3080 serisinde sıkıntılar yaşanıyor!

Son zamanlarda 3080 kullanıcılarının oyunlarda, kullanımda crash yemesinin sorununun ucuz kapasitörler kullanılmasının yüzünden olduğu ortaya çıktı. Referans modelde 1 adet kullanılan Çok Katmanlı Seramik Çip Kapasitör (MLCC) dizisi ve 5 adet daha ucuz olan Tantalum-Polimer Katı Kapasitörler (POSCAB) kullanılıyor. Ancak özel tasarım kart üreticileri Gigabyte, Zotac ve Colorful bazı 3080 kartlarında ucuza kaçıp 6 adet POSCAB kullanmışlar. Bu problem yüksek frekanslarda ortaya çıktığı için bu markalar büyük olasılıkla kartlarına yazılım güncellemeleri yayınlayarak kartlarının ya boost hızlarını kısıtlayacaklar yada azaltacaklar. Daha fazla POSCAB kullanılan kartlar muhtemelen MLCC kullanılanan modellerden daha yavaş şekilde çalışacak.

6 adet MLCC kullanılan 3080 modelleri:
  1. Asus ROG Strix 3080
  2. Asus TUF RTX 3080
    1601123524315.png
2 Adet MLCC ve 4 POSCAB kullanılan 3080 modelleri:
  1. Nvidia 3080 Founders Edition
  2. MSI RTX 3080 Gaming X Trio
    1601123543709.png
1 Adet MLCC ve 5 POSCAB kullanılan 3080 modelleri:
  1. EVGA RTX 3080 XC3
  2. Palit RTX 3080
    q.png
6 Adet POSCAB kullanılan 3080 modelleri:
  1. Zotac RTX 3080 Trinity
  2. Gigabyte RTX 3080
  3. Colorful iGame RTX 3080 Advanced OC
    1601123503722.png

Colorful görünen o ki kartlarda bir hata olduğunu kabul edip bir çözüm üzerinde çalıştıklarını açıklamış.


Kaynak:

  1. Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
    Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
  2. Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
    Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
  3. Çeviriyi yaptığım konu
  4. MLCC ve POSCAB hakkında daha fazla bilgi için

Not: Konu bana ait değildir. İlginç bulduğum bir olayı sadece çeviri yaparak foruma sunmak istedim.
 

Geri
Yukarı