AMD’nin FSR Teknolojisi, Far Cry 6’da %46 Performans Artışı Sağlıyor

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
52.793
Çözümler
17
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
Far-Cry-6-AMD-Fidelity-FX-Super-Resolution-FSR-Performans.jpg

AMD tarafından yayınlanan resmi video, FSR için optimize edilen Far Cry 6’da %46’ya varan performans artışları yaşanabileceğini gösteriyor. Yonga tasarımcısı AMD, kısa süre önce oyun yapımında kullanılan bazı teknolojileri gösteren bir Far Cry 6 videosu yayınladı. Yayınlanan klipte göz alıcı görsellerin yanı sıra FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin sağladığı performans artışı dikkat çekiyor. Far Cry […]

Devamı: AMD’nin FSR Teknolojisi, Far Cry 6’da %46 Performans Artışı Sağlıyor
Kaynak Technopat

Devamı için yukarıdaki bağlantıya tıklayın...
 
FSR'ın "shader"ları çok iyi olmasına rağmen nedense şunu ayarlayamıyorlar. FSR'ı üçüncü parti kullanırsak daha iyi performans sunuyor.
 
Bugün on sipariş verdim nedense daha onceki Far Cry 5 yarıda biraktım ancak bu oyunun geçtiği çoğrafya beni içine çekti bakalım zaten güzel olmazsa 2 saat geçmeden iade ederim.
 
Çözünürlüğü kırparak ninem de fps artırır. Önemli olan görüntüde kalite kaybı olmadan fps yükseltmek, yani optimizasyon yapmak. Bunlar işin kolayına kaçıyor, görüntüyü, çözünürlüğü bulanıklaştırıp sözde fps artıyor. PS4'teki 4k'nın 1080p'ye yuvarlanması, yani downgrade olayı gibi bu. Ben şahsen o teknolojileri açmayıp net 1080p ultra'da 60 fps almayı yeğlerim. Niye grafik kalitesinden ödün verecem ? Saçma. 😕
 
Bu teknolojinin kardeşi olan FideltyFX Cas ile Ryzen 3 3200G sistemde Cyberpunk 2077'yi bitirdim.
40-45 FPS 720P alıyordum.
 
@DeSeRT_TR optimizasyon mu kaldı artık, RDR2 gibi ilk önce konsola yapılmış bir oyun PC'ye geçerse optimizasyon sorunu olabilir ama direkt PC'ye yapılan bir oyunun optimizasyonu artık kötü olsa da 1-2 yama ile düzeltiliyor. GTA IV dönemi gibi unutulmuyor. Grafik gereksinimleri yükseliyor, yeni nesil konsollar çıktı bir zahmet. Hem oyunda Ray Tracing var, kendisine yetse onu açmak isteyene yetmez. 2000 serisinin yarısını gömer. En azından DLSS/FSR ve yakında çıkacak XeSS gibi teknolojiler bu durumu biraz kotarmak için var. Ne yapsınlar çözünürlüğü mümkün olduğunda düzgün tutmaya çalışıyorlar, gökten FPS yağmayacak mecbur görüntü hilesi yapacaksın.

PS4 dönemi bu şansın da yoktu adamlar vurdular büyük oyunlar herkes sistemleri satmaya, yükseltmeye başladı. sırf GTA V için sistem diziyordu millet 2013 yılında misal. 1080P için 5 yıldır RX480/1060 seviyesinin üzerine doğru düzgün konulamamıştı PS4 gibi konsollar da düşünülerek. Onun da adımları bu nesilde atıldı.
 
Son düzenleme:
@DeSeRT_TR optimizasyon mu kaldı artık, RDR2 gibi ilk önce konsola yapılmış bir oyun PC'ye geçerse optimizasyon sorunu olabilir ama direkt PC'ye yapılan bir oyunun optimizasyonu artık kötü olsa da 1-2 yama ile düzeltiliyor. GTA IV dönemi gibi unutulmuyor. Grafik gereksinimleri yükseliyor, yeni nesil konsollar çıktı bir zahmet. Hem oyunda Ray Tracing var, kendisine yetse onu açmak isteyene yetmez. 2000 serisinin yarısını gömer. En azından DLSS/FSR ve yakında çıkacak XeSS gibi teknolojiler bu durumu biraz kotarmak için var. Ne yapsınlar çözünürlüğü mümkün olduğunda düzgün tutmaya çalışıyorlar, gökten FPS yağmayacak mecbur görüntü hilesi yapacaksın.

PS4 dönemi bu şansın da yoktu adamlar vurdular büyük oyunlar herkes sistemleri satmaya, yükseltmeye başladı. sırf GTA V için sistem diziyordu millet 2013 yılında misal. 1080P için 5 yıldır RX480/1060 seviyesinin üzerine doğru düzgün konulamamıştı PS4 gibi konsollar da düşünülerek. Onun da adımları bu nesilde atıldı.
@kino Görüntü hilesi downgrade oluyor işte. Bunu yeni teknoloji adı altında oyuncuya yedirmeye çalışıyorlar. Sırf bunu bilmek bile oyuncuyu rahatsız eder. Kafan oraya takılır. Ulan ben bunu 1080p ultra'ya aldım ama DLSS bunu 720p'ye yuvarlayıp görüntüyü düşürmüşmüdür diye takıntı yaparsın, oyun zevkin kaçar. Hem görüntü kötüleşecek niye ultra'ya alıyoruz madem ? Ne manası var ?
Şahsen bende DLSS teknolojisi olduğu halde kullanmıyorum, çünkü görüntü kalitesini düşürüyor. Onun yerine her şeyi ultra'ya alıp fulleyip, ray tracing kapatıyorum, sonuçta gölge kalitesi çok da önemli bişey değil. 😕
 

Yeni konular

Geri
Yukarı