Shader nedir, ne işe yarar?
Renderer'ın sahnedeki nesnelerin, eşyaların renklerini belirlemek için uyguladığı işleme Shading denilmektedir. Başka bir deyişle, Shading işleminde nesnelerin rengi belirlenir. Shader ise Shading işleminin nasıl gerçekleştiğini/gerçekleştirileceğini tanımlayan programdır. Renderer bir noktayı işleyeceği zaman, yapacağı işlemi Shader'dan alır. Ray Tracing benzeri bir teknoloji diyebiliriz.
Kısaca, Render motorunun sahnedeki nesnenin rengini, yapısını belirlemek için gerçekleştirdiği Shading sırasında ışık ile o nesnenin girdiği olayın ne şekilde olacağını Shader belirler.
Shader türleri
Surface Shader'ı : Bir yüzeyin ışığa karşı nasıl tepki vereceğini belirleyen Shader'lar.
Displacement Shader'ı : Bir yüzey üzerindeki kıvrım ve girinti çıkıntılarını belirleyen Shader'lar.
Light Shaders : Sahnedeki ışığın yönü, miktarı ve rengini belirlemek için kullanılan Shader'dır.
Volume Shaders : Işığın sulu, buharlı, sis gibi bir yapıdan geçerken ne şekilde değişeceği, etkileneceği belirleyen Shader.
Imager Shaders : Görüntünün çıkışından önce görüntünün nasıl bir şekilde değişeceğini belirleyen Shader. (Render sonucunu etkiler)
Bunun için uygun resim bulamadım. Daha doğrusu bunun bir resmi yok galiba.
Shader On-Off
Seus Shader vs Ray Tracing
Sizce hangisi daha iyi?
Renderer'ın sahnedeki nesnelerin, eşyaların renklerini belirlemek için uyguladığı işleme Shading denilmektedir. Başka bir deyişle, Shading işleminde nesnelerin rengi belirlenir. Shader ise Shading işleminin nasıl gerçekleştiğini/gerçekleştirileceğini tanımlayan programdır. Renderer bir noktayı işleyeceği zaman, yapacağı işlemi Shader'dan alır. Ray Tracing benzeri bir teknoloji diyebiliriz.
Kısaca, Render motorunun sahnedeki nesnenin rengini, yapısını belirlemek için gerçekleştirdiği Shading sırasında ışık ile o nesnenin girdiği olayın ne şekilde olacağını Shader belirler.
Shader türleri
Surface Shader'ı : Bir yüzeyin ışığa karşı nasıl tepki vereceğini belirleyen Shader'lar.
Displacement Shader'ı : Bir yüzey üzerindeki kıvrım ve girinti çıkıntılarını belirleyen Shader'lar.
Light Shaders : Sahnedeki ışığın yönü, miktarı ve rengini belirlemek için kullanılan Shader'dır.
Volume Shaders : Işığın sulu, buharlı, sis gibi bir yapıdan geçerken ne şekilde değişeceği, etkileneceği belirleyen Shader.
Imager Shaders : Görüntünün çıkışından önce görüntünün nasıl bir şekilde değişeceğini belirleyen Shader. (Render sonucunu etkiler)
Bunun için uygun resim bulamadım. Daha doğrusu bunun bir resmi yok galiba.
Shader On-Off
Seus Shader vs Ray Tracing
SEUS Renewed vs Chocapic13 | Minecraft (Shader Comparison)
► Download Chocapic13 Shader: bit.ly/2Csos6L SEUS Renewed: bit.ly/2X3xu3Q ► Patreon www.patreon.com/abiyasidalmajid ► Social Media Instagram: bit.ly/InstagramAbi DeviantArt: bit.ly/DeviantArtAbi ► Tools Screen Recorder: Bandicam Video Editor: Magix Vegas Pro 13 ► Soundtrack...
trshow.info
Sizce hangisi daha iyi?
Advanced shaders in Unity - Volume render a death star | Habrador
This is a tutorial on how to create advanced shaders in Unity. You will learn volume rendering, interior mapping, and much more. In this section you will learn how to volume render a death star from the star wars movies.
www.habrador.com
Minecraft shaders: the best Minecraft shader packs in 2020
From cel-shaded trees to realistically rendered oceans, here are the best mods to give your Minecraft world a boost
www.pcgamesn.com
Bump mapping vs Displacement (plus displacement nodes in Cycles)?
Learning Blender+Cycles (2.79b), I'm trying to experiment with vertex displacement and bump mapping. My understanding: bump mapping is to adjust face normals and create shadows/highlights suggesti...
blender.stackexchange.com
How Shaders Work In Maya - 3dtutorialzone.com
This tutorial teaches you how materials work, and how to create materials in Maya.
www.3dtutorialzone.com