Ailem sürekli "sen okumazsın" diyor

KS
T

Tarık45

Zeptopat
Katılım
9 Temmuz 2021
Mesajlar
14
Hiç kimseyi takma. Sen ne yapmak istediğine kendin karar ver. Bana da ailem neler söyleyip durdu ki hala bazen söylüyorlar ama uzun zamandır sözlerine kulağımı kapattığım için sorun olmuyor. Kaç yılım onlar yüzünden heba oldu ama sorsan hep ben suçluyum. Kendi isteklerimden vazgeçtim ama yine de ben suçluyum. Kardeşimi de sıkıştırmalarına mümkün olduğunca engel olmaya çalışıyorum ve zaten o benden daha dik başlı pek işlemiyor yaptıkları ona :D ailen seni bir birey olarak kabul etmiyorsa bu tarz sıkıntılar çok oluyor. Her şeyde senin yerine karar almaya çalışıyorlar.

Evet hep benim yerime karar alıyorlar bana diyorlar sen sus karar alma sen bir şey bilmiyorsun diyorlar hep bana.
Aile bireylerin ne okumuş etmiş bu arada da sana laf söylüyorlar. Başkalarının çocuklarının başarısını kendi çocuğunda aramak aptallıktır. Kendi başarısını arasa tamam da neyin kafası bu yani.

Ailemde sadece bazı kuzenlerim okudu onlarında parası vardı Kıbrıs'ta özel okulda üniversite okudular hatta liseyi ve ilkokulu da özel okullarda okudular bir tek ben devlet okulunda okuyorum meslek lisesine gidiyorum.
 

talhaca

Picopat
Katılım
31 Ekim 2020
Mesajlar
141
Makaleler
1
Yer
yok kızım marstayım şuan
Arkadaşlar 10.sınıfa gidiyorum meslek lisesinde okuyorum, derslerim iyi ama ailem bana sürekli sen okumazsın senden adam olmaz diyor. Onur kırıcı sözler sürekli bana diyorlar. Sen arsızsın sende ar yok eğer sende bir sarımsak kadar ar olsaydı sen okurdun diyorlar. Bir de bugün bana sen eşeksin okumazsın dediler sürekli başkalarını örnek gösterip bana diyorlar milletin çocukları okudu doktor oldu sen okumadın hiçbir şey olmadın utan yüzün kızarsın arsız eşek diyorlar. Bana her gün bana böyle diyorlar bugün de böyle söylediler bana ben de bir şey diyemedim ama üzüldüm tabii. Biliyorsunuz şu an yaz tatili okulların açılmasına 1 ay kaldı tatildir canım sıkılıyor bilgisayarımı alıp günde 1 saat film izliyorum kendime ona bile kızıyorlar. Bana diyorlar sen sürekli bilgisayarla oynuyorsun bir de bana televizyon da izleme diyorlar sürekli bana böyle yapıyorlar bunaldım artık. Sizce ne yapmalıyım? Kafayı yiyeceğim artık.
Okuma. Ben açıktan bitirmeyi düşünüyorum. Bir yılda yüzde yedi yüz değeri düşen "aptal" bir kağıt parçasına sahip olmak için yıllarımı harcayamam.
 
Katılım
31 Ocak 2020
Mesajlar
486
Çözümler
1
Bende 10. sınıfa geçtim, derslerim iyi. Valla Allah göstermesin ama bana yaparlarsa böyle baskı ağızlarına... Elimede alırım alabileceğim kadar sonra iş isterse mahkemeye gitsin. Şeyimde bile olmaz. O nasıl anne-baba lan!
 

YILSUK11

Hectopat
Katılım
26 Temmuz 2016
Mesajlar
677
Makaleler
1
Çözümler
3
Sürekli bana böyle diyorlar bunaldım artık nefesim çıkmıyor kaldıramıyorum.


Bence haklı değiller eğer haklı olslardı bana arsız eşek beyinsiz geri zekalı gibi laflar kullanmazlardı bana bu lafları çok zoruma gidiyor kaldıramıyorum artık.


Çabalıyorum zaten çok çalışıyorum sözel derslerim iyi sözel seçeceğim ama ailem sözeli sevmiyor onlar sözele kurban olsunlar.
Hayat sizin değil ailenizin galiba. Ya ailenize karşı çıkın ya da sözünü dinleyin başka alternatifi yok. Ben ilk seçeneği tavsiye ederim.
 

Umutİnan

Decipat
Katılım
27 Ocak 2020
Mesajlar
1.506
Makaleler
2
Çözümler
4
Arkadaşlar 10.sınıfa gidiyorum meslek lisesinde okuyorum, derslerim iyi ama ailem bana sürekli sen okumazsın senden adam olmaz diyor. Onur kırıcı sözler sürekli bana diyorlar. Sen arsızsın sende ar yok eğer sende bir sarımsak kadar ar olsaydı sen okurdun diyorlar. Bir de bugün bana sen eşeksin okumazsın dediler sürekli başkalarını örnek gösterip bana diyorlar milletin çocukları okudu doktor oldu sen okumadın hiçbir şey olmadın utan yüzün kızarsın arsız eşek diyorlar. Bana her gün bana böyle diyorlar bugün de böyle söylediler bana ben de bir şey diyemedim ama üzüldüm tabii. Biliyorsunuz şu an yaz tatili okulların açılmasına 1 ay kaldı tatildir canım sıkılıyor bilgisayarımı alıp günde 1 saat film izliyorum kendime ona bile kızıyorlar. Bana diyorlar sen sürekli bilgisayarla oynuyorsun bir de bana televizyon da izleme diyorlar sürekli bana böyle yapıyorlar bunaldım artık. Sizce ne yapmalıyım? Kafayı yiyeceğim artık.
Boşver gitsin. Bana da aynı şeyi söylüyorlardı. 3.61 ile okulu bitirdim ve şu an tercümanım. Amerika merkezli bir şirketle uzaktan çalışıyorum. Elektrik faturasının günü gelince kapım çalınıyor :)))
 

Eren.exe

Centipat
Katılım
4 Kasım 2019
Mesajlar
782
Çözümler
1
Abim her gün bana diyor sen sayısal seç tıp oku doktor ol ayda 60 bin TL maaş al bende çalışmayacağım yan gelip yatacağım senin paranı yiyeceğim sende bana hep kölelik yap diyor abim sürekli babamın kafasını dolduruyor babamı bana karşı saldırtıyor ama kendisi şu an 4 yıldır liseyi bitirdi okumuyor işsiz boş insan sence abimin düşüncesi nasıl ne yapmalıyım.
Abime çok sinir oluyorum.
Öyle abi olmaz olsun bende bir abıyım Allah kimseyi böyle yapmasın. O ayda alabiliyorsa 60 bin tl alsaymış madem. Abinizin kölesi değilsiniz. (Benim burda demek istediğim abine yardım etmek değil yardım etmek kölelik değil.) Aileniz de tek alanın Tıp olduğunu sanıyor galiba,bence babanızla sadece ikiniz konuşun.
 

oriberos

Picopat
Katılım
24 Temmuz 2021
Mesajlar
517
Makaleler
2
Çözümler
1
Yer
Matrix
The Pursuit of Happyness filminden bir replik veriyorum sana.
Kimsenin sana bir şey yapamayacağını söylemesine izin verme, benim bile. Bir hayalin varsa peşini bırakmamalısın. İnsanlar, kendilerinin yapamadıkları şeyleri senin de yapamayacağını söylerler. Bir şeyi istiyorsan peşini bırakma; git ve al.
 

sanaldegirmenci

Femtopat
Katılım
11 Temmuz 2021
Mesajlar
15
Boş motivasyon vermek istemiyorum ama kendine bir hedef koymalısın. Yarının planını bugünden yapmalısın. Hayatının her adımını planla yaşa demiyorum ama geleceğe dair ufakta olsa bir plan yap. Malum şuan eğitim sistemimiz karman çorman olduğu için mezunlar işsiz kalıyor. Ama kendinin ne istediğine karar verdikten sonra onun peşinden git. Ben pek üniversiteye bel bağlamıyorum.
 
Yukarı