Rehber 4C/4T CPU + GTX 970/1060/1660/1070 | RX570/580/590 kombinli sistemler için Battlefield 1 Online Optimum Ayar önerileri

Jonathan North

Megapat
Katılım
1 Eylül 2013
Mesajlar
8.499
Makaleler
1
Çözümler
90
Yer
Istanbul
  • Bilindiği üzere işlemci katili olarak tanınan Battlefield 1'de geçmişte olduğu gibi şu an da eminim birçok SMT/HT teknolojisine sahip olmayan 4 çekirdekli işlemci kullanıcıları elde etmiş oldukları performans noktasında tatmin edici olmadıkları bir deneyimle karşıya karşıyalar. Bu ya genelde sistemlerindeki donanımsal veya yazılımsal problemlerden kaynaklanmakta ya da oyun içi grafik ayarlarını doğru düzgün bulamamaktan kaynaklanıyor. Ben de 'bir türlü ya ben ne yaparsam yapayım 60 FPS'i doğru düzgün göremiyorum' diyen kişiler için , 4/4 işlemci kullanıcısı olarak şu ana kadarki test etmiş olduğum en stabil ve tatmin edici performans deneyimimi başlıkta da belirttiğim üzere GTX 970/1060/1660 ve 1070 seviyesi kart sahipleri için yapılması gereken ilgili ayar ve aşamalarla beraber kısa bir biçimde özetlemeye çalışacağım:

  • Başlamadan önce oyunun resmi sistem gereksinimlerini belirtmekte fayda var:

Battlefield 1 Minimum Sistem Gereksinimleri:

  • İS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 ve Windows 10
  • İşlemci (AMD): AMD FX-6350
  • İşlemci (Intel): Core i5 6600K
  • Bellek: 8GB RAM
  • Ekran kartı (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
  • Ekran kartı (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
  • DirectX: 11.0 uyumlu video kartı ya da dengi
  • Online Bağlantı Gereksinimleri: En az 512 KBPS bağlantı hızı
Battlefield 1 Önerilen Sistem Gereksinimleri:

  • İS: 64-Bit Windows 10 veya üstü
  • İşlemci (AMD): AMD FX 8350 Wraith
  • İşlemci (Intel): Intel Core i7 4790 veya dengi
  • Bellek: 16GB RAM
  • Ekran kartı (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
  • Ekran kartı (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
  • DirectX: 11.1 uyumlu video kartı ya da dengi
  • Online Bağlantı Gereksinimleri: En az 512 KBPS bağlantı hızı


İŞLEMCİ VE BELLEK
  • Bu oyun işlemci noktasında öyle bir oyundur ki; önerilen sistem gereksinimlerinde belirtilen i7-4790'nın bile iliklerine kadar sömüreceği hatta yer yer bazı haritaların operasyon modlarında dahi yetersiz bırakabildiği cinsten bir oyun açıkçası. Aslında bu durum 2017 Yaz DLC güncellemesi ve sonrasında getirilen 'iyileştirme' adı altındaki patchlerle işlemci ihtiyacı daha da artırılarak; zamanında eski Haswell seri i5-4670K'larla OC yapıp doğal 1080p çözünürlükte GTX 1070 bile besleyebilen birçok kullanıcıyı şu an bugün de olduğu gibi yeni, daha güçlü ve bol çekirdeği olan işlemciler almak mecburiyetinde bıraktırma çabası içerisinde olma zihniyetinden kaynaklanıyordu. Sözüm zamanında 4/4'lerle darboğazsız oyununu rahat bir şekilde oynayanlar için, zaten zamanında en tepe modeller olan Intel Core i7-4790K/6700K veya Ryzen 7-1800X gibi işlemciler çekirdek performansı noktasında özellikle de çekirdek ve iş parçacığı konusunda sıkıntı yaşamıyorlardı, yaşamıyorlar da. Şu an için bu oyunu söz konusu orta/orta-yüksek seviye ekran kartlarıyla 1080p standart çözünürlükte ayar vs kurcalamadan rahat ve yüksek performanslı bir şekilde oynayabilmek için en azından 4/8 veya 6/6 konfigürasyona sahip beklenti seviyesine bağlı olarak tekli çekirdek performansı da bir o kadar yerinde güçlü denilebilecek düzeyde işlemcilere ihtiyaç var. En basitinden zamanında düzgün çalışan DX12 bozulmasaydı bu tip durumlar gündeme bile gelmeyecekti.

  • Bellek noktasında ise resmi sistem gereksinimlerinde de belirtildiği üzere 16 GB benim de önerdiğim bir miktar, yalnız bu konuda belleklerin mümkünse en azından 2x8 şeklinde çift kanal şeklinde çalıştığından emin olun. RAM'lerin yerini anakarta yanlış takıp tek kanal çalıştırmamaya, tekli bellek kullanmamaya gayret edin. RAM tek kanal 8 GB ise, durum isterse 8 çekirdek Ryzen 3700X olsun, besleyebileceği kartla saçma sapan GPU kullanım dalgalanmaları kaçınılmaz olacaktır ki zaten bazı haritaların optimizasyonunda bahsettiğim üzere 2017 yaz DLC güncellemesi sonrası sorunlar oluşmaya başladı. Yani atıyorum baba gibi bir işlemciniz ve ona uyumlu bir kartınız olsa dahi GPU kullanımı bazı haritalarda bulunduğunuz noktalara bağlı olarak ister istemez yer yer anlık olarak düşebiliyor. Zaten bu esnada da tespitlerimde herhangi ciddi bir performans kaybı söz konusu olmuyor, kafaya takılacak büyük bir mevzu değil. RAM aslında 2x4 olsa dahi genel anlamda yeterli bu oyun için ama bazen kafasına estiği zaman oyun sistem bazında 9-9.5 GB'a kadar RAM kullandığı için bu miktarı 2X8 (16 GB) yapmak daha sağlıklı olur. Aynı zamanda miktar ve kanal tipi kadar bu belleklerin hızı da bu oyun için adeta altın niteliğinde, ele aldığınız herhangi bir sistemde Intel veya Ryzen fark etmez yüksek RAM hızları doğrudan performansı olumlu yönde etkileyecektir.



KENDİ TEST SİSTEMİM:


CPU: Intel Core [email protected] GHz All Core Turbo
GPU: ASUS Dual OC NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB OC [+150 MHz Core & +685 MHz Memory]
RAM: G.Skill Aegis 16GB DDR4 2400 MHz [2x8 Dual Kit]
PSU: High Power ECO 600W 85+ Bronze



ALTERNATİF OPTİMUM AYAR AŞAMALARI



1. Öncelikli olarak boş bir metin dosyası açarak içine sırasıyla ;

thread.processorcount 5
thread.maxprocessorcount 5
thread.minprocessorcount 0
render.DrawScreeninfo 1
RenderDevice.RenderAheadLimit 3

yazarak dosyayı user.cfg adıyla kaydederek bir cfg dosyası oluşturun, bunu da BF'in kurulu olduğu konuma yapıştırın.


BF MENU 2.png



  • ( RenderDevice.RenderAheadLimit 3'teki 3'ü, 1'den 4'e kadar teker teker yazıp oyun içerisindeki genel performansı ekran kartı besleme oranlarının seviyelerini MSI Afterburner gibi OSD yazılımlarıyla takip edin, ben en iyi sonucu 3 ile almıştım, sistemden sisteme değişebilir).

  • thread.processorcount ve thread.maxprocessorcount komutları anlamlarından da anlaşıldığı üzere kullanılabilir maksimum çekirdek ve izlek miktarını belirtiyor, oyunun kendinde 4C/4T işlemciler için gömülü olarak gelen bu komutlar ise biz göremesek de otomatik olarak 4 şeklinde gömülü geliyor fakat bu oyun iş parçacığının bir tanesini 'job thread' adı altında işletim sisteminin stabil çalışması için ayırıyor halbuki bizim istediğimiz elimizde var olan bütün çekirdek performansını oyuna entegre ederek maksimum performansı elde edebilmek, bu yüzden belirtilen değeri 5 şeklinde atayarak tüm çekirdeklerin aktif bir şekilde çalışmasını sağlıyoruz. Ama niye hala görsellerde job threads sayısı 3 derseniz de oyuna gelen güncellemeler sonrasında bugda kalan bir durum söz konusundan ibaret, tam olarak neden düzeltilemediğini de henüz anlamış değilim ayrıca benzer durum farklı işlemcilerle test edildiğinde yine benzer sonuçların alınabildiği başta Battlefield forumları olmak üzere kendim de i7-7700 işlemcisiyle doğrulamış oldum.

2.
Daha sonrasında ise grafik ayarlarını aşağıdaki gibi yapmanızı öneririm, kendim bu şekilde en iyi optimum performansı 64 kişilik sunucularda dahi görsel kaliteden ödün vermeyecek bir şekilde alabiliyordum, alabiliyorum da hala:



  • Resolution Scale : %125
Darboğazı azaltmak için çözünürlüğü 1350p'ye getirmek en ideal sanal çözünürlük ölçeği oldu, doğal 1080p'de ister istemez daha fazla zorlanabiliyor işlemci.

  • Texture Quality: Low
Düşük olmasına bakmayın, grafik kalitesine etki edecek aman aman bir etkisi olmadığı gibi yapmış olduğum testlerde %15-20'lere varan bir performans etkisi söz konusu.

  • Texture Filtering: High
Görsel kaliteyi en çok etkileyen ayarlardan biri, doku kalitesinin bu grafik kalitesi noktasında o kadar etkisi olmadığı gibi her artırılan seçenekler ekran kartına gereksiz yük bindiriyor.

  • Lightning Quality: Medium
Bir diğer ekran kartına abanan ayar, deneyimlerim ve testlerim esnasında en etkili performansı medium kalitede aldım, high ile ultra'dan görsel anlamda pek aşağı kalır yanı yok.

  • Effects Quality: High
Daha düşük ayarlar darboğazı önemli ölçüde artırıyor, ultraya çekecek kadar da aralarında görsel ve efekt anlamında ciddi bir fark yok, en azından göze batacak seviyede bir durumla karşı karşıya gelmedim, boş yere performans kaybı olmasın.

  • Post Process Quality : High
Performans noktasında efekt kalitesi ile benzer etkiye sahip, yüksekte kalsın.

  • Mesh Quality: Low
Ultra ile görsel açıdan önemli bir fark tespit edemedim, GPU'ya fazlasıyla yük bindirdiği gibi uzaktaki düşmanları daha rahat görmek açısından bu ayarın lowda kalması çok daha mantıklı.

  • Terrain Quality : Ultra
Anisotropic filtering x16, genelde arazi kalitesini etkiliyor, performansa etkisi yok gibi bir şey fulleyip geçin.

  • Undergrowth Quality : Ultra
Bildiğimiz Bitki örtüsü kalitesi, low ile ultra arasında ekran kartına binen yük arasında pek bir fark gözlemlemedim ama kalite farkı hissedilir derece, ultra en ideali.

  • Antialiasing Post : TAA
Özellikle bu kenar yumuşatma ayarını oyunun gözünüze rahatsız gelmemesi açısından %5'lik bir performans kaybı uğruna da olsa açmanızı şiddetle öneririm keza diğer türü kapayınca her yer tırtık tırtık bir hal alıyor.
  • Ambient Occlusion : HBAO
NVIDIA kartlar için önerilen ve tavsiye edilen ufuk tabanlı bir ortam aydınlatma teknolojisi, AMD kanadında normalde karşılığı HDAO fakat bu oyunda öyle bir seçenek olmadığı için HBAO tercih edilebilir.

BF MENU 1.png

BF1 MENU.png


  • Hala kullanmakta olduğum bu ayarları zamanında aynı işlemciyle birkaç videoda YT'a yüklemiştim, yaptığım ayarları destekler nitelikte olması açısından aşağı kendi benchmarklarımdan birkaçını paylaşıyorum:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

  • Eğer ki görsel kalite çok umrumda değil bana sadece performans lazım, işlemcimin limitlerini görmek istiyorum diyorsanız aşağıdaki alternatif ayarları uygulayabilirsiniz. Maalesef ki bütün ayarları düşüğe çekmedim, çekince stabil olmayan bir performans tablosu çıkıyor önümüze, oyun bilindiği üzere ne kadar hızlı ve güçlü olursa olsun tam bir 4 çekirdek işlemci katili, işlemci testi için pek ideal bir preset yok bu oyunda:


Resolution scale : %100

Texture Quality: Low

Texture Filtering: High
Lightning Quality: Medium
Effects Quality: Ultra
Post Process Quality : Ultra
Mesh Quality: Low
Terrain Quality : Ultra
Undergrowth Quality : Ultra
Antialiasing Post : TAA
Ambient Occlusion : HBAO
Adsız.png
  • Kullandığım işlemciye en yakın performans verecek olan modeller; i5-6600 & 6600K (Stock) | i3-8100 & 9100F | Ryzen 3 2300X@4 GHz+ OC seviyesinde işlemciler. Test ettiğim bu ayarlar elbette ki bu belirttiğim işlemcilerle sınırı değil, isteyen istediği şekilde i5-3570'i de olsa Ryzen 3-1200 AF de olsa bu ayarları konu başlığında belirttiğim ekran kartlarıyla denemekte özgürler. Oyun performasında bu belirttiğim modeller arasında belirgin farklılıklar olacağı gibi doğal 1080p çözünürlükte özellikle yüzölçümü büyük haritalarda bu bahsettiğim 4C/4T işlemciler söz konusu GTX 1050 Ti veya RX 560 gibi GPU'lar olacak olsa bile minimal darboğaz oranı için sanal çözünürlüğü artırıp ayarlarla oynamak kesin ve net bir çözüm sunuyor fakat bu noktada ekran kartının gücü önem kazanıyor. Mesela kendim testlerde 1350p gibi neredeyse 2K'ya yakın bir çözünürlükte ortalama 80-100 FPS arası bir deneyim elde ettiysem bu değerler bir GTX 1070 veya 1660 Ti modeliyle 90-120 arasına kadar fırlayabildiği gibi dinamik işlevsel stresin büyük bir yoğunluğu artık ekran kartına kayıyor, bilindiği üzere bu seviyedeki 4/4 işlemciler 2K'da 1070 & 5600XT seviyesi kartları ucu ucuna da olsa birçok durumda tatmin edici bir düzeyde rahatlıkla besleyebiliyorlar. Bunun dışında yine aynı ayarlarla yine kullanmış olduğum OC'lu GTX 1060 6GB modelini i7-7700 ile test ettiğim zaman ise belli başı devasa haritalarda aralarında %10-15'ye varan performans farklılıklarının olduğunu zaman zaman görebilme imkanım oldu. Şu an ise 7700 elimde değil, geçici bir süreliğine yakın bir dostumun vasıtasıyla elime geçmişti, zaman geçmeden canlı bir şekilde 4/4 vs 4/8 farkını bu oyun için karşılaştırmalı olarak görsel ve video destekli bir şekilde incelemek güzel olabilirdi.

  • Umarım şu an yeni sistem toplayacak kadar bütçesi olmayan veya şu an için işini görecek kadar da olsa bu tarz kombinler kullanan ve özellikle Battlefield 1'i sabit 60 FPS üstü bir deneyimle oyanayabilmek isteyenler açısından faydalı bir rehber olmuştur, bir sonraki ayar konularım yine benzer şekilde Battlefield V, Assassin's Creed Origins gibi işlemci kırbacı oyunlar olacak. Kafanıza takılan bir soru veya yapmak istediğiniz bir yorum olursa lütfen çekinmeyin :)
 
Son düzenleme:
Bu tarz bir makaleyi bende yapacaktım ama siz benim düşündüğüm makaleden çok daha iyisini yapmışsınız. Aşırı güzel olmuş, elinize sağlık hocam. 4C 4T yetmediğini zanneden primatlara da tokat niteliğinde bir rehber. 😊😍
Teşekkür ederim hocam, 4C/4T'ler 1080p'de gerçekten tıkanma yapıyor bu bir gerçek fakat eldekiyle nasıl daha fazla verim alabilirizin yollarını bulmak oldukça zevkli bir hal aldı desem yalan olmaz. Sizin de rehberlerinizi görmek isteriz, eminim öğreneceğimiz daha çok şey vardır 🙂.
 
Hocam çok güzel bir konuya değinmişsiniz, teşekkür ederim, ben de bu oyunun saçma sapan darboğazlarından muzdariptim laptop kullanıcısı olarak, i5-10200H işlemci, 1650 Ti ekran kartı ve 8 GB 3200 MHz RAM var özellikle oyuncuların yoğun olduğu alanda ve sisin içine girince 30'lara kadar düşüyordu FPS, artı GPU kullanımı %70'lere düşüyordu, ne yapsam kâr etmedi, V-Sync açtım grafikleri yükseğe aldım ama bir türlü 80 FPS üstünü pek göremedim 😄, çok şükür ki ölüm maçlarında darboğaz yaşamıyordum 24 kişi olduğu için oyun, bir de şey dikkatimi çekti, oyunun RAM kullanımı değişken dediğiniz gibi ama bende genel olarak 7 GB'ı aşmıyordu bazen de ara sıra da olsa yoğun bölgelerde yaklaşık 7500 MB seviyesinde oluyordu, hayır yani işlemcim de i7 4790K ile benzer skorlara sahip, hatta 10100F'in mobil versiyonu gibi bir şey olarak düşündüm, çünkü tek çekirdek ve çok çekirdek skorları çok benzerdi, inşallah dediğiniz ayarlar işe yararsa bir deneyelim bakalım sonucunu da bildiririm vakit olursa, tekrar teşekkürler.
 
Yazı emek kokuyor, elinize sağlık.
Benim i5-8500’e de bu ayarları yapmak gerekli mi sizce? @Jonathan North
Eyvallah, teşekkürler 🙂. Şahsen i5-8500 için pek gerek olduğunu düşünmüyorum, ekran kartı 2060 veya 2060S gibi bir modelse çekirdek ve izlek miktarını girdiğimiz komuta tıpkı 4C/4T işlemciler için nasıl 5 girdiysek, benzer şekilde i5-8500 için de bu değerleri 7 şeklinde atamak daha sağlıklı olur. Onun dışında uyguladığım diğer ayarları eğer ki başlıkta belirttiğim kartlara yakın bir GPU'nuz varsa denemekte özgürsünüz elbette, herhangi bir şekilde olumsuz bir sonuçla da karşılaşılacağını sanmıyorum ama bu oyunda işlemcinin tam performansını kullanabilmek önemli, ayrıca render scale'i mutlaka %100'ün üstüne çıkarmanızı öneririm, görsel kalite en basitinden %25'lik bir artışla bile muazzam bir şekilde artıyor, tabii benim için sadece performans önemli diyorsanız orası ayrı :)
 
Eyvallah, teşekkürler 🙂. Şahsen i5-8500 için pek gerek olduğunu düşünmüyorum, ekran kartı 2060 veya 2060S gibi bir modelse çekirdek ve izlek miktarını girdiğimiz komuta tıpkı 4C/4T işlemciler için nasıl 5 girdiysek, benzer şekilde i5-8500 için de bu değerleri 7 şeklinde atamak daha sağlıklı olur. Onun dışında uyguladığım diğer ayarları eğer ki başlıkta belirttiğim kartlara yakın bir GPU'nuz varsa denemekte özgürsünüz elbette, herhangi bir şekilde olumsuz bir sonuçla da karşılaşılacağını sanmıyorum ama bu oyunda işlemcinin tam performansını kullanabilmek önemli, ayrıca render scale'i mutlaka %100'ün üstüne çıkarmanızı öneririm, görsel kalite en basitinden %25'lik bir artışla bile muazzam bir şekilde artıyor, tabii benim için sadece performans önemli diyorsanız orası ayrı :)
Hocam konuyla alakası var mı bilmiyorum ama render scale her zaman işe yarar mı, yani her oyunda gerçekten görsel kaliteye değecek kadar bir fark olur mu, çünkü sonuçta yüksek çözünürlükte işleyip doğal çözünürlüğe indirgediği için ben boş yere ekran kartını yoran bir ayar olarak biliyordum ama değiyorsa gerçekten her oyunda kullanalım.
 
Son düzenleme:
@FlyingHopes , Render scale seçeneği evet sizin de belirttiğiniz üzere çoğu durumda 1080p standart çözünürlükle gelen monitörlerle çoğu zamana çok daha net ve kaliteli bir görüntü elde etmenizi sağlıyor. Benim buradaki alternatif olarak yükseltmemdeki amaç sınırda kalan 4/4 işlemciler üzerindeki yükü hafifletmekti, zaten kalan grafik ayarlarıyla oynayarak optimum görsel kaliteyi ve performansı yakalayabiliyoruz, onun dışında sistem canavar gibiyse yine render scale'i grafiğe önem veren kişiler için tavsiye ediyorum, 1080p'de her türlü yükseltildiğine değiyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı