2TB WD Harici HDD açılmıyor

unal64

Hectopat
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
94
Merahaba arkadaşlar elimdeki daha alalı 2 sene olmayan 2TB Wd My Passport Harici disk (yüzde 95i doluydu) açılmıyor ve aşağıdaki hatayı veriyordu.

sdgfg.PNG

Forumda araştırdığımda bu sorunu chkdsk kullanarak çözebileceğimi gördüm fakat bu yöntem de işe yaramadı. Segmentler taranıyordu fakat okunamıyordu ve işlem çok yavaş gerçekleşiyordu. Hesaplarıma göre sonuna kadar beklesem 150 saat falan sürecekti. Ben de çıktım buradan.


asdewqretrtr.PNG



Biraz daha araştırdıktan sonra bunun diskin Raw formatı geçmesinden dolayı olabileceğini gördüm ve disk yöneticisine baktım gerçekten öyleydi.


ewqereq.PNG


Ben de bununla ilgili araştırma yaptım. Birçok kişi cmd den olmazsa direkt içindeki dosyaları kurtarıp biçimlendirmenin en mantıklı yol olacağını söylüyordu. Ben de veri kurtarma programlarına bakmaya başladım. R studio ' nun benim aradığım program olduğunu gördüm. Çoğu kişi tarama yapmadan bile dosyaları bulduğunu sordu. Fakat bende bu yöntem de işe yaramadı. Taramak istediğimde ise çok yavaş tarıyordu. Belki de hiç taramıyordu bilemiyorum. PC başından ayrıldım geri döndüğümde hala yüzde 0'dı ve böyle hatalar vardı.


Ekran Asddadaslıntısı.PNG



Dün akşamdan beri bununla uğraşıyorum içinde cidden önemli dosyalarım var. Diskin çoğunluğu film onlar kurtarılmasa da olur tekrar iner ama fotoğraflarım, videolarım vb. vardı onları kesinlikle kurtarmam gerek. Ne yapabilirim ? Direkt biçimlendirsem kurtarabilir miyim ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Commodore 64

Kilopat
Katılım
20 Haziran 2015
Mesajlar
2.480
Çözümler
5
Ben eskiden bilgisayara Linux - ubuntu kurup Linux üzerinden açıyordum. Ne hikmetse açılıyordu. Artık virüsten mi yoksa başka bir şey mi bilmiyorum. Sonra HDD'de hasar görmüş alanları bulup hasar gören bölümleri bölüp ayırıyordum. Bilmiyorum artık sende işe yarar mı? İstersen bir dene.

Ayrıca bir daha harici harddisk alma çabuk bozuluyor. Benim kullandıklarım 1 sene sonra bozuluyordu hemen.
 
KS
KS
U

unal64

Hectopat
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
94
Ben eskiden bilgisayara Linux - ubuntu kurup açıyordum. Ne hikmetse açılıyordu. Artık virüsten mi yoksa başka bir şey mi bilmiyorum. Sonra HDD'de hasar görmüş alanları bulup hasar gören bölümleri bölüp ayırıyordum. Bilmiyorum artık sende işe yarar mı? İstersen bir dene.

Ayrıca bir daha harici harddisk alma çabuk bozuluyor. Benim kullandıklarım 1 sene sonra bozuluyordu hemen.
Film için kullanıyordum. Pcyi sıfırlayacağım zaman dosyaları atmıştım gerek duymadığım için de geri almamıştım.

Bu arada hiç linux kullanmadım nasıl kurulacağı hakkında bir fikrim yok. Elimde Hirens Boot Cd var onun gibi flashbelleğe kurabileceğimiz bir şey var mı ?
HDD Regenerator deneyin bende de benzer sorun vardı ben çözemedim belki sizin sorununuzu çözer.
Bakayım hocam. Teşekkürler cevabınız için. Sizde ne gibi sıkıntı vardı ? Neler denediniz ?
 

Emsanator

Picopat
Katılım
19 Kasım 2021
Mesajlar
96
Çözümler
1
Geçmiş olsun öncelikle, diskiniz RAW formatına dönüşmüş, kurtarılması uzun zaman alabilir ve tam anlamı ile bir kurtarma mümkün olmayabilir.

Söz konusu olan bu durumu "SystemRescueCD" kurtarabilirsiniz.
 

Restyy

Hectopat
Katılım
18 Ocak 2018
Mesajlar
140
Çözümler
1
Film için kullanıyordum. PC'yi sıfırlayacağım zaman dosyaları atmıştım gerek duymadığım için de geri almamıştım.

Bu arada hiç Linux kullanmadım nasıl kurulacağı hakkında bir fikrim yok. Elimde Hiren's Boot CD var onun gibi flashbelleğe kurabileceğimiz bir şey var mı?

Bakayım hocam. Teşekkürler cevabınız için. Sizde ne gibi sıkıntı vardı? Neler denediniz?

Hocam bu hata genellikle diskteki okuyucu kafanın disk yüzeyine teması veya çizmesi nedeniyle oluşuyormuş döngüsel artıklık denetimi yani disk o sektörde dosyanın varlığını doğrulayamıyor o yüzden hata veriyor önerdiğim program diskteki bu bozuk sektörlerdeki verileri sağlam sektörlere taşıyarak verilerinizi kurtarabilir USB ile dos ortamında çalıştırınız programın Full olması lazım bir de.
 
KS
KS
U

unal64

Hectopat
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
94
Hocam bu hata genellikle diskteki okuyucu kafanın disk yüzeyine teması veya çizmesi nedeniyle oluşuyormuş döngüsel artıklık denetimi yani disk o sektörde dosyanın varlığını doğrulayamıyor o yüzden hata veriyor önerdiğim program diskteki bu bozuk sektörlerdeki verileri sağlam sektörlere taşıyarak verilerinizi kurtarabilir USB ile dos ortamında çalıştırınız programın Full olması lazım bir de.
Hocam birkaç yöntem gördüm onlar da işe yaramazsa deneyeceğim. Bu son çare galiba. Bir dediğiniz gibi fiziksel bir sorun varsa garanti değişim yapar mı acaba ? Hiç düşürmedim veya fiziksel bir hasar vermedim.
 

Master Caution

Picopat
Katılım
27 Temmuz 2021
Mesajlar
133
Öncelikle geçmiş olsun. Denildiği gibi RAW formatına dönüşmüş. Ben bu durumla 2 kez karşılaştım. Birinde aynı hata nedeniyle dahili HDD kullanılamadı. Bilgisayarcı kurtarırız demişti ama diskteki verilerin %50'si gitmişti. Ancak kalan %50'nin de neredeyse tamamının kullanılamadığını farkettim. Müzikler, filmler ve resimler açılmıyor, hata veriyordu. Toplamda %95'lik bi kısmı gitti. Kötü bir durum. Belki de bilgisayarcı beceremedi, bilemiyorum.

Bir diğerinde harici HDD'de yaşadım. Bilgisayara takınca sizdeki uyarıyı veriyordu, ancak televizyona bağladığımda bütün her şey görünüyordu. Biçimlendirmedim, öylece kenara koydum. O zamanlar işletim sistemi XP'ydi. Aradan çok uzun zaman sonra Windows 10 olan bir bilgisayara taktığımda hiç sıkıntısız çalışmıştı. Nasıl olduğuna da anlam veremedim.
 
KS
KS
U

unal64

Hectopat
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
94
Öncelikle geçmiş olsun. Denildiği gibi RAW formatına dönüşmüş. Ben bu durumla 2 kez karşılaştım. Birinde aynı hata nedeniyle dahili HDD kullanılamadı. Bilgisayarcı kurtarırız demişti ama diskteki verilerin %50'si gitmişti. Ancak kalan %50'nin de neredeyse tamamının kullanılamadığını farkettim. Müzikler, filmler ve resimler açılmıyor, hata veriyordu. Toplamda %95'lik bi kısmı gitti. Kötü bir durum. Belki de bilgisayarcı beceremedi, bilemiyorum.

Bir diğerinde harici HDD'de yaşadım. Bilgisayara takınca sizdeki uyarıyı veriyordu, ancak televizyona bağladığımda bütün her şey görünüyordu. Biçimlendirmedim, öylece kenara koydum. O zamanlar işletim sistemi XP'ydi. Aradan çok uzun zaman sonra Windows 10 olan bir bilgisayara taktığımda hiç sıkıntısız çalışmıştı. Nasıl olduğuna da anlam veremedim.
Tvde denedim çalışmıyor ne yazıkki.
Geçmiş olsun öncelikle, diskiniz RAW formatına dönüşmüş, kurtarılması uzun zaman alabilir ve tam anlamı ile bir kurtarma mümkün olmayabilir.

Söz konusu olan bu durumu "SystemRescueCD" kurtarabilirsiniz.
Araştırıyorum hocam teşekkürler. Usbden boot edilen bir program mı ?
 
Son düzenleme:
Yukarı