5600 XT sistem oyunlardaki görüntü bozuklukları ve pikseller

PanzerTR

Megapat
Katılım
29 Ocak 2019
Mesajlar
8.354
Makaleler
20
Çözümler
222
GTA 5 uzaktaki nesneler piksel hatta yakındakilerde piksel geliyor. Artik foroğraf atamayacağım çünkü o kadar kaliteli bir fotoğraf makinem yok şöyle anlatayım bir nesne bayağı piksel piksel bunlar. Çok küçük pikseller ama inanilmaz göze çarpiyor oyun ayarlarim Full anisotropic filtering 16X'de distance scaling de Full.
Ekran kartı: AMD TUF 3 RX 5600 XT.
İşlemci: AMD Ryzen 3600X.
Anakart: ASUS B450M Dragon.
Monitör: AOC 24G2U.
 
Dediğinize göre sadece GTAV' de olan bir sorun değil. Sorunu yetkililere göstererek değişim hakkı talep etmeniz daha doğru olur. Kusurlu mala sahipsiniz, değişim yapmak zorundalar.

En azından para iadesi alarak bir muadili bir nvidia veya başka bir markanın (ör. sapphire) 5600XT kartını alabilirsiniz.
 
Bunun için yazı bekleyeceğim malum online eğitimler var.
Dediğinize göre sadece GTAV' de olan bir sorun değil. Sorunu yetkililere göstererek değişim hakkı talep etmeniz daha doğru olur. Kusurlu mala sahipsiniz, değişim yapmak zorundalar.

En azından para iadesi alarak bir muadili bir nvidia veya başka bir markanın (ör. sapphire) 5600XT kartını alabilirsiniz.
Asusa bunları göstersem kartı değiştirirler mi acaba ?
Dediğinize göre sadece GTAV' de olan bir sorun değil. Sorunu yetkililere göstererek değişim hakkı talep etmeniz daha doğru olur. Kusurlu mala sahipsiniz, değişim yapmak zorundalar.

En azından para iadesi alarak bir muadili bir nvidia veya başka bir markanın (ör. sapphire) 5600XT kartını alabilirsiniz.
Tekrardan rahatsız ediyorum ama BİOS güncellemelerimi yapmam bu sorunu çözmemi sağlayabilir mi ?
 

Dosya Ekleri

  • Ekran Görüntüsü (46)_LI.jpg
    Ekran Görüntüsü (46)_LI.jpg
    224,4 KB · Görüntüleme: 111
  • Ekran Görüntüsü (45)_LI.jpg
    Ekran Görüntüsü (45)_LI.jpg
    245,8 KB · Görüntüleme: 97
Senin de kafayı buna çok taktığını düşünerek yazdığım yorumun aynısını buraya da yazıyorum.
Bende de aynı ekran kartı var 5600 XT Gaming OC.
Ve bundan önce de 2 tane farklı sistem değiştirdim :)

Arkadaşım bu soruna texture flickering deniyor. Kısaca MSAA özelliğinin "çalışmıyor gibi görünmesi" diyebiliriz. Bu olayı reddit vs. olsun birçok yabancı kaynakta sayfalarca araştırdım. Youtube gibi platformlarda felan yayıncıların oyunlarını kontrol ettim. Bu sadece sende değil herkeste var. Fakat herkes bizim gibi ruh hastası olmadığı için uzak direkleri izlemiyor :) Bu yüzden yaklaşık 3 tane sistem değiştirdim. Ekran kartı olarak 1660S, 2060 ve en son 5600XT kullanıyorum. Sistemlerin hepsini sıfırdan dizdim. Yani diğerlerinden tek bir parça bile almadım.

Aslında farkettim ki olay aslında daha önce 21 inchten küçük ve 60Hz değerinden monitör kullanmış kişilerin veya bu değerlere alışmış kişilerin, daha büyük boyutta bir monitöre geçtiğinde gözüne batmasıyla oluyor. Genelde uzaktaki nesnelerde, demir tellerin vs. kenarlarında titreme olarak gözüküyor. Buna bir kere kafayı takarsanız, hiçbir oyun oynayamıyorsunuz neredeyse. Hele benim gibi takıntılı biriyseniz. Fakat internetten GTA5 vs. anti-aliasing ayarlı oyun oynayan yayıncıların videolarını izleyin. Dikkatlice bakarsanız farkedeceksiniz ki, onlarda bile bu karıncalanma oluyor. Fakat bir süre sonra sizde artık görmemeye başlıyorsunuz. Sonuçta oyun oynarken sürekli uzak noktaları izlemiyorsunuz.

Donanımsal bir arıza olup olmadığını ise yine MSAA destekli bir oyunda, MSAA kalitesini azaltarak veya artırarak anlayabilirsiniz. Mesela yine GTA oyununda 2x MSAA aktifken olan karıncalanma ile 8x MSAA açıkken olan karıncalanma arasında büyük bir fark oluyorsa, sorunun yazılımsal olmadığını anlayabilirsiniz.

Bunla ilgili yine sürüsüyle bilimsel araştırmada okudum :) Tek çözüm ne yazık ki 4K çözünürlüğe geçebilmemiz olacak. VSR ile 4K açıkken bunların hiç olmadığını da görebilirsiniz.

Tek çare, kafaya takmadan oynamaya çalışmak. Ya da sanırım bunları yine azaltan bir teknolojiyi destekleyen monitörler var. Onlara geçmeniz faydalı olacaktır. Şuan için adını unuttum.
 
Senin de kafayı buna çok taktığını düşünerek yazdığım yorumun aynısını buraya da yazıyorum.
Bende de aynı ekran kartı var 5600 XT Gaming OC.
Ve bundan önce de 2 tane farklı sistem değiştirdim :)

Arkadaşım bu soruna texture flickering deniyor. Kısaca MSAA özelliğinin "çalışmıyor gibi görünmesi" diyebiliriz. Bu olayı reddit vs. olsun birçok yabancı kaynakta sayfalarca araştırdım. Youtube gibi platformlarda felan yayıncıların oyunlarını kontrol ettim. Bu sadece sende değil herkeste var. Fakat herkes bizim gibi ruh hastası olmadığı için uzak direkleri izlemiyor :) Bu yüzden yaklaşık 3 tane sistem değiştirdim. Ekran kartı olarak 1660S, 2060 ve en son 5600XT kullanıyorum. Sistemlerin hepsini sıfırdan dizdim. Yani diğerlerinden tek bir parça bile almadım.

Aslında farkettim ki olay aslında daha önce 21 inchten küçük ve 60Hz değerinden monitör kullanmış kişilerin veya bu değerlere alışmış kişilerin, daha büyük boyutta bir monitöre geçtiğinde gözüne batmasıyla oluyor. Genelde uzaktaki nesnelerde, demir tellerin vs. kenarlarında titreme olarak gözüküyor. Buna bir kere kafayı takarsanız, hiçbir oyun oynayamıyorsunuz neredeyse. Hele benim gibi takıntılı biriyseniz. Fakat internetten GTA5 vs. anti-aliasing ayarlı oyun oynayan yayıncıların videolarını izleyin. Dikkatlice bakarsanız farkedeceksiniz ki, onlarda bile bu karıncalanma oluyor. Fakat bir süre sonra sizde artık görmemeye başlıyorsunuz. Sonuçta oyun oynarken sürekli uzak noktaları izlemiyorsunuz.

Donanımsal bir arıza olup olmadığını ise yine MSAA destekli bir oyunda, MSAA kalitesini azaltarak veya artırarak anlayabilirsiniz. Mesela yine GTA oyununda 2x MSAA aktifken olan karıncalanma ile 8x MSAA açıkken olan karıncalanma arasında büyük bir fark oluyorsa, sorunun yazılımsal olmadığını anlayabilirsiniz.

Bunla ilgili yine sürüsüyle bilimsel araştırmada okudum :) Tek çözüm ne yazık ki 4K çözünürlüğe geçebilmemiz olacak. VSR ile 4K açıkken bunların hiç olmadığını da görebilirsiniz.

Tek çare, kafaya takmadan oynamaya çalışmak. Ya da sanırım bunları yine azaltan bir teknolojiyi destekleyen monitörler var. Onlara geçmeniz faydalı olacaktır. Şu an için adını unuttum.
Beni tanımladın resmen. Ama çözüldü olarak işaretlemek doğru lazım sonuçta sorunun çözümü yok.
Cidden bu yanıtın beni rahatlattı.
13 inch 60 Hz'den 144Hz 24 inche geçtim ben de.
Baya da takıntılıyımdır. :)
Senin de kafayı buna çok taktığını düşünerek yazdığım yorumun aynısını buraya da yazıyorum.
Bende de aynı ekran kartı var 5600 XT Gaming OC.
Ve bundan önce de 2 tane farklı sistem değiştirdim :)

Arkadaşım bu soruna texture flickering deniyor. Kısaca MSAA özelliğinin "çalışmıyor gibi görünmesi" diyebiliriz. Bu olayı reddit vs. olsun birçok yabancı kaynakta sayfalarca araştırdım. Youtube gibi platformlarda felan yayıncıların oyunlarını kontrol ettim. Bu sadece sende değil herkeste var. Fakat herkes bizim gibi ruh hastası olmadığı için uzak direkleri izlemiyor :) Bu yüzden yaklaşık 3 tane sistem değiştirdim. Ekran kartı olarak 1660S, 2060 ve en son 5600XT kullanıyorum. Sistemlerin hepsini sıfırdan dizdim. Yani diğerlerinden tek bir parça bile almadım.

Aslında farkettim ki olay aslında daha önce 21 inchten küçük ve 60Hz değerinden monitör kullanmış kişilerin veya bu değerlere alışmış kişilerin, daha büyük boyutta bir monitöre geçtiğinde gözüne batmasıyla oluyor. Genelde uzaktaki nesnelerde, demir tellerin vs. kenarlarında titreme olarak gözüküyor. Buna bir kere kafayı takarsanız, hiçbir oyun oynayamıyorsunuz neredeyse. Hele benim gibi takıntılı biriyseniz. Fakat internetten GTA5 vs. anti-aliasing ayarlı oyun oynayan yayıncıların videolarını izleyin. Dikkatlice bakarsanız farkedeceksiniz ki, onlarda bile bu karıncalanma oluyor. Fakat bir süre sonra sizde artık görmemeye başlıyorsunuz. Sonuçta oyun oynarken sürekli uzak noktaları izlemiyorsunuz.

Donanımsal bir arıza olup olmadığını ise yine MSAA destekli bir oyunda, MSAA kalitesini azaltarak veya artırarak anlayabilirsiniz. Mesela yine GTA oyununda 2x MSAA aktifken olan karıncalanma ile 8x MSAA açıkken olan karıncalanma arasında büyük bir fark oluyorsa, sorunun yazılımsal olmadığını anlayabilirsiniz.

Bunla ilgili yine sürüsüyle bilimsel araştırmada okudum :) Tek çözüm ne yazık ki 4K çözünürlüğe geçebilmemiz olacak. VSR ile 4K açıkken bunların hiç olmadığını da görebilirsiniz.

Tek çare, kafaya takmadan oynamaya çalışmak. Ya da sanırım bunları yine azaltan bir teknolojiyi destekleyen monitörler var. Onlara geçmeniz faydalı olacaktır. Şuan için adını unuttum.
Aslında asıl sorun ekrandaki karıncalanama buna takılmamak elde değil. AA'ya çok takılmıyorum.
 
Beni tanımladın resmen. Ama çözüldü olarak işaretlemek doğru lazım sonuçta sorunun çözümü yok.
Cidden bu yanıtın beni rahatlattı.
13 inch 60 Hz'den 144Hz 24 inche geçtim ben de.
Baya da takıntılıyımdır. :)

Aslında asıl sorun ekrandaki karıncalanama buna takılmamak elde değil. AA'ya çok takılmıyorum.
Tahmin ettiğim gibi 15.6, 17.3 veya daha küçük monitör boyutlarından geçen kişilerin gözüne daha çok çarpabiliyor.
Biraz okuduğum bilimsel kaynaklarıda değerlendirince derme çatma da olsa sonuç şu; 1920x1080 çözünürlükte bir AA kullanılan bir oyunu, ne kadar büyük bir monitörde oynarsanız o kadar çok dikkat çekici olacaktır. Ama monitörü 15.6" inch yapın, bakın bakalım hiç gözünüze çarpıyor mu :)
 
Beni tanımladın resmen. Ama çözüldü olarak işaretlemek doğru lazım sonuçta sorunun çözümü yok.
Cidden bu yanıtın beni rahatlattı.
13 inch 60 Hz'den 144Hz 24 inche geçtim ben de.
Baya da takıntılıyımdır. :)

Aslında asıl sorun ekrandaki karıncalanama buna takılmamak elde değil. Aa'ya çok takılmıyorum.

Hortlatıyorum ama devam ediyor mu ben de dün topladım ve RDR'de sorunu yaşadım ama tam ekranda değilmiş oyun pencereli tam ekrandan tam ekrana aldıgımda sorun cozuldu şu an cok az rahatsız edecek derecede var oda monitörümden kaynaklı olabilir cok eski bir monitör. Sende sorun devam ediyor mu?
 
@PanzerTR hocam merhaba sizinle önceden konuşmuştum. O zamanlar ben mi fark etmiyordum yoksa yok muydu bilmiyorum. Yaklaşık 1.5-2 ay önce Raft oyununda fark ettim sonra ETS 2 sonra Valorant ve şimdi de GTA 5'te gördüm. Hem de GTA 5'te deli gibi texture flickering var. @alaskadankayitlar'ın dediği gibi Valorant'ta 0X MSAA yaptığımda çok daha kötü oluyor yani anti aliasing hiç çalışmıyor değil, çalışıyor ama yine de pixel var. Bu durumda ne yapabilirim? Siz bir çözüm bulabildiniz mi?
1614435218035.png
1614435273325.png
Eğer herkeste olsa umrumda olmaz ama bazıları kendilerinde olmadığını söylüyor, garantiye göndersem RX 5600XT kıtlığından dolayı muhtemelen iade yaparlar. İade yaparlarsa şu anda 4 GB RX 5500 XT bile alamam ne yapacağımı şaşırdım. Yardımlarınızı bekliyorum.
Özellikle GTA 5'te çizgiler berbat ötesi
Şu konudaki sorun var;
 

Geri
Yukarı