Valhalla'yı çok oynamadım, bir yerden sonra bıraktım ama kötü bir oyun olduğu için değil. Karakter kaplamalarında gerileme var, ayrıca düşmanların tamamen kıpkırmızı olarak gösterilmesi gibi şeyler doğallığı benim için kırdı. Bu daha kötü mü demek? Aslında hayır, yan görevler gibi konularda daha iyi ve başka daha iyi olan mekanikleri de var. Sadece atmosfer olarak beni coğrafya ve kültür bakımından yakalayamadı Origins ile benzer şekilde.
Odyssey'i ise daha çok seviyorum haritanın gereksiz boyutu ve aşırı düzeyde yan görevlerle exp kasmak zorunda olması dışında. Odyssey'de Hellenistik Yunanistan öğeleri beni direkt atmosfer olarak kendisine çekti. Sanat yönetimi bazı şeyler hariç çok iyiydi. Karaktere de ısındım aslında, bazı kişiler karakterin çok aşırı güçlü olduğundan şikayet ediyorlar ama bütün AC mitolojisinin başlangıç ve daha "tanrısal" boyuttaki karakterle oynadıklarının farkında değiller. Diğer oyunlarından daha fazla mitolojik bağları olan bir oyun. Önceki oyunlardaki mitolojik eksikler bu oyunun ek paketleriyle tamamlanıyor mesela. Ayrıca Odyssey'de gizlilik yok diyenlere de şunu söylemek lazım; orada koca koca "assassin" skilleri var. Okçu ya da savaşçı olarak değil de o yetenekler üzerinden giderseniz çok iyi gizlilik mekanikleri var. Gerçi hidden blade olmayınca gizlilik yok zannedenler de vardır.
Sözün özü 2 oyun da iyi, farklı alanlarda birbirlerine göre daha iyi oldukları kısımlar var. AC serisi bence "atmosfer" oyunları, bir oyuncu o coğrafyanın ya da kültürün atmosferine ısınamıyorsa bence oyun zevki bir oranda düşüyor. Valhalla ve Origins'e bu nedenden dolayı biraz daha uzağım, Odyssey son 3 oyun arasında en sevdiğim. Videolardan hangi oyunun atmosferine ısınabileceğine de bakabilirsin istersen.