Adrenalin 20.11.3 sürümü yayınlandı

Oğuzhan18

Hectopat
Katılım
9 Kasım 2019
Mesajlar
1.772
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Sizden isteğim, sürücüyü kullanan kişiler performans artışı ya da belirli hatalarla karşılaşırlarsa yorum atmalarını istiyorum. Herkes bilgilenmiş olur, hataları ya da performans artışlarını görmüş olabilir, teşekkürler.

İçin destek:​

  • Ölümsüzler: Fenyx rising ™
  • Vulkan® ışın izleme uzantıları.

Vulkan® desteği eklendi:​

  • Vk_khr_fragment_shading_rate.
    • Bu uzantı, parça başına gölgeleme oranını değiştirme yeteneği sağlar. Bu uzantı, piksel başına bir çağrının normal hızının aksine, birden çok pikselin tek bir parça gölgelendirici çağrısı yoluyla gölgelenmesine izin verir.
  • Vk_khr_acceleration_structure.
    • Bu uzantı, uzamsal olarak sıralanmış geometriyi temsil etmek için hızlandırma yapıları sağlar. Hızlandırma yapıları, ışın izleme teknikleriyle potansiyel ışın kesişimlerini hızlı bir şekilde tanımlamanın en yaygın yoludur.
  • Vk_khr_ray_tracing_pipeline.
    • Bu uzantı, yeni gölgelendirici etki alanlarıyla birlikte ışın izleme ardışık düzenleri ve gölgelendirici gruplarını hızlandırma yapılarıyla bağlamak için bir yönlendirme tablosu sunar.
  • Vk_khr_ray_query.
    • Bu uzantı, geçiş sonuçlarını çağıran gölgelendiriciye döndürmek için isteğe bağlı özel ışın izleme ardışık düzeninin dışındaki herhangi bir gölgelendirici türü tarafından kullanılabilen ışın sorgularını sunar.
  • Vk_khr_deferred_host_operations.
    • Bu uzantı, ertelenebilir komutlar için altyapıyı ve kullanım modellerini tanımlar, bu da bağımlı uzantıların kendi işlemlerini ertelemesine olanak tanır. VK_KHR_DEFERRED_HOST_OPERATIONS uzantısının kendisi herhangi bir komutu ertelenebilir olarak belirtmez.
  • Vk_khr_pipeline_library.
    • Bu uzantı, boru hattı kitaplıklarını tanıtır. Bir boru hattı kitaplığı, bir dizi boru hattı durumunu tanımlayan yeni bir özel boru hattı türüdür. Bağlanamaz, daha ziyade diğer boru hatlarına bağlanabilir.
  • Vk_khr_shader_terminate_invocation.
    • Bu uzantı, SPV_KHR_TERMINATE_INVOCATION spır-v uzantısının desteğini belirtir. Spır-v uzantısı, glsl atma ifadesinin gerektirdiği davranışı sağlayan, bir gölgelendirici çağrısının hemen sonlandırılmasına olanak tanıyan yeni bir opterminateınvocation talimatı sunar.

Çözülen sorunlar:​

  • Watchdogs: ® Legion ve Dirt ™ 5'teki Radeon ™ RX 6000 serisi grafik ürünlerinde beklenenden daha düşük performans elde edilebilir.
  • Godfall ™ içindeki Radeon ™ RX 5000/500/400 serisi grafik ürünlerinde beklenenden daha düşük performans elde edilebilir.
  • Godfall ™ algılanmıyor veya Radeon Software oyun sekmesinde listelenmiyor.
  • Crysis ™ Remastered, Radeon ™ RX 6800 serisi grafik ürünlerindeki karakter modellerinde bozulma yaşayabilir.
  • Total War ™ saga: Troy ve World of Warcraft®: Shadowlands'de ara sıra ortaya çıkan bazı çökmeler düzeltildi.
  • World of Warcraft®: Shadowlands, Windows®7 sistem yapılandırmalarında DirectX®12 API seçildiğinde başlatılamayabilir.
  • DirectX® raytracing etkinken Call of Duty®: Black Ops cold War'da bulunan bazı aralıklı çökmeler düzeltildi.
  • Doom® Eternal ™, HDR modunda işlemeye başladığında desteklenen Windows 10 masaüstlerinde HDR devre dışı bırakılabilir.
  • Adobe ™ ıllustrator, Adobe ™ Premier ve finalwire AIDA64'te bulunan sabit sorunlar.
  • Radeon ™ RX 6800 serisi grafik ürünlerinde 1080P çözünürlükte Red Dead Redemption 2'deki bozulma sorunları düzeltildi.

Bilinen sorunlar:​

  • Radeon ™ FreeSync etkinleştirildiğinde ve oyun kenarlıksız tam ekran kullanmak üzere ayarlandığında bazı oyunlarda aralıklı olarak parlaklık titremesi meydana gelebilir.
  • Metro Exodus ™, Shadow of the Tomb Raider ™, Battlefield ™ v ve Call of Duty®: Modern Warfare, DirectX® raytracing etkinken aralıklı uygulama çökmeleri yaşayabilir.
  • Radeon ™ yazılımı grafik ayarlarında anisotropik filtreleme, RDNA grafik ürünlerindeki DirectX®9 uygulamalarında etkili değildir.
  • Bazı oyunlar, kenarlıksız tam ekrana ayarlandığında ve RDNA grafik ürünlerinde Netflix ™ Windows Store uygulamasını çalıştıran genişletilmiş bir ekran bağlandığında kekemelik yaşayabilir.
  • Radeon ™ kayıt ve akış özellikleri, AMD Radeon ™ HD 7800 serisi grafik ürünlerinde etkinleştirilemeyebilir.
  • HDMI ölçekleme kaydırıcısını değiştirmek, FPS'nin 30'a kilitlenmesine neden olabilir?
  • Performans ölçüleri yerleşimi ve performans ayarlama sekmesi, Radeon ™ RX 5700 serisi grafik ürünlerinde beklenenden daha yüksek boşta saat hızlarını hatalı olarak bildiriyor. Performans ve güç tüketimi bu yanlış raporlamadan etkilenmez.
  • Gelişmiş senkronizasyon, bazı oyunlarda ve sistem yapılandırmalarında etkinleştirildiğinde siyah bir ekranın oluşmasına neden olabilir? Gelişmiş senkronizasyon etkinken sorun yaşıyor olabilecek tüm kullanıcılar, geçici bir çözüm olarak bunu devre dışı bırakmalıdır.
  • Oculus link kullanıcıları, polaris ve Vega serisi grafik ürünlerinde çökmeler yaşayabilir.
  • Immortals: Fenyx rising ™ genişletilmiş bir ekranda çalışırken Radeon Software overlay çalıştırılırsa titreme gözlemlenebilir.
  • Tom Clancy's Rainbow Six® Siege, Vulkan API'yi genişletilmiş bir ekranda kullanırken hibrit grafik senaryolarında bozulma yaşayabilir.
  • MSI Afterburner kullanılırken ekran titremesi gözlemlenebilir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
RX 5500XT 8GB modelini kullanıyorum, sorunlar hakkında hiçbir fikrim yok. Testi yaptım, sonucu kaydedip yeni sürücüleri kurdum. Bilgisayarı baştan başlattıktan sonra arka plan uygulamalarını (wallpaper engine vb.) tekrardan test yaptım ve sonuç bu şekilde. Sürücülerde otomatik overclock tarzı bir problemi mi var bana mı öyle geldi? Sürücüleri kurduktan hemen sonra testi yaptım ve hızlar arasında çok yüksek fark var.
Adrenalin 1.png
Adrenalin 2.png
Son sürücüü.png
 
Son düzenleme:
RX 5500XT 8 GB modelini kullanıyorum, sorunlar hakkında hiçbir fikrim yok. Testi yaptım, sonucu kaydedip yeni sürücüleri kurdum. Bilgisayarı baştan başlattıktan sonra arka plan uygulamalarını (Wallpaper Engine vb.) tekrardan test yaptım ve sonuç bu şekilde. Sürücülerde otomatik overclock tarzı bir problemi mi var bana mı öyle geldi? Sürücüleri kurduktan hemen sonra testi yaptım ve hızlar arasında çok yüksek fark var.
Eki Görüntüle 758369Eki Görüntüle 758364Eki Görüntüle 758367

Bu nasil oluyor ya her sürücüde farklı bir hız var RX 5500 XT 1900MHz çıkmış.
 
Bu nasil oluyor ya her sürücüde farklı bir hız var RX 5500 XT 1900MHz çıkmış.
Ben de onu anlamadım, sıcaklıklarda ve giden voltajda hiçbir değişiklik yok, test sırasında hepsi aynı frekansı gösteriyorlardı. Ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ama pek de sorunum yok açıkçası, sıcaklık ve voltaj olarak artış olmamasına rağmen 7 FPS artış sağlamışım, güzel sanırım.
 
Ben de onu anlamadım, sıcaklıklarda ve giden voltajda hiçbir değişiklik yok, test sırasında hepsi aynı frekansı gösteriyorlardı. Ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ama pek de sorunum yok açıkçası, sıcaklık ve voltaj olarak artış olmamasına rağmen 7 FPS artış sağlamışım, güzel sanırım.

Ben en son 20.11.2 yüklediğim zaman Alt Tab yapınca bir geçikme yaşıyordum bir de sürücü çökuyordu 20.11.3 deneyeceğim inşallah düzelmiştir.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı