Geleneksel Animasyon Part - 2

Dizayn, zamanlama ve düzenleme
karakterleri dizayn eden kişiler hikayenin seneryosu onlara yollandığı an karakterleri ve animasyonda yer alacak mekan, dekor ve benzeri şeyleri dizayn etmeye başlarlar. Bazı şeylere kendilerine ait tanımlayıcı bir özellik verirler ki animasyonu izleyen ve yapan kişi daha rahat anlasın. Karakterlerin çizimi her tarafı 1 kare olacak şekilde dizayn edilir, ki animatör karakterin nasıl duracağını kavrasın. Arka planı dizayn eden kişilerde buna benzer şeyler yaparlar. Sanat direktörü ve renk direktörleri de animasyonda hangi renklerin ve hangi temanın kullanılacağını belirler. Zamanlama direktörü ise "ana direktör" hangi anda hangi çizimin olması gerektiğini yönetir, örneğin kaş ve göz hareketleri veya dudak ve mimikler buna örnek verilebilir. Animatörlerin kullandığı "exposure sheet" ortaya koyulur ve karakterlerin karakterlerin kare başına yaptığı hareketler orada gösterilir. Bazen sadece dialoglar yazılır ve hareketlere ait bir örnek verilmez. Düzenleme ana direktörün çizimleri onayladıktan sonra gerçekleşir ve arka plan düzenini sağlayan direktör hangi kamera açılarının kullanılacağını, ışıklandırmayı ve benzer şeyleri ayarlar. Karakter düzenleme direktörü ise karakterlerin her hareketine bir resim çizeceklerdir. Birçok kısa filmde bunu direktör yapar. En sonra ise bütün düzenleme çizimleri ve hikaye birleştirilir ve müzikler eklenir. Animasyonun son süreçlerinde arka plan direktörü renklendirmeyi yapar ve hangi boyanın kullanılacağını belirler.

Yorumlar

Gösterilecek yorum bulunamadı.

Blog girdisi detayları

Ekleyen
hawtsauce
Okuma süresi
1 dakika okuma
Görüntüleme
257
Son güncelleme
Yazar değerlendirmesi
5,00 yıldız
Yer
Animasyon Stüdyosu

Eğlence kategorisindeki diğer girdiler

hawtsauce adlı kullanıcının diğer girdileri

Bu girdiyi paylaş

Geri
Yukarı