TerabyteForever tarafından oluşturulan blog girdileri

TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
902
Beğeniler
11
Yorumlar
8
Oyun
Selamlar, uzun zaman sonra bir blog yazısı ile sizlerle beraberim. Bu yazıda sizlere arada sırada gittiğim bir mekan olan "Reflex Playstation" adlı yerden bahsedeceğim. Öncelikle, burası duyduğuma göre yaklaşık 30 yıldır işletilen bir mekânmış. 30 yıldır tabii ki sadece arcade makineleriyle...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
819
Beğeniler
5
Yorumlar
2
Yazılım
Selamlar. Bu yazıda sizlere polymorphism (çok biçimlilik) zımbırtısını anlatmaya karar verdim. Özellikle GUI kütüphanelerinde polymorphism çok işe yaramaktadır. Gelin, ne işe yaradığına bakalım. #include <iostream> #define PI 3.1415 class Sekil{ public: virtual float alan() =...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
2B
Beğeniler
1
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazımız nesne yönelimli programlama serisinin son yazısı olacak ve sizler için operator overloading'i (operatör aşırıyükleme) ele alacağım. Nedir bu aşırı yükleme? Operator overloading aslında ayrı bir fonksiyon adı düşünmek yerine, o işi fonksiyon yerine operatörler ile...
TerabyteForever
4 dakika okuma
Görüntüleme
1B
Beğeniler
8
Yorumlar
5
Yazılım
Selamlar herkese. Hatırlayacağınız üzere, bir önceki nesne yönelimli programlama yazımda sizlerle birlikte nesne yönelimli programlamaya giriş yapmıştık ve çok şey öğrenmiştik. (Okumadıysanız buradan erişebilirsiniz.) Bu yazıda sizlere daha ileri seviye nesne yönelimli programlama anlatacağım...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
632
Beğeniler
8
Yorumlar
5
Yazılım
Selamlar herkese! Uzun zamandır bu bloga yazı girmiyordum çünkü vaktim çok kısıtlı oluyor gün içerisinde maalesef. Keşke daha fazla vaktim olsa... Her neyse, bu yazımda sizlerle nesne yönelimli programlamanın temelini ele alan bir örnek yapmaya karar verdim. Basit bir örnek. Bir araba beyni...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
1B
Beğeniler
11
Yorumlar
4
Yazılım
Selamlar herkese. Bu yazımda sizlere neden "stdint.h" başlık dosyasını kullanmamızın faydalı olacağından bahsedeceğim. "stdint.h" başlık dosyası, içerisinde bazı tip tanımlamaları bulundurur. "int32_t", "int16_t","uint32_t" gibi tipler bulundurur. Peki neden bunları bulundurur? Ne işe yarar...
TerabyteForever
1 dakika okuma
Görüntüleme
586
Beğeniler
5
Yorumlar
8
Yazılım
Selamlar herkese! Dün itibari ile SpaceSockets2'nin Windows portu, GitHub üzerinde yayınlandı. SpaceSockets2'nin örnek uygulamalarından da anlaşılacağı üzere, Windows altında uygulamalarımızı çalıştırmak için hiç bir ek kod eklemiş bulunmamaktayız. Bu blog üzerinde yazmış olduğumuz örnek...
TerabyteForever
5 dakika okuma
Görüntüleme
288
Beğeniler
7
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazımda sizler ile birlikte SpaceSockets2 kullanarak bir "ping" klonu yapacağız. Hala SpaceSockets2 indirmediyseniz, buradan edinebilirsiniz. Ping'in ne olduğunu bilmeyenler için; Ping uzaktaki bilgisayara "ICMP echo request" paketleri yollar ve o bilgisayardan cevap...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
657
Beğeniler
5
Yorumlar
6
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazıda ilk bölümde yaptığımız mesajlaşma uygulamasını UDP ile yapacağız. UDP protokolü; oyun, video konferans uygulamaları gibi, bağlantı sırasında 1-2 paket kopsa da hayati derecede önemi olmayacak uygulamalarda genelde kullanılır, çünkü UDP protokolü paketlerin gidip...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
347
Beğeniler
3
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazımda sizlere SpaceSockets2 kullanarak internete bağlanabilen uygulamalar yapmayı göstereceğim. SpaceSockets2 nedir? SpaceSockets2, açık kaynaklı bir ağ kütüphanesidir. TCP, UDP ve ICMP protokollerini desteklemektedir. SpaceSockets2 GitHub linki. Neden SpaceSockets2...
TerabyteForever
1 dakika okuma
Görüntüleme
435
Beğeniler
9
Yorumlar
5
Yazılım
Selamlar herkese. Bu yazımda programlama anlatmaktan çok biraz dert yakınmak istiyorum. Bu blogu yazarken açıkçası eğleniyorum, ve çoğu zaman bilgime bilgi katmış oluyorum. Ama benden başkasının yazı girmemesi moralimi zedeleyen bir unsur. Blog'a yazı girme hevesimi azaltıyor diyebilirim...
TerabyteForever
3 dakika okuma
Görüntüleme
2B
Beğeniler
12
Yorumlar
19
Yazılım
Selamlar herkese. Yeni başlayan kişiler genelde programlama forumlarında ya da teknoloji forumlarının programlama kategorisinde "Hangi dili seçmeliyim?" gibi sorular soruyor. Bu yazımda bu "Hangi dil?" sorusunu ele alacağım biraz. Ve diğer faydalı konulara da değineceğim. Araştırmacı olun...
TerabyteForever
1 dakika okuma
Görüntüleme
909
Beğeniler
11
Yorumlar
1
Yazılım
Evet, selamlar! Bir önceki yazımda TCP protokolünden bahsetmiştim, bu yazımda da başlıktan gördüğünüz üzere UDP protokolünden bahsedeceğim. UDP protokolünü tanıyalım. UDP'nin açılımını öğrenelim. UDP, "User Datagram Protocol" anlamına gelmektedir. Yani "Kullanıcı Veribloğu Protokolü"...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
916
Beğeniler
11
Yorumlar
4
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazımda TCP protokolünü anlatacağım. O zaman başlayalım! İlk olarak TCP'nin ne olduğunu öğrenelim. TCP'nin açılımı, Transmission Control Protocol'dür. İsminden de anlaşılacağı gibi, kontrollü paket transferi yapar. Size bir örnek ile açıklayayım TCP'yi. Bir paketiniz...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
796
Beğeniler
13
Yazılım
Evet, selamlar. Bu yazımda GUI tabanlı uygulamaların nasıl çalıştığına bakacağız. GUI'nin ne olduğunu hepiniz biliyorsunuz sanırım. Günlük hayatta kullandığımız çoğu uygulama GUI tabanlı uygulamadır. Grafik arayüze sahiptir. (Resim internetten alınmıştır.) GUI tabanlı uygulamalarda, her şey...
TerabyteForever
1 dakika okuma
Görüntüleme
4B
Beğeniler
2
Yorumlar
5
Yazılım
Evet selamlar. Bu yazımda sizlere Qt Framework hakkında bahsedeceğim. Qt Framework, uygulamalarınızı GUI'li bir şekilde yapabilmenizi sağlar. İşletim sisteminizdeki GUI kütüphanesi ile entegre çalışır. Örneğin, UNIX benzeri işletim sistemi (Linux, BSD gibi) kullanıyorsanız X11 ile, Windows...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
673
Beğeniler
6
Yazılım
Selamlar herkese! Bu yazımda sizlere static_assert'ten ve onun kullanımından bahsedeceğim. Hazırsanız başlayalım! Ne ola ki bu static_assert? Dikkatsizce programlama yaptığımız zaman, bizi derleme zamanında uyaracak olan kullanışlı bir fonksiyon kendisi. C++'ta 3 adet hata türü bulunmakta...
TerabyteForever
1 dakika okuma
5,00 yıldız 1 değerlendirme
Görüntüleme
748
Beğeniler
2
Yazılım
Selamlar arkadaşlar! Bu yazımda sizlere std::async hakkında bahsedeceğim. Nedir bu std::async? std::async, asenkron programlama yapabilmemizi ve (potansiyel olarak) çoklu thread kullanabilmemizi sağlar, olanak sunar. Böylece programımızın çalışma hızı hızlanır. std::async'ın aldığı...
TerabyteForever
1 dakika okuma
Görüntüleme
404
Beğeniler
4
Yorumlar
6
Yazılım
Selamlar. Bu yazımda sizlere auto keyword'ü hakkında bahsedeceğim. Bu keyword, C++11 ile birlikte eklenmiş olup, türünü tahmin edemeyeceğimiz değişkenlerde çok işe yaramaktadır. Bu sayede, derleyici, kendi kendine bir veri tipi atayacaktır. Dilerseniz örnek bir kod yazalım. #include...
TerabyteForever
2 dakika okuma
Görüntüleme
2B
Beğeniler
2
Yorumlar
5
Yazılım
Evet, selamlar. Bu blogumda sizlere C++11'in en çok kullanılan özelliklerinden olan akıllı işaretçi özelliğiden bahsedeceğim. Okumadan önce çayınızı, kahvenizi ve not defterinizi hazırlamanızı tavsiye ederim. Biraz uzun soluklu ve kafa karıştırabilecek bir yazı olacak. Akıllı İşaretçiler...
Geri
Yukarı