Monitörün 60Hz'de tepki süresi önemli mi?

Tepkime süresi yenilenme süresi arttıkça düşer.
Örneğin valorantta 165 hzlik monitörüme 4.3 ms de geliyor .
Fakat ben 240 hze çektiğimde ise 2.5 mse kadar düşüyor.
Ne anlatmaya çalıştın anlamadım ama 144Hz olan monitör nasıl 240'a çıktı?

Ayrıca 60Hz'de daha iyi sonuç veren ilginç modeller de var.
 
Ne anlatmaya çalıştın anlamadım ama 144Hz olan monitör nasıl 240'a çıktı?

Ayrıca 60Hz'de daha iyi sonuç veren ilginç modeller de var.
Hocam demek istediğim 60 hzlik bir monitöre 60 fps vermek yerine 120 fps verirseniz eğer daha düşük tepkime süresi oluşacaktır.
Bunun monitörle alakası yok ama fpsi fazla alınca tepkime süreside kısalıyor nedense.
Bazı 60 hz monitörlerin iyi demenizdeki sebep bu olabilir.
 
Hocam demek istediğim 60 Hz'lik bir monitöre 60 FPS vermek yerine 120 FPS verirseniz eğer daha düşük tepkime süresi oluşacaktır.
Bunun monitörle alakası yok ama FPS'i fazla alınca tepkime süreside kısalıyor nedense.
Bazı 60 Hz monitörlerin iyi demenizdeki sebep bu olabilir.

Bunu doğrulayan bir kaynak var mı acaba? Yoksa kendiniz mi deneyimlediniz.
 
Bunu doğrulayan bir kaynak var mı acaba? Yoksa kendiniz mi deneyimlediniz.
Ben denedim.
Valorantta örneğin 165 hz olan bilgisayarımda fps limitini 165 e çektim.
i310100F işlemci kullanıyorum.
Tepkime süresi 6.1 ms.
Fakat aynı monitöre 240 fpse limitlediğimde tepkime sürem 4.3 ms düştü.
Bunu herkes deneyebilir.Tepkime süresi yüksek fps alınca düşüyor.Bu iyi bir durum.
 
Ben denedim.
Valorantta örneğin 165 hz olan bilgisayarımda fps limitini 165 e çektim.
i310100F işlemci kullanıyorum.
Tepkime süresi 6.1 ms.
Fakat aynı monitöre 240 fpse limitlediğimde tepkime sürem 4.3 ms düştü.
Bunu herkes deneyebilir.Tepkime süresi yüksek fps alınca düşüyor.Bu iyi bir durum.
İyi de o ms farklı ms. Kareler arasında ki zaman. 1 saniye 1000milisaniye olduğundan
1000/165
1000/240
sonuçlarından dediğin değerleri elde edersin.
 
Normalde tepkime iyiyse hepsinin iyi olması gerekiyor, anlayamadım :D.

Açıklamada Rtings, ABL kullandığını ve bu yüzden değerlerin ilginç olduğunu söylüyor. LG C1 OLED'i referans alabileceğiniz de eklenmiş.

Birde sormak istediğim GTG olayı var, GTG değeri bir renkten diğerine geçiş süresi olduğu söyleniyor fakat gerçekten de öyle mi? GTG'nin açılımını yaptığımız zaman griden griye geçiş süresi olarak karşımıza çıkıyor. Rtings'in tablosununda bu mantıkta çalıştığını düşünüyorum. Bir gri tonundan diğer gri tonuna geçiş süresi olarak yorumladım.
1635028269719.png


Fakat örneğin griden kırmızıya veya maviden sarıya geçince ne oluyor? Bu süreler o zamanda geçerli oluyor mu?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Birde sormak istediğim GTG olayı var, GTG değeri bir renkten diğerine geçiş süresi olduğu söyleniyor fakat gerçekten de öyle mi? GTG'nin açılımını yaptığımız zaman griden griye geçiş süresi olarak karşımıza çıkıyor. Rtings'in tablosununda bu mantıkta çalıştığını düşünüyorum. Bir gri tonundan diğer gri tonuna geçiş süresi olarak yorumladım.
Eki Görüntüle 1196915

Fakat örneğin griden kırmızıya veya maviden sarıya geçince ne oluyor? Bu süreler o zamanda geçerli oluyor mu?
GtG aslında günlük hayatta elde edeceğin tepkime süresi olarak anlayabiliriz, griden griye demek anlaşılmaz yapıyor.

Yakın zamanlar elde ediliyor, monitörünüzde test ettiğinde farklı renkler arasında farklı tepkime performansı verdiğini gözlersiniz zaten. Ama o kadar da dikkat etmeyin, yakın sonuçlar çıkıyor.
 
@LaMorte yine ben :D birkaç daha sorum olacak, yanlışım varsa düzeltin.

Günlük kullanım, film, oyun için sRGB değeri önemli anladığım kadarıyla.

1- Ideal sRGB aralığı %100-%110 arasıydı sanırım. %100'den az olursa orijinal renkten daha soluk, %110'dan sonrasıda fazla doygun oluyor, değil mi?

2- Kullanıcı için renklerin doygun olması bir eksi sayılır mı?

3- 8bit %100 sRGB monitör ile 10bit %100 sRGB arasında ne fark olur? Bit yükseldikçe renk sayısı artıyorsa sRGB renk gamutu aynı kalınca ne olur? Böyle bir ihtimal var mı emin değilim. Renk arttıkça sRGB değeri artıyorda olabilir çünkü. Bit derinliğiyle renk gamutu arasındaki ilişkiyi çözemedim.

4-O sRGB üçgeninin içinde belirli renkler var sonuçta daha fazla renk nasıl alabiliyoruz? %100sRGB'nin üstüne çıktığı zaman o üçgeni de aşmış mı oluyor?
 
@LaMorte yine ben :D birkaç daha sorum olacak, yanlışım varsa düzeltin.

Günlük kullanım, film, oyun için sRGB değeri önemli anladığım kadarıyla.

1- Ideal sRGB aralığı %100-%110 arasıydı sanırım. %100'den az olursa orijinal renkten daha soluk, %110'dan sonrasıda fazla doygun oluyor, değil mi?

2- Kullanıcı için renklerin doygun olması bir eksi sayılır mı?

3- 8bit %100 sRGB monitör ile 10bit %100 sRGB arasında ne fark olur? Bit yükseldikçe renk sayısı artıyorsa sRGB renk gamutu aynı kalınca ne olur? Böyle bir ihtimal var mı emin değilim. Renk arttıkça sRGB değeri artıyorda olabilir çünkü. Bit derinliğiyle renk gamutu arasındaki ilişkiyi çözemedim.

4-O sRGB üçgeninin içinde belirli renkler var sonuçta daha fazla renk nasıl alabiliyoruz? %100sRGB'nin üstüne çıktığı zaman o üçgeni de aşmış mı oluyor?
1)
%95-%105 arası sRGB ve Rec. 709 değerleri dijital içerik üreticileri için önemli. Bu iki değer oldukça kolay elde ediliyor ve dünyada popüler olduklarından daha geniş bir kitleye renk doğruluğu sağlamak isteniliyorsa %100 civarında kalınmalı.

Sıradan kullanıcılar için bir önemi yok, DCI P3 veya ARGB renk gamı sizi daha iyi yönlendirir. Bazı modeller daha çok kullanıcıya hitap etmek için %100 sRGB ve daha geniş kapsama sahip olmasına rağmen %95 DCI P3 (sallama değerler) sunabiliyor. Bu yüzden her zaman %140, %100 sRGB'den iyidir diye de konuşamayız. Diğer gamutlara da bakılmalı.
Bu %100 sRGB gamutuna geçiş yapmak için sRGB renk modunu seçmeniz lazım.

Bir de baskıya gidecek işler %100 sRGB yanlış sonuçlara sebep olur. %100 NTSC/ARGB yakınları gerekiyor ona, doğal olarak artık %140 sRGB değerleri ideal oluyor.

2)
Bazı kişiler rahatsız olsa da mümkün olduğunca yüksek olsun. Sadece renk gamına da takılmayın ama.

3)
Modeller birbirine yakın olduğu sürece 8bit 10bit arasında renk doygunluğu fark olmaz, ama işte o merdivenlenme ya da rengin katman katman geçişini engellediği için 10bit çok daha iyi.

Renk gamı ile bit derinliğinin yakınlığı yok. Birbirini etkilemez. Renk gamı değerlerini siz daha doygun renkler elde edilebiliyor olarak düşünün.
Bazı kaynaklarda daha yüksek renk gamı daha çok renk sağlar olarak görmüş olabilirsiniz ama bu sefer de alt renkler kaybedildiğinden alakasız bir teori.

4)
sRGB kapsamını aşabilmesi garip değil, DCI P3, NTSC veya ARGB renk gamında %75 üstü değerleri sağlıyorsa doğal olarak aşmış oluyor. sRGB renk sınırı değil yani orda, CIE:1931'i aşan ProPhoto RGB renk gamı bile varken sRGB aşırı küçük kalıyor.
CIE:1931: İnsan gözünün görebileceği renk sınırı.

Her aynı kapsama değeri aynı renkler sağlamaz, bazıları yeşilde daha doygun renkler sağlar, bazıları kırmızıda ya da mavide daha çok kapsama sağlar. O kadar önemli bir detay değil ama yazmak geldi içimden.
 
1)
%95-%105 arası sRGB ve Rec. 709 değerleri dijital içerik üreticileri için önemli. Bu iki değer oldukça kolay elde ediliyor ve dünyada popüler olduklarından daha geniş bir kitleye renk doğruluğu sağlamak isteniliyorsa %100 civarında kalınmalı.

Sıradan kullanıcılar için bir önemi yok, DCI P3 veya ARGB renk gamı sizi daha iyi yönlendirir. Bazı modeller daha çok kullanıcıya hitap etmek için %100 sRGB ve daha geniş kapsama sahip olmasına rağmen %95 DCI P3 (sallama değerler) sunabiliyor. Bu yüzden her zaman %140, %100 sRGB'den iyidir diye de konuşamayız. Diğer gamutlara da bakılmalı.
Bu %100 sRGB gamutuna geçiş yapmak için sRGB renk modunu seçmeniz lazım.

Bir de baskıya gidecek işler %100 sRGB yanlış sonuçlara sebep olur. %100 NTSC/ARGB yakınları gerekiyor ona, doğal olarak artık %140 sRGB değerleri ideal oluyor.

2)
Bazı kişiler rahatsız olsa da mümkün olduğunca yüksek olsun. Sadece renk gamına da takılmayın ama.

3)
Modeller birbirine yakın olduğu sürece 8bit 10bit arasında renk doygunluğu fark olmaz, ama işte o merdivenlenme ya da rengin katman katman geçişini engellediği için 10bit çok daha iyi.

Renk gamı ile bit derinliğinin yakınlığı yok. Birbirini etkilemez. Renk gamı değerlerini siz daha doygun renkler elde edilebiliyor olarak düşünün.
Bazı kaynaklarda daha yüksek renk gamı daha çok renk sağlar olarak görmüş olabilirsiniz ama bu sefer de alt renkler kaybedildiğinden alakasız bir teori.

4)
sRGB kapsamını aşabilmesi garip değil, DCI P3, NTSC veya ARGB renk gamında %75 üstü değerleri sağlıyorsa doğal olarak aşmış oluyor. sRGB renk sınırı değil yani orda, CIE:1931'i aşan ProPhoto RGB renk gamı bile varken sRGB aşırı küçük kalıyor.
CIE:1931: İnsan gözünün görebileceği renk sınırı.

Her aynı kapsama değeri aynı renkler sağlamaz, bazıları yeşilde daha doygun renkler sağlar, bazıları kırmızıda ya da mavide daha çok kapsama sağlar. O kadar önemli bir detay değil ama yazmak geldi içimden.

Monitörün CIE 1931 üzerinde kendi üçgeni belirlenip ona göre gamutta kapsadığı alanın yüzdelik kısmı belirleniyormuş şimdi biraz daha aydınlandım.

Bit yükseldikçe daha yumuşak bir görüntü elde ediliyor fakat bunun tam olarak nasıl çalıştığını anlamadım. Bit yükseldikçe bir renkten diğer renge geçiş esnasında kullanılan renk sayısı mı artıyor?
 

Geri
Yukarı