Çoğunlukla YouTube'da var tutorial videolar. Max kullanabilirsiniz, Maya'nın sistemi biraz daha zorlayabilir.
Bahsettiğiniz modelin önce UV açılma işleminin yapılması lazım. Ardından 2D haline getirilen UV görsel dosyasını Photoshop gibi bir programda detaylıca boyayıp tekrar objeye işlemeniz gerek. Bu şekilde texture/doku tamamlanmış olur. Modelin hareket edebilmesi için rigging yapmanız gerekiyor, yani iskelet sistemini, eklemleri, eğilme/bükülme/esneme/burulma noktalarını modele işleyip, dokuları doğru oranlarda kemiklere bağlamanız gerekiyor.
Yani örneğin ağzımızı açtığımızda alt çenemiz bundan %100 etkilenir. Olduğu gibi aşağı iner çene. Ama yanaklar yarı yarıya, hatta %30 gibi etkilenir. Şakaklara doğru bu oran iyice azalır. Cildimizdeki gözenekler gibi, paylaştığınız modelde de "face"ler var. Bu faceler ya de her face'i oluşturan köşelerdeki "vertex"ler kemiklere işlenmeli. Sizin model low-poly dediğimiz düşük sayıda vertex/face içeren bir model, mobil oyunlar gibi az yer kaplamasını hedeflenen projelerde kullanılır. Bu modele "smooth" etkisi ile yumuşaklık kazandırabilir, ciltte daha çok gözenek oluşturabilirsiniz. Ne kadar çok, o kadar gerçekçi. Ne kadar çok, o kadar zor.
Benim işim rigging, stüdyodaki görevim buydu. Gösterdiğiniz modele adam akıllı rig döşemek için en azından 1-2 ay ayırmam gerek. Göze hata batmayacak güzellikte oluşturmak için yani. Kaliteyi artırmak için harcanan sürenin de artması lazım.
Bol sabır isteyen bir iş, bir o kadar da zevkli. O yüzden vazgeçmeyin, gözünüzü korkutmasın bu anlattıklarım. Yaptıkça seveceksiniz, sevdikçe daha çok yapacaksınız emin olun.