220 Volt öldürür mü?

Kaantpctts

Decapat
Katılım
5 Eylül 2020
Mesajlar
4.521
Makaleler
12
Çözümler
18
Yer
Kocaeli
Tek başına nötr çarpması olmaz. Faz ise çarpar. Nötr zaten yüksüz.

Ya hocam ben kendimi galiba ifade edemiyorum:)
Elektrik hakkımda da bir şey bilmiyorum ama şunu soracağım
Faz ile faz- nötr arası çarpma neden aynı etkiyi yaratmıyor?

Kaçak akım rolesi varsa atar. Çünkü nötr farklı bir yerden tamamlanmış olur.

Tamam teşekkürler.
 

yener999

Technopat
Moderatör
Katılım
11 Mart 2020
Mesajlar
51.396
Makaleler
2
Çözümler
1.666
Yer
Kocaeli
Dediğim gibi tek başına nötr çarpması olmaz. Faz ise çarpar. Devreyi sizin üzerinizden tamamlar. Ayağınız toprakta ise daha fazla etkiler. Ayakta plastik terlik falan varsa geri döner ve bunun kadar etkiler. İkisini tutmak ise daha kötü olur. Arada kalırsınız.
 

Kaantpctts

Decapat
Katılım
5 Eylül 2020
Mesajlar
4.521
Makaleler
12
Çözümler
18
Yer
Kocaeli
Dediğim gibi tek başına nötr çarpması olmaz. Faz ise çarpar. Devreyi sizin üzerinizden tamamlar. Ayağınız toprakta ise daha fazla etkiler. Ayakta plastik terlik falan varsa geri döner ve bunun kadar etkiler. İkisini tutmak ise daha kötü olur. Arada kalırsınız.

Hocam son bir şey daha soracağım bilgiler için teşekkürler.
Kaçak akım rolesi attığını veya devre dışı kaldığını nasıl anlarız?
 

Mizahsor

Hectopat
Katılım
30 Nisan 2018
Mesajlar
148
Çözümler
3
Bir çok etken yer alıyor burada, yaptığım iş nedeniyle bir çok kez çarpıldım 220V alternatif akımdan ölen pek insan duymadım sadece titretir zaten sizi kendine çekmez o yüzden kendinizi cekebilirsiniz. Asıl tehlikeli olan 380Vdur Allah muhafaza kendisine çeker ve öldürmese bile öldürmekten beter eder acikcası.

Doğru Akım ve Alternatif Akımın arasında fark var Doğru Akım daha tehlikelidir.
Saçmalamışsın. İlk olarak elektriğin çekmesi diye bir şey yoktur. Bu kasların kasılması ile tutulan cihazın bırakılamamasının şehir efsanesine dönüşmüş halidir. Sihirli bir manyetik çekim yoktur. Kasların kasılması da yeteri kadar yüzey alanı varsa (ki elin iç kısmı fazlası ile yeterlidir) 12 volt ile bile kolayca olabilir. Ayrıca doğru akım kesinlikle daha tehlikeli değildir çünkü bu kasılmaya sebep olmaz ve kablo veya kaçağa sahip olan cihaz çok hızlı şekilde bırakılabilir. Alternatif akım için bu geçerli değildir. Ayrıca alternatif akım insan vücudundaki parasitik kapasitansı kullanacağından dolayı doğru akıma göre çok çok fazla geçecektir. Örneğin ben 60 volt alternatif akıma dokunduğumda canımı aşırı yakmasına rağmen 150 volt DC'ye dokunduğumda çok hafif bir karıncalanma hariç bir şey hissetmiyorum.
 

justonly

Femtopat
Katılım
19 Mayıs 2022
Mesajlar
23
Elektriğin bir canlıya zararı gerilim ve akım ile doğrudan ilişkilidir. 220 volt gerilim ve ev şebekesinden çekilen akım ile çarpılma acı verici olabilir (kendim de yaşadım) ama öldürme ihtimali biraz düşük. Bu noktada sizi sadece faz iletkeninin çarpmasına değindim. Şayet bir elinizi nötr iletkeninin tutup diğer elinizle faz hattını tutarsanız (kapalı devrede) bu noktada çok ciddi yaralanmalara sebep olabileceğini söyleyebilirim. (tabii ki örnekleme, sakın evde denemeyin) kaza sonucu bu tarz durumlar olabiliyor kişi bu şekilde çarpıldığında adeta iletkenlerle yapışık durumda kalabiliyor ve buna engel olabilecek bilinç kontrolü devre dışı kalabiliyor (bunun benzerlerini elektrik kazalarında rahatlıkla görebilirsiniz) aslında watt olarak (Voltaj x Akım) olaya baksak ta akımın burada öldürücü rol oynadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. 10000volt ile çarpılıp ölmeyebilirsiniz (watt değeri buna rağmen 10^-10 gibi absürt düşüklükte olabilir akımın düşüklüğünden dolayı) ama yeri gelir voltaj yüksekken 500 mili amper bile yeterlidir ölüm için. Voltaj silahtır, akım kurşun.
 
Son düzenleme:

Mizahsor

Hectopat
Katılım
30 Nisan 2018
Mesajlar
148
Çözümler
3
Ayrıca çok çok saçmalamışlar az önce. Elektriğin öldürmesi ne voltaja ne akıma bağlıdır. Elektriğin öldürmesi yaklaşık olarak vücutta emilen enerji ile belirlenir. Bunun formülü de voltaj akım ve zamanın çarpımıdır. Yani bu üçünden herhangi birisinin çok düşük olması vücutda sönümlenen enerjiyi düşüreceği için hasar olmaz. Bunun en iyi örneği statik elektriktir. Statik elektrik çok yüksek voltajlara sahiptir ve vücuttan binlerce amper geçirebilir fakat bunu nanosaniyeler içinde yaptığı için neredeyse hiç enerji aktarımı olmaz.
 

justonly

Femtopat
Katılım
19 Mayıs 2022
Mesajlar
23
Ayrıca çok çok saçmalamışlar az önce. Elektriğin öldürmesi ne voltaja ne akıma bağlıdır. Elektriğin öldürmesi yaklaşık olarak vücutta emilen enerji ile belirlenir. Bunun formülü de voltaj akım ve zamanın çarpımıdır. Yani bu üçünden herhangi birisinin çok düşük olması vücutda sönümlenen enerjiyi düşüreceği için hasar olmaz. Bunun en iyi örneği statik elektriktir. Statik elektrik çok yüksek voltajlara sahiptir ve vücuttan binlerce amper geçirebilir fakat bunu nanosaniyeler içinde yaptığı için neredeyse hiç enerji aktarımı olmaz.
vücutta ne direnç gösterebilir ki zaten? emilen enerji değişse de ne kadar değişebilir? izole işlevli kauçuk eldiven, kauçuk bot noktasında yada yerden teması kesilen bir birey söz konusu olduğunda normal ev şebekelerinde ki toplam watt'ı düşünürsek zaten devre kendini tamamlayamayacak hatta iletim olmayacak dolayısıyla çarpılmayacak denilebilir zaten. Ayrıca elektrik çarpması baya baya akım ile ilgilidir. Ayrıca bakınız.

 

Yeni konular

Yukarı