek, serin ve sessiz bir sistemi sağlarken pil ömrünü uzatıyor. GPU daha sonra oluşacak iş güçlerinde maksimum yapay zeka performansı için dinamik olarak ölçeklenebiliyor.

Ayrıca Microsoft, Adobe ve en iyi OEM iş ortakları NVIDIA’yı bu süreçte destekleyeceğini duyurdu.

Pavan Davuluri, Microsoft Windows Silikon ve Sistem Entegrasyonu Şirket Başkan Yardımcısı “Yapay zeka, önümüzdeki yıllarda Windows müşterileri için inovasyonun en büyük itici gücü olacak. Donanım ve yazılım optimizasyonlarında NVIDIA ile uyum içinde çalışarak, içerik üreticileri dönüştürücü, yüksek performanslı, kurulumu kolay bir deneyimle donatıyoruz” diyor.

Ely Greenfield, Adobe Dijital Medya CTO’su ,“Yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme tüm Adobe uygulamalarına güç veriyor ve yaratıcılığın geleceğini yönlendiriyor. NVIDIA ile birlikte çalışarak, Windows kullanıcılarımıza RTX GPU’larda mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için yapay zeka modeli performansını sürekli olarak optimize ediyoruz” diyor.

Daryl Cromer, Lenovo PCS ve Akıllı Cihazlar Başkan Yardımcısı ve Baş Teknoloji Sorumlusu, “NVIDIA RTX GPU destekli bilgisayarımız, zamandan tasarruf etme, içerik oluşturma, iş yapma, oyun oynama ve daha fazlasında daha iyi günlük kullanıcı deneyimleri için üretici yapay zekanın dönüştürücü gücünü mümkün kılıyor” diyor

Jim Nottingham, Z by HP’nin Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü,Üretici yapay zeka bir dönüştürücüdür ve endüstriler arasında gelecekteki yenilikler için bir katalizördür. HP ve NVIDIA, geliştiricileri bugün hızlandırılmış yapay zeka modellerini çalıştırmak için gereken inanılmaz performans, mobilite ve güvenilirlikle donatırken, yeni bir üretken yapay zeka çağına güç veriyor” diyor.

G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 Erişime Açıldı

2015 yılından bu yana Ultra Low Motion Blur (ULMB), rekabetçi oyuncular için ekstra hareket netliğini sağlıyor. Computex’te NVIDIA, rekabetçi oyuncularda hareket bulanıklığını  en iyi şekilde  azaltmak için 1000 Hz’den fazla etkili hareket netliği ile G- SYNC Ultra Low Motion Blur 2 piyasaya sürdü. Orijinaliyle karşılaştırıldığında, ULMB 2 tam yenileme hızı arka ışık açma kapamayla, neredeyse 2 kat daha yüksek parlaklık sunuyor.

ULMB 2, tek tıklamayla bu özelliğe sahip monitörler için artık aygıt yazılımı güncellemesiyle şimdi ücretsiz olarak sunuluyor!

DLSS Momentumu Daha Fazla Oyunla Devam Ediyor

300’ü aşan oyun ve uygulamayla DLSS teknolojisi hızla benimsenmeye devam ediyor.

Diablo IV resmi olarak 6 Haziran’da DLSS 3 desteğiyle piyasaya çıkıyor, ancak Digital Deluxe ve Ultimate Edition’a sahip oyuncular dört gün önceden oyunu oynamaya başlayabiliyor. DLSS 3, GeForce RTX 40 Serisi oyuncuların performansı 4K’da ortalama 2,5 kat artırmasına ve GeForce RTX 4070’de 2560 x 1440’ta saniyede 170 karenin üzerinde oynatmasına yardımcı oluyor. Diablo IV Lansman makalesinin tamamını okumak için linke tıklayınız.

Bu hafta Computex’te duyurulan DLSS oyun güncellemeleri şunları içeriyor:

  • Diablo IV (DLSS 3 ve Reflex desteğiyle 6 Haziran’da piyasaya sürülüyor)
  • System Shock (bugün DLSS 2 desteğiyle erişilebiliyor)
  • Honor of Kings: World (Lansmanda DLSS 3 ve ışın izleme desteği alıyor)
  • Ash Echoes (Lansmanda DLSS 3 ve ışın izleme desteği alıyor)
  • Legend of Ymir (Lansmanda DLSS 3 ve lansmanda ışın izleme desteği alıyor)
  • Party Animals (DLSS 2 ve Reflex desteği alıyor)

Diablo IV, NVIDIA Reflex Desteğiyle Daha Akıcı

Sistem gecikmesini azaltarak hareketlerin daha hızlı gerçekleşmesini sağlayan, arkadaşlarla oynanan maçlara büyük bir rekabet avantajı ve tek başına oynanan oyunlara ise akıcılık ve eğlence getiren NVIDIA Reflex, artık oyunların olmazsa olmaz bir parçası haline geldi bile.

İşte NVIDIA Reflex’i destekleyen en yeni oyunları:

  • Redfall (Reflex ve DLSS 3 desteğiyle oynanabiliyor)
  • Returnal, (şimdi Reflex & DLSS 3 desteğiyle oynanabiliyor) NVIDIA Reflex, gecikmeyi % 52’ye kadar azaltıyor
  • Yüzüklerin Efendisi: Gollum™ (şimdi Reflex, DLSS 3 ve DLAA desteğiyle oynanabiliyor). NVIDIA Reflex desteği gecikmeyi % 56’ya kadar azaltıyor
  • Diablo IV (6 Haziran’da NVIDIA Reflex & DLSS 3 desteğiyle piyasaya sürülecek) NVIDIA Reflex, gecikmeyi % 67’ye kadar azaltıyor
  • Metal: Hellsinger (NVIDIA Reflex destekli güncelleme yakında geliyor) NVIDIA Reflex gecikmeyi %27’ye kadar azaltıyor

NVIDIA Reflex, en popüler çok oyunculu ve espor oyunlarının yanı sıra birçok tek oyunculu oyun tarafından da destekleniyor. 900 Serisinden kalma GeForce grafik kartlarından bile erişilebilen NVIDIA Reflex’i etkinleştirmek için yalnızca tek bir tıklama gerekiyor. NVIDIA Reflex artık her ay 50 milyondan fazla oyuncu tarafından kullanılıyor, Counter-Strike 2 beta da dahil olmak üzere en iyi 10 rekabetçi nişancı oyunundan 9’unda mevcut ve 70’ten fazla desteklenen oyunda GeForce oyuncularının %90’ı tarafından etkinleştiriliyor.

Diablo IV ve System Shock için Game Ready Sürücüsü Çıktı

Bugün NVIDIA, NVIDIA DLSS 3 ve NVIDIA Reflex için 1. gün desteğiyle 6 Haziran’da piyasaya sürülecek olan ve uzun zamandır beklenen Diablo IV için yeni GeForce Game Ready Sürücüsünü piyasaya sürdü.

Ayrıca  System Shock’un DLSS 2 ile geliştirilmiş versiyonu için NVIDIA oyuna hazır.

Game Ready Sürücüler Hakkında

GeForce Game Ready Sürücüleri, oyunculara en sevdikleri oyunlar için en iyi deneyimi sunuyor, çünkü geliştiricilerle iş birliği içinde çalışarak maksimum performans ve güvenilirlik için binlerce masaüstü ve dizüstü bilgisayar donanım yapılandırmasında kapsamlı bir şekilde test edilmiştir.

NVIDIA’nın Game Ready Driver programı, mümkün olan en iyi oyun deneyimini sağlamak için sıfırdan bir yöntem olarak oluşturuldu. Bu program, oyun geliştiricileri ile bir sinerji yaratarak, yayın öncesi oyun yapılarının ve sürücülerinin düzenli olarak değiş tokuş edilmesini sağlar. NVIDIA Optimizasyonları bulmak ve sorunları çözmek için geliştiricilerle birlikte çalışıyor ve hem oyunun hem de Game Ready Driver’ın başlangıçta en yüksek kalite ve performansı sunmasını sağlamak için yapıları buna göre yineliyor.