Nvidia, GTX 960 2 GB Modelini Bitirecek - Technopat
Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net
  • Haber
  • Yapay Zeka
  • Tavsiyeler
  • Oyun
  • Video
  • Teknoloji
    • Mobil
    • Nasıl Yapılır
    • Yazılım
    • Elektronik Alışveriş Fırsatları
    • Pratik
    • Ev Teknolojileri
    • Makale
    • Güvenlik
    • Ekonomi
    • İnternet
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Sağlık
    • Yazıcı
    • Sosyal Medya
    • Otomobil
      • Elektrikli Otomobil
  • Sosyal
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net
  • Haber
  • Yapay Zeka
  • Tavsiyeler
  • Oyun
  • Video
  • Teknoloji
    • Mobil
    • Nasıl Yapılır
    • Yazılım
    • Elektronik Alışveriş Fırsatları
    • Pratik
    • Ev Teknolojileri
    • Makale
    • Güvenlik
    • Ekonomi
    • İnternet
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Sağlık
    • Yazıcı
    • Sosyal Medya
    • Otomobil
      • Elektrikli Otomobil
  • Sosyal
Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net

Anasayfa - Haber - Nvidia, GTX 960 2 GB Modelini Bitirecek

Nvidia, GTX 960 2 GB Modelini Bitirecek

12 Ekim 2015 - 15:00
- Haber

Nvidia GeForce GTX 960 ekran kartı, yola yalnızca 4 GB modeli ile devam edecek.

Nvidia GeForce GTX 960, sunduğu performans ve fiyat etiketi ile, Maxwell işlemcili kartlar arasında giriş seviyesini temsil ediyor. 28 nm teknolojisiyle üretilen GM206 GPU’sunu kullanan GTX 960, 2 GB ve 4 GB olmak üzere iki farklı bellek seçeneğiyle tüketicilere sunuluyor.

Resmi olmayan son duyumlara göre firma 2 GB modelinin üretimini azaltarak yalnızca 4 GB modelini öne çıkarmak istiyor. Böylelikle kullanıcıların yalnızca 4 GB belleğe sahip ekran kartı modelini tercih etmesi sağlanacak. Bu bilgi resmi kaynaklardan gelmediğinden, doğruluğu hakkında net bir şey söylememiz mümkün değil.

Ancak doğru olduğunu varsayarsak Nvidia, AMD’nin benzer pozisyondaki rakip kartı olan R9 380’e karşı GTX 960’ın daha iyi konumlandırılmasını sağlamaya çalışıyor demektir. Bir ekran kartındaki VRAM’in 2 GB ya da 4 GB olması bugün piyasadaki pek çok oyun için büyük fark yaratmıyor. Ancak son çıkan oyunlar, ekran kartlarının belleklerine gittikçe daha fazla ihtiyaç duyuyorlar.

 

Etiketler: AMDbellekdonanımekran kartıgrafikgtx 960maxwellnVidianvidia geforce gtx 960r9 380technopatteknolojiyeni
PaylaşPaylaşTweetYollaPaylaş
Hakan Sülün

Hakan Sülün

Üniversite yıllarında haber içeriği üreterek serbest yazar olarak girdiği sektörde, ilerleyen zamanlarda kendini donanım incelemeleri yaparken buldu. Zamanla teknolojinin bağımlısı oldu ve kendini bu yola adadı. Artık Bodrum'da yaşadığından ancak deniz kenarında güneşlenirken yazabiliyor.

Yorumlar 36

  1. Serhat Alemdar says:
    10 yıl önce

    nvidia ya güven olmaz 2 yerine 3.5 ile devam edecek olmasın?

    Yanıtla
    • Mert Beyaz says:
      10 yıl önce

      Uzun zamandır var zaten 4gb modeli gtx960’ın :D

      Yanıtla
  2. reelist says:
    10 yıl önce

    Bu kadar kafa yoracaklarına direk 3 GB olarak çıkarsalardı. Böylece tüm kesimi memnun edebilirlerdi. Ama şirket çıkarları önde olduğu için yapmazlardı elbet.

    Yanıtla
  3. xert58x says:
    10 yıl önce

    4GB çıkarıcaklarda içindeki GPU 4GB için yetersiz bana göre.

    Yanıtla
    • Kerim says:
      10 yıl önce

      4 gb lik modeli zaten var, sadece 2 gb lığı kaldıracak..

      Yanıtla
      • xert58x says:
        10 yıl önce

        4GB çıkarıcaklar derken var olduğunu biliyorum ama cümle yanlış kurulmuş :) 4GB üretimini arttıracaklar.

        Yanıtla
    • Altan Küçük says:
      10 yıl önce

      Millet 3.5 GB ile çok memnun.

      Yanıtla
  4. Markie says:
    10 yıl önce

    DX 12 ile beraber detaylar artacağı için ekran kartının bellek ihtiyacı da artacak sanırım AMD nin dx 12 konusunda en azından şimdilik 1 adım önde olduğu aşikar malum yeni çıkardığı kartlarda 4 hatta 8 gb bellek kullanmaya başladılar

    Yanıtla
  5. stalkerlp says:
    10 yıl önce

    giriş seviyesi kart nasıl oluyor? yüksek seviyenin girişi olmasın o?

    Yanıtla
    • Halil Onur Çeçen says:
      10 yıl önce

      Bazı şeyler biraz göreceli olsa gerek.

      Yanıtla
  6. Kıvanç says:
    10 yıl önce

    Konuyla alakası yok ama Pascal mimarili ekran kartları çıkınca Nv-link desteklemesi için yeni anakart ve işlemci gerekebilir mi?

    Yanıtla
  7. Ufuk Yörük Türkmen Vural says:
    10 yıl önce

    düne kadar nvidia diyordum fakat gtx 970 bellek problemi bir çok kullanıcıyı hayal kırıklığına uğrattı birde 4 gb diye sattılar ya gtx 970 3.5 gb bir karttı amd r9 390x alacağım 8GB 512 BİT OLDUKÇA YETERLİ…

    Yanıtla
    • Umut Özmen says:
      10 yıl önce

      Nvidia nın tek artısı düşük güç kaynağında sorun yaratmaması. Diğer yönleriyle AMD önde her türlü. Driver falan da eskisi gibi sorun çıkartmıyor en azından nvidia gibi kıl tüy görmek için 15 20 fps drop vermiyor.

      Yanıtla
      • The Billüminati says:
        10 yıl önce

        Hadi ordan. Amd çok ısınıyor çok fazla güç tüketiyor, sık sık driver çıkarmıyor. 2-3 tane oyun için mail attım hala cevap yok.

        Yanıtla
        • Altan Küçük says:
          10 yıl önce

          Sen 300 serini pek bilmiyorsun zannedersem R9 390X dışında Nvidia ile güç tüketimleri arasında pek bir fark yok.

          Yanıtla
    • Umut Özmen says:
      10 yıl önce

      Bende ekran kartı almayı düşünüyorum Sapphire R9 390 Nitro var aklımda.

      Yanıtla
      • Mehmetcan Yiğitoğlu says:
        10 yıl önce

        Güzel uzun ömürlü bir karttır.

        Yanıtla
    • Mert Beyaz says:
      10 yıl önce

      Ama harcadığı wattla ödeyeceğin faturaya değecek mi birde onu düşün derim :D .yoksa performans olarak yakınlar birbirlerine Tabi birde aralarında yaklaşık 400 tl fark var :)

      Yanıtla
    • Mert Beyaz says:
      10 yıl önce

      Tabi birde aralarında yaklaşık 400 tl fark var :)

      Yanıtla
    • Mert Beyaz says:
      10 yıl önce

      Ama harcadığı wattla ödeyeceğin faturaya değecek mi birde onu düşün derim :D .yoksa performans olarak yakınlar birbirlerine Tabi birde aralarında yaklaşık 400 tl fark var :)

      Yanıtla
    • cem says:
      10 yıl önce

      https://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_900_series
      teknik detaylara bakabilirsin nvidia pazarın yuzde 80’ine hakim yeni bir oyun çıksın anında sürücü çıkarır verimli ısınma sorunu yok. hala bit’emi takılıyorsun videoları izlemediğin belli

      Yanıtla
      • huseyin murteza says:
        10 yıl önce

        haklısın

        Yanıtla
      • The Billüminati says:
        10 yıl önce

        Aynen, sadece bit ve gb önemli değil. bazı araştırma özürlüler daha iyi zannediyor ikisi fazla olunca.

        Yanıtla
      • Altan Küçük says:
        10 yıl önce

        Pardon’da dünyada en çok satıyor diye iyi olmak zorunda mı? AMD’nin sürücüleri gayet iyi bir hale geldi. Nvidia nın güzel grafik teknolojileri var da DX 12 uyumluluğu soru işareti. İki GPU’ da aynı NM. Nvidia FPU kapasitesi hesaplamalarda geride Bitcoin vs… enerji azalması çıkarılan birimler ile sağlanmış. Artı Nvidia yalancı bir firma 4 GB ram diye satıp 3.5 GB tam olarak kullanabiliyorsun son 500 MB yalan. Allah bilir sürücülerde daha neler yapıyor.

        Yanıtla
    • huseyin murteza says:
      10 yıl önce

      bite okadar takılma

      Yanıtla
    • daredevil84 says:
      10 yıl önce

      Al Kardeş, AMD’yi kötüleyenlere bakma sen, AMD’de ne Cool Whine nede Artifact var nede başka bir sorun, Sorun Şurda, Amd ucuz satmıyor, Nvidia pahalı satıyor, illa ucuz mal kötü diye bir şey yoktur.3 Nesil Ati-Ati-AMD kullanan birisi olarak tavsiyede bulunuyorum.
      Amd Tüm Kullanıcılara hitap ediyor, Nvidia sadece zenginlere.

      Bide Nvidia daha çok ısınıyormuş bilesin, bu arada Amd fanı manı değilim, bütçeni hiçbir zaman zorlama, Teknolojiyi hiçbir zaman takip edemezsin, her daim yeni ürün çıkar, en uygun olan neyse odur.

      Ayrıca Physx özelliğine takılma Havok ne güne duruyor, nerdeyse bütün oyunlarda Havok kullanılıyor. Diğer bütün benzer Teknolojilerinde benzer şekillerde Amd’de mevcut.

      Bunlarıda kullanıcılara reklam vs. nedenlerle yazmıyorum, çelişkide kalma diye sana bir Amd kullanıcısı olarak tavsiyede bulundum, R9 390x en iyi tercih olacaktır, Daha alt modellere yönelmemeni şiddetle öneririm.

      Kısacası diyeceğim şuki, Amd al kafan rahat olsun, Physx Göz Boyamasına kesinlikle aldanma.

      Yanıtla
  8. Mert Beyaz says:
    10 yıl önce

    Bari fiyatı indirsinler 4gb versionun biraz olmaz böyle :D

    Yanıtla
  9. Mert Beyaz says:
    10 yıl önce

    Gtx970 ve Gtx960 4gb version arası çok performans farkı varmıdır acaba aralarında 400 tl var nerdese ve 10-15 fps için değermi bilmiyorum açıkcası o kadar para :) .Bari fiyatı indirsinler 4gb versionun biraz olmaz böyle :D

    Yanıtla
    • Recep_Baltas says:
      10 yıl önce

      GTX 970 daha mantıklı bir seçenek.

      Yanıtla
      • Mert Beyaz says:
        10 yıl önce

        Aslında hocam bir kaç sistem alternatifi ayarladım kendime ancak hangisini alacağım konusunda kararsızım ve fiyat farkına değecek mi onuda bilmiyorum yazsam kısa bir göz kararı bakmanız münkün mü acaba ? .Yada sosyale mi konu açmalıyım

        Yanıtla
      • Mert Beyaz says:
        10 yıl önce

        Bunlar topladığım alternatifler rica etsem kısa bir bakabilirmisiniz kasa olarak ise (COOLER MASTER CMP351 RC-351-KKP420-N2 420W Mid-Tower Kasa Mesh P) tercih ettim.Aşağıya yazayım fiyatlarıda.

        Gtx960 Ve İntel İ5 4460 Tabanlı Sistem Toplam Fiyat = 2 620,51 TL

        Gtx970 Ve İntel İ5 4460 Tabanlı Sistem Toplam Fiyat = 3 099,26 TL

        Toplam Fiyat = 3 166,22 TL Toplam Fiyat = 3 166,22 TL

        Gtx970 İntel İ5 4690k Ve Z97 Anakart Tabanlı Sistem Toplam Fiyat = 3 463,53 TL

        Açıkcası eğer gtx970 alacaksam daha iyi bir işlemci almam gerek diye düşünüyorum bu yüzden overcloclu 4690k tercih etmek daha mantıklı geldi birde overlock için diğer sistemlerde ki anakarttan vazgeçicen bütçe baya bir arttı beni uzun yıllar götürsün istiyorum bu sistem ancak 10-15 fps fark etmez bana ilk başta ki sistemde iyi gibi geliyor sizin fikriniz nedir acaba arada çok fiyat farkı var benim için 2600 bile birazda olsa yüksek bir mebla ancak çok performans farkı olacaksa şayet biraz daha bekler uygun olunca alırım sizin fikriniz nedir acaba ?

        Yanıtla
        • The Billüminati says:
          10 yıl önce

          Bu adminler size elini verse, kolunu kaptırıyor :D

          Yanıtla
          • Mert Beyaz says:
            10 yıl önce

            Admin dediğin adam türkiyede sistem konusunda en uzman kişiler arasında yer alıyor şahsen sürekli sistem alan biri değilim o yüzden bu seçim benim için çok önemli ve elimde şans varsa kullanırım sen sormazmıydın ? .Hayır görende gereksiz bir şey soruyorum sanacak sistem uzmanına sistem tavsiyesi soruyorum yemek tarifi istemiyorum -_-

  10. Hakan says:
    10 yıl önce

    Nvidia GTX 970’ler de (kartın vRam’i) 4GB yerine sistemin bunu 3.5GB olarak kullanması, nedir sizce? Ve hala bu ilginç garip durum devam ediyor mu?. Yani şimdi gönül rahatlığıyla gitsek bir ASUS (STRIX DCII OC) ve ya ZOTAC (AMP Edition vb) GTX 970 alsak, kartımızı olması gerektiği gibi 4GB şeklinde kullanabilecek miyiz merak ediyorum.

    Yanıtla
    • Ali Güngör says:
      10 yıl önce

      Technopat Sosyal’de uzunu uzadıya konuşuldu. Kartın 512 MB belleğine erişim çok yavaş, pratikte yok sayalım, yine de fiyat performans bir kart olduğu gerçeği değişmiyor. Hala çok satılıyor ve kullanıcılar memnun. Prensipte hoşuma gitmiyor bu durum diyorsanız R9 390 iyi bir alternatif. Pek çok kart eskitmiş bir kullanıcı olarak Zotac’ın hiç bir sürümünü tavsiye etmediğimizi de belirteyim.

      Yanıtla
      • Furkan Tuna says:
        10 yıl önce

        Zotac niye tavsiye edilmiyor ya da EVGA.

        Yanıtla

Yorum Yap Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

RSS Technopat Sosyal

  • RTX 5060 Ti sistem alınır mı?
  • 1500TL'ye kadar kulak üstü kablosuz kulaklık önerisi
  • Fiber internete nasıl geçilir?
  • Eski kutulu CD oyunları Steam kod istediği için çalıştırılamıyor
  • Papara yerine sanal kart önerisi
  • BF6 CPU %100 kullanım sıkıntı çıkartır mı?
  • Oyuna özel wallpaper nasıl alınabilir?
  • A620M-H anakartta SATA SSD yeri var mı?
  • MSÜ Kara Harp Okuluna girebilmek için TYT ve AYT'ye girmek zorunlu mu?
  • Windows 10 "this App can't run on your PC" hatası

Technopat Video

Şu an oynayan

Red Hat Summit İstanbul 2025 yapay zeka dönemini açtı!

Red Hat Summit İstanbul 2025 yapay zeka dönemini açtı!

Red Hat Summit İstanbul 2025 yapay zeka dönemini açtı!

Etkinlik
RAM Overclock Rehberi - Hız aşırtma nasıl yapılır?

RAM overclock rehberi – Hız aşırtma nasıl yapılır?

Haber
İnsanlar ve yapay zeka ajanları yan yana çalışacak

İnsanlar ve yapay zeka ajanları yan yana çalışacak

Haber

Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net!

Güncel teknoloji, internet, donanım, yazılım, oyun ve daha fazlası haber, makale ve videolar ile Technopat’ta sizlerle.


01010100 01100101 01100011 01101000 01101110 01101111 01110000 01100001 01110100

Kategoriler

  • Yapay Zeka
  • Ev Teknolojileri
  • Makale
  • Video

Sosyal Medya

Bağlantılar

  • Hakkında
  • Haber
  • Video
  • Sosyal
  • Çerez Politikası
© 2011-2025 Technopat. Tüm Hakları Saklıdır.
Netse
Çerez Onayı
Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, kullanıcı deneyiminizi daha iyi hale getirmek, hizmetlerimizi size daha etkin bir şekilde sunabilmek için çerezler (cookies) ve benzeri araçlar kullanıyoruz. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını sağlamak, içeriği kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafik analizi yapmak için kullanılan küçük metin dosyalarıdır. Çerezleri nasıl kullandığımız ve kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında daha fazla bilgi almak için çerez politikamızı ve kişisel veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Fonksiyonel Her zaman aktif
Teknik depolama veya erişim, sadece kullanıcının açıkça talep ettiği belirli bir hizmetin kullanılmasını sağlama amacıyla veya iletişimin elektronik iletişim ağı üzerinden iletilmesinin tek amacıyla yasal olarak kesinlikle gereklidir.
Tercihler
Teknik depolama veya erişim, abone veya kullanıcı tarafından istenmeyen tercihlerin depolanması yasal amacıyla gereklidir.
İstatistikler
Sadece istatistiksel amaçlarla kullanılan teknik depolama veya erişim. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Pazarlama
Teknik depolama veya erişim, reklam gönderimi için kullanıcı profilleri oluşturmak veya kullanıcıyı bir web sitesinde veya birden fazla web sitesinde benzer pazarlama amaçları için takip etmek amacıyla gereklidir.
  • Seçenekleri yönet
  • Hizmetleri yönetin
  • {vendor_count} satıcılarını yönetin
  • Bu amaçlar hakkında daha fazla bilgi edinin
Tercihleri yönet
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
  • Giriş
  • Teknoloji Haberleri
  • Sosyal
  • Nasıl Yapılır
  • Yapay Zeka
  • Video
  • Tavsiyeler
  • İncelemeler
    • Video İncelemeler
  • Güvenlik
  • Oyun
  • Makale
    • Pratik
    • Yazar Köşeleri

© 2025 Technopat
Sorularınız için Technopat Sosyal