Ray Tracing Teknolojisi (Işın İzleme)

Merhaba arkadaşlar. Bugünkü bloğumda Ray Tracing hakkında konuşacağım. Bloğum soru cevap şeklinde olacaktır.

Ray Tracing Nedir?
"Görüntü alınan düzlemden gecen ışık ışınlarının izlediği yolu takip ederek resim oluşturmaya dayalı rendering tekniği. Yansıma, kırılma, vs.. optik olayları gerceğine çok yakın bir şekilde canlandırılabildiğinden yüksek gerçeklikli resimler oluşturur. Ancak günümüz bilgisayarları için fazla zahmetli olması yüzünden oyun vs. gibi gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmaz."
Tanım buydu ki, Nvidia bu yıl bizlere RTX serisini getirip Microsoft'un vermiş olduğu destek ile birlikte oyunlarımıza Ray Tracing teknolojisini getirdi.
Ray Tracing'i kısaca özetlemek gerekirse böyle.

Bu teknoloji ilk olarak 16. yüzyılda Albrecht Dürer tarafından tanımlanmıştır. 1982'de ise Scott Roth, bilgisayar grafikleri bağlamında, ilgili ışın dökümü terimini kullandı.

Hangi Ekran Kartlarında var?
Öncelikle, Ray Tracing şu anda sadece Nvidia tarafında var (RTX 20 Serisi). Ama sanılmasın ki, AMD'de böyle bir atılım yapmayacak. AMD, RDN2 mimarili ekran kartları ile destek verecek. Hatta Youtube kanalında bir video paylaşılmış durumda. (Bağlantı Adresi)

Desteklenen Oyunlar Nelerdir?
  • Assetto Corsa Competizione – Kunos Simulazioni/505 Games
  • Atomic Heart – Mundfish
  • Battlefield V – EA/DICE
  • Control – Remedy Entertainment/505 Games
  • Enlisted – Gaijin Entertainment/Darkflow Software
  • Justice – NetEase
  • JX3 – Kingsoft
  • MechWarrior 5: Mercenaries – Piranha Games
  • Metro Exodus – 4A Games
  • ProjectDH – Nexon/devCAT Studio
  • Shadow of the Tomb Raider – Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

Görsel Kaliteye Katkısı ve Yükü Nedir?
Görsel kalitenin kişiden kişiye değişeceğini varsayarak, kişisel düşüncelerimi yazacağım.

Belli başlı oyunlar haricinde bir işe yaradığını düşünmüyorum. Desteklenen oyunlar kısmında çoğunluklu olarak FPS türünde oyunlar olduğunu görüyoruz. Oysaki şunu da biliyoruz ki, bir oyuncu o ortamda, hızda grafiği önemsemez bile. (Örnek olarak Battlefield V'te oynadığınızı düşünün. Ateşin su üzerindeki yansımaya bakar mısınız ki? Belki bakanlar olabilir, onlar da RT’yi merak ettiklerindendir. )

Bu teknoloji, ekran kartlarına büyük bir yük. Nvidia'da RTX'i düşük, orta, yüksek, ultra olarak sınıflandırmış. Oyun içerisinden değiştirebilirsiniz.

Açtığınız anda FPS'iniz düşecektir. Bu düşüş yukarıdaki sınıflandırmaya da bağlı olarak, bana göre, çok yüksektir.

RTX 2060 gibi bir karta RT desteğinin gelmesi sadece satış pazarlamasıdır. Keza 2080TI, daha 4K 60 FPS sabit veremezken, bir anda RT'ye geçmek...

Performans videoları şu şekilde:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


Açıkçası, Ray Tracing’in sadece bir oyunda büyük değişiklikler yaptığını gördüm. O da Minecraft :)

Geleceği Nasıldır?
Oyun sektörü açısından geleceği olduğunu şimdilik düşünmüyorum. Çünkü mevcut ekran kartları bu teknloji için oldukça yetersiz. Üstüne üstlük grafiğe de çok bir katkısı yok (Bana göre). Belki beş yıl sonra daha iyi bir şekilde görebiliriz. Hem ekran kartları yeterli bir seviyeye ulaşır. Hem de oyun desteği artar.

Sonuç
Son olarak gelelim alınır mı alınmaz mı konusuna. Şu an için Nvidia’nın izlediği yüksek fiyat politikası Ray Tracing’i orta seviye oyuncu sistemlerinden uzakta tutuyor.Ayrıca her yeni teknolojide olduğu gibi piyasada bu avantajı yaşayabileceğiniz yapımların azlığı da bir diğer olumsuz madde. Dolayısıyla daha fazla oyunda bu tekniği görmek isteyen ve uygun fiyattan bunu elde etmek isteyen kullanıcılar için biraz zaman geçmesini beklemek daha doğru olacaktır.

Not: Yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Eksik gördüğünüz bir yer olursa mutlaka belirtiniz. Elimden geldiğince düzeltmeye çalışacağım. Bir hatam olduysa da herkesten özür dilerim.

Yorumlar

Sadece RT 20 serisinde var demişsin ama ben GTX 1660Ti'de de var diye biliyorum. Güncelleme ile geldiğini okumuştum.
Hocam ben bu haberi unutmuştum. Hatırlattığınız için çok teşekkür ederim. 1060 6GB ve üzeri kartlara yazılım desteğiyle RT geleceğini duymuştum ama yazarken unutmuşum. Şimdi siz diyince baktım. Evet, yazılım ile destek veriliyor. Ama bu konu hakkındaki düşüncem şöyle:
Nvidia'nın yapmak istediği bu gibi kartlara "destek verdik" demesinden ziyade, RTX serisine yönlendirmesi. Yani baklavanın ucunu gösterecek. Asıl olay ise RTX serisinde diyor. Yani satış pazarlaması gibi düşündüm.
 
Nvidia'nın yapmak istediği bu gibi kartlara "destek verdik" demesinden ziyade, RTX serisine yönlendirmesi.
RTX açmak RTX serisindeki kartların bile canına okuyor. 1060 6GB'da düşük seviyede açılabilir anca. Bu yüzden dertleri ucunu göstermek olsaydı 980 Ti ekran kartına da gelirdi diye düşünüyorum. Ha, elbette niyetleri ucunu göstermek olabilir elbette ama erifin biri mis gibi 1060 Ti ile Control'ü RTX düşük seviye açıkken 30-40 FPS arası dolaşırsa benim bile sinirim bozulur.

O zamanda iş Nvidia için ucunu göstermekten çıkıp küfür yemeye döner. :D

RTX Minecraft desteklemiyor muydu?
Mod olarak destekleniyor.
 

Blog girdisi detayları

Ekleyen
Salih METİN
Okuma süresi
2 dakika okuma
Görüntüleme
1.629
Yorumlar
13
Son güncelleme

Teknoloji kategorisindeki diğer girdiler

Salih METİN adlı kullanıcının diğer girdileri

Bu girdiyi paylaş

Geri
Yukarı