Arama Sonuçları - Sorgulanan Kelime: *

  • Üyeler: TerabyteForever
  • İçerik: Blog girdileri, Bloglar, ubs_blog_pages, Blog girdisi yorumları, UBS sayfaları, UBS değerlendirmeleri, UBS Serileri
  • Tarihe göre sırala
  1. İstanbul'daki son "Atari" salonu - Reflex Playstation

    İstanbul'daki son "Atari" salonu - Reflex Playstation

    Selamlar, uzun zaman sonra bir blog yazısı ile sizlerle beraberim. Bu yazıda sizlere arada sırada gittiğim bir mekan olan "Reflex Playstation" adlı yerden bahsedeceğim. Öncelikle, burası duyduğuma göre yaklaşık 30 yıldır işletilen bir mekânmış. 30 yıldır tabii ki sadece arcade makineleriyle...
  2. T

    C++ - Çok biçimlilik (Nesne yönelimli programlama 4)

    Selamlar. Bu yazıda sizlere polymorphism (çok biçimlilik) zımbırtısını anlatmaya karar verdim. Özellikle GUI kütüphanelerinde polymorphism çok işe yaramaktadır. Gelin, ne işe yaradığına bakalım. #include <iostream> #define PI 3.1415 class Sekil{ public: virtual float alan() =...
  3. T

    C++ - Operator overloading (Nesne yönelimli programlama #3)

    Selamlar herkese! Bu yazımız nesne yönelimli programlama serisinin son yazısı olacak ve sizler için operator overloading'i (operatör aşırıyükleme) ele alacağım. Nedir bu aşırı yükleme? Operator overloading aslında ayrı bir fonksiyon adı düşünmek yerine, o işi fonksiyon yerine operatörler ile...
  4. C++ - Nesne yönelimli programlama #2

    C++ - Nesne yönelimli programlama #2

    Selamlar herkese. Hatırlayacağınız üzere, bir önceki nesne yönelimli programlama yazımda sizlerle birlikte nesne yönelimli programlamaya giriş yapmıştık ve çok şey öğrenmiştik. (Okumadıysanız buradan erişebilirsiniz.) Bu yazıda sizlere daha ileri seviye nesne yönelimli programlama anlatacağım...
  5. T

    C++ - Nesne yönelimli programlamaya giriş

    Selamlar herkese! Uzun zamandır bu bloga yazı girmiyordum çünkü vaktim çok kısıtlı oluyor gün içerisinde maalesef. Keşke daha fazla vaktim olsa... Her neyse, bu yazımda sizlerle nesne yönelimli programlamanın temelini ele alan bir örnek yapmaya karar verdim. Basit bir örnek. Bir araba beyni...
  6. T

    C ve C++ - Neden "stdint" başlık dosyasını kullanmalıyız?

    Selamlar herkese. Bu yazımda sizlere neden "stdint.h" başlık dosyasını kullanmamızın faydalı olacağından bahsedeceğim. "stdint.h" başlık dosyası, içerisinde bazı tip tanımlamaları bulundurur. "int32_t", "int16_t","uint32_t" gibi tipler bulundurur. Peki neden bunları bulundurur? Ne işe yarar...
  7. SpaceSockets2 artık Windows uyumlu!

    SpaceSockets2 artık Windows uyumlu!

    Selamlar herkese! Dün itibari ile SpaceSockets2'nin Windows portu, GitHub üzerinde yayınlandı. SpaceSockets2'nin örnek uygulamalarından da anlaşılacağı üzere, Windows altında uygulamalarımızı çalıştırmak için hiç bir ek kod eklemiş bulunmamaktayız. Bu blog üzerinde yazmış olduğumuz örnek...
  8. (C++) SpaceSockets2 ile "ping" klonu bir araç yapalım! - Bölüm 3

    (C++) SpaceSockets2 ile "ping" klonu bir araç yapalım! - Bölüm 3

    Selamlar herkese! Bu yazımda sizler ile birlikte SpaceSockets2 kullanarak bir "ping" klonu yapacağız. Hala SpaceSockets2 indirmediyseniz, buradan edinebilirsiniz. Ping'in ne olduğunu bilmeyenler için; Ping uzaktaki bilgisayara "ICMP echo request" paketleri yollar ve o bilgisayardan cevap...
  9. (C++) SpaceSockets2 ile internete bağlanabilen uygulamalar yapalım! - Bölüm 2

    (C++) SpaceSockets2 ile internete bağlanabilen uygulamalar yapalım! - Bölüm 2

    Selamlar herkese! Bu yazıda ilk bölümde yaptığımız mesajlaşma uygulamasını UDP ile yapacağız. UDP protokolü; oyun, video konferans uygulamaları gibi, bağlantı sırasında 1-2 paket kopsa da hayati derecede önemi olmayacak uygulamalarda genelde kullanılır, çünkü UDP protokolü paketlerin gidip...
  10. (C++) SpaceSockets2 ile internete bağlanabilen uygulamalar yapalım! - Bölüm 1

    (C++) SpaceSockets2 ile internete bağlanabilen uygulamalar yapalım! - Bölüm 1

    Selamlar herkese! Bu yazımda sizlere SpaceSockets2 kullanarak internete bağlanabilen uygulamalar yapmayı göstereceğim. SpaceSockets2 nedir? SpaceSockets2, açık kaynaklı bir ağ kütüphanesidir. TCP, UDP ve ICMP protokollerini desteklemektedir. SpaceSockets2 GitHub linki. Neden SpaceSockets2...
  11. T

    "Açık Programlama Blogları Havuzu" blogu hakkında...

    Selamlar herkese. Bu yazımda programlama anlatmaktan çok biraz dert yakınmak istiyorum. Bu blogu yazarken açıkçası eğleniyorum, ve çoğu zaman bilgime bilgi katmış oluyorum. Ama benden başkasının yazı girmemesi moralimi zedeleyen bir unsur. Blog'a yazı girme hevesimi azaltıyor diyebilirim...
  12. T

    Yazılıma yeni başlayanlara tavsiyeler ve genel soruların cevapları

    Selamlar herkese. Yeni başlayan kişiler genelde programlama forumlarında ya da teknoloji forumlarının programlama kategorisinde "Hangi dili seçmeliyim?" gibi sorular soruyor. Bu yazımda bu "Hangi dil?" sorusunu ele alacağım biraz. Ve diğer faydalı konulara da değineceğim. Araştırmacı olun...
  13. UDP protokolünü öğrenelim!

    UDP protokolünü öğrenelim!

    Evet, selamlar! Bir önceki yazımda TCP protokolünden bahsetmiştim, bu yazımda da başlıktan gördüğünüz üzere UDP protokolünden bahsedeceğim. UDP protokolünü tanıyalım. UDP'nin açılımını öğrenelim. UDP, "User Datagram Protocol" anlamına gelmektedir. Yani "Kullanıcı Veribloğu Protokolü"...
  14. T

    TCP protokolünü öğrenelim!

    Selamlar herkese! Bu yazımda TCP protokolünü anlatacağım. O zaman başlayalım! İlk olarak TCP'nin ne olduğunu öğrenelim. TCP'nin açılımı, Transmission Control Protocol'dür. İsminden de anlaşılacağı gibi, kontrollü paket transferi yapar. Size bir örnek ile açıklayayım TCP'yi. Bir paketiniz...
  15. Tüm dillerde geçerli - GUI'ye sahip uygulamalar nasıl çalışır?

    Tüm dillerde geçerli - GUI'ye sahip uygulamalar nasıl çalışır?

    Evet, selamlar. Bu yazımda GUI tabanlı uygulamaların nasıl çalıştığına bakacağız. GUI'nin ne olduğunu hepiniz biliyorsunuz sanırım. Günlük hayatta kullandığımız çoğu uygulama GUI tabanlı uygulamadır. Grafik arayüze sahiptir. (Resim internetten alınmıştır.) GUI tabanlı uygulamalarda, her şey...
  16. T

    C++ ve Python - Qt Framework nedir?

    Evet selamlar. Bu yazımda sizlere Qt Framework hakkında bahsedeceğim. Qt Framework, uygulamalarınızı GUI'li bir şekilde yapabilmenizi sağlar. İşletim sisteminizdeki GUI kütüphanesi ile entegre çalışır. Örneğin, UNIX benzeri işletim sistemi (Linux, BSD gibi) kullanıyorsanız X11 ile, Windows...
  17. C++11 - static_assert ile dikkatsiz programlamaya son!

    C++11 - static_assert ile dikkatsiz programlamaya son!

    Selamlar herkese! Bu yazımda sizlere static_assert'ten ve onun kullanımından bahsedeceğim. Hazırsanız başlayalım! Ne ola ki bu static_assert? Dikkatsizce programlama yaptığımız zaman, bizi derleme zamanında uyaracak olan kullanışlı bir fonksiyon kendisi. C++'ta 3 adet hata türü bulunmakta...
  18. T

    C++11 - std::async ile daha performanslı uygulamalar yaratın!

    Selamlar arkadaşlar! Bu yazımda sizlere std::async hakkında bahsedeceğim. Nedir bu std::async? std::async, asenkron programlama yapabilmemizi ve (potansiyel olarak) çoklu thread kullanabilmemizi sağlar, olanak sunar. Böylece programımızın çalışma hızı hızlanır. std::async'ın aldığı...
  19. T

    C++11 - "auto" anahtar sözcüğü (keywordü)

    Selamlar. Bu yazımda sizlere auto keyword'ü hakkında bahsedeceğim. Bu keyword, C++11 ile birlikte eklenmiş olup, türünü tahmin edemeyeceğimiz değişkenlerde çok işe yaramaktadır. Bu sayede, derleyici, kendi kendine bir veri tipi atayacaktır. Dilerseniz örnek bir kod yazalım. #include...
  20. C++11 - Akıllı İşaretçiler (Smart Pointers)

    C++11 - Akıllı İşaretçiler (Smart Pointers)

    Evet, selamlar. Bu blogumda sizlere C++11'in en çok kullanılan özelliklerinden olan akıllı işaretçi özelliğiden bahsedeceğim. Okumadan önce çayınızı, kahvenizi ve not defterinizi hazırlamanızı tavsiye ederim. Biraz uzun soluklu ve kafa karıştırabilecek bir yazı olacak. Akıllı İşaretçiler...
  21. Ubuntu MATE ile ilk günüm

    Ubuntu MATE ile ilk günüm

    Evet merhabalar. Bugün ilk defa GNOME dışında bir masaüstü ortamı kullanma kararı aldım. Farklı tatları denemenin iyi olacağını düşünüp araştırmaya koyuldum. Daha sonra, MATE ortamını çok beğendim. Hafif oluşundan dolayı özellikle seçtim MATE ortamını. Ayrıca Cupertino teması ile macOS'a ve...
  22. C++'ta string::erase() kullanımı

    C++'ta string::erase() kullanımı

    Merhabalar herkese tekrardan. Uzun zamandır bu blog sayfası etkileşim almıyor, ben de yeni bir blog gireyim dedim. Bugünkü konumuz, C++ usulü bir stringten belirli karakter(ler)i silmek olacak. Hazırsanız başlayalım. Öncelikle std::string::erase()'in kullanımına bakalım. string& erase...
  23. T

    YHA'da yapılmaması gerekenler

    YHA'nın artık modası geçmiş, komik olmayan, ve hiç bir zaman komik olmamış olabilecek olan esprilerinin sıralandığı "veritabanına", kısacası yapılmaması gerekenler listesine hoş geldiniz. Ben başlamak istiyorum. Türk malı şakaları: Bu şakalar başlarda mimik oynatmayı başarmış olsalar da artık...
  24. T

    C usulü stringlerde ve C++ STL stringlerinde eleman sayısını bilmeden tüm string elemanlarını dolaşın!

    Merhaba arkadaşlar! Bugün sizlerle özellikle yeni başlayanların bir sorunu hakkında konuşacağız. Bu C ve C++ için geçerli. Yeni başlayanlar, yani en azından ben yazılıma ilk başladığımda, bu char tipli dizilerde, yani C-style stringlerde nasıl tamamen gezinip tüm elemanları, o dizinin eleman...
  25. T

    Kadına şiddet neden oluyor? Ana sebepleri neler? Buna kim dur diyecek?

    Hiç bunu sorguladık mı? Kadına şiddetin neden olduğunu? Şiddet uygulayanı gözaltına tıkmak yerine bunun ana damarını bulup kapatmaya çalıştık mı? Ve böylece kapatıp engelledik mi? Hiç birini yapmadık. Açıkçası bence kadına şiddet 3 ana sebepten dolayı olmakta. Eğitim seviyesi düşük halk...
Geri
Yukarı