ASUS EZ Flash 2 ile BIOS Güncelleme

Bavier

Hectopat
Katılım
15 Nisan 2014
Mesajlar
24
Beğeniler
6
Yer
España
Bilgiayarımda acaip bir ısınma sorunu var. Yarın bir soğutucu sitem düzenleyip denemek istiyorum. Ram ler ile hdd yi de değiştirmiş olurum belki bahaneyle. geriye sadece power kalıyor. Onu da bilgisayarcıdan ödünç power aldım. Onunla test ederim. E artık gene düzelmezse bilgisayarda sorun yoktur. Direkt ev falan bozuk olabilir :)


Edit:

CPU Fan kablosunu CPU Fan yazan yere değil de alternatifi olan 2. porta taktım. CPU Fan ı için hyper 212 evo kule fan taktım. şu an hiç bir sorunum yok. Şu an sadece bilgisayar chassis fan ı görmüyor ama bilgisayarın içerisinde 40 derece maksimum ısı var. Cpu zordayken bile 45 dereceyi geçmiyor.
Meğer ev bozuk değilmiş. Bilgisayar bozukmuş :p
 
Son düzenleme:

Beyhan

Hectopat
Katılım
22 Temmuz 2014
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Merhaba. Recep Bey, BIOS u mu son sürümüne güncellemek için belirttiğiniz tüm adımları uyguladım. Yalnız şu şekilde bir hata almaktayım. "Selected file is not a EFI BIOS!" seçilen dosya bios dosyası değil diye hata vermekte. Oysa ki Asus un sitesine girip gösterdiğiniz adımları bire bir uyguladım lütfen bu konuda rica etsem yardımcı olabilir misiniz ? Anakart ım Asus M5A97 R2, AMD 970, AM3+, DDR3 1866 MHZ dir. Şimdiden çook teşekkür ediyor cevap ve yardımlarınızı bekliyorum.
 

Beyhan

Hectopat
Katılım
22 Temmuz 2014
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Arkadaşlar "Selected file not a EFI BIOS" hatasının çözümünü yabancı forumlardan araştırarak buldum. USB belleği NTFS olarak biçimlendirdiğimizde "EFI BIOS" hatası alıyoruz. O yüzden FAT32 olarak biçimlendirmemiz gerekiyor. FAT32 olarak biçimlendirildiğinde hiçbir sorun olmadan BIOS güncellememizi yapabiliyoruz.
 

aslan sehmus

Hectopat
Katılım
3 Mart 2015
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Benim de P5KPL-AM BIOS'u bi türlü günceleme yapamıyorum. Böyle bi hata alıyorum: ROM ID in the file is incompatible with existing BIOS.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

BARON™

Kilopat
Katılım
18 Ekim 2014
Mesajlar
1.303
Beğeniler
407
Yer
Papua Yenigine
"Asus Live Update" ile BİOS güncellemeyi deneyebilirsiniz.
 

RmX78

Hectopat
Katılım
3 Aralık 2013
Mesajlar
23
Çözümler
1
Beğeniler
3
ASUS EZ Flash 2, güncel ASUS anakartlarda yer alan ve anakartların BIOS'unu kolay bir biçimde güncellemeye yarayan bir teknolojidir.

EZ Flash 2 ile adım adım BIOS güncelleme:


  1. Öncelikle anakartınıza uygun güncel BIOS'u www.asus.com'dan indirin ve BIOS'u klasöre çıkartın.
  2. USB belleği NTFS veya FAT32 dosya sistemiyle biçilendirip BIOS dosyasını belleğe atın.
  3. Belleği anakartın arkasındaki USB 2.0 portlarına takıp PC'yi başlatın ve Del tuşuna basarak BIOS'a girin.
  4. BIOS'ta Esc tuşuna basın ve buradan Advanced BIOS Settings'e tıklayın.
  5. En sağda yer alan Tools sekmesinden EZ Flash 2'yi çalıştırın.
  6. USB belleğin içindeki dosyayı seçerek güncellemeye başlayabilirsiniz.
  7. Güncelleme bittiğinde BIOS ayarlarını kontrol ederek ayarları tekrar istediğiniz hale getirebilirsiniz.



Merhabalar,

Ben ASUS P8P67 Rev 3.1 Anakartını Kullanıyorum.

BIOS Güncellemek İstiyoum Ve Dosyasını İndirdim.

Dosya Uzantısı .ROM Olarak İndi.

BIOS Güncelleme Yerine Geldim.
Dosyayı Seçtim İlkine Ok Dedim 2.Bölüm Gelince Böyle Bir Hata Verdi.

" Selected file is not a EFI BIOS " diye.

Rehberi izlerken .CAP Uzantılı Dosyalar Görüyorum Nasıl Ulaşabilirim .CAP Uzantısına....
 

muhammetözdemir

Yoctopat
Katılım
11 Şubat 2019
Mesajlar
7
Beğeniler
0
Arkadaşlar merhaba. anakartım asus m5a97 bios güncellemeye çalışıyorum. flasha fat32 ve ntfs format atarak ikisinide denedim. ez flash 2 ile flash belleği görüyo ancak icini görmüyo. yani cap dosyasını göremiyorum. önceleri arayüzü mouse ile ayarlayabiliyordum şimdi bios arayüzde mouse çalışmıyor. bilgisayarın chipseti aşırı ısınıyor nedeni ne olabilir bios ayarları ile ilgili olabilir diye düşündüm en son çünkü herşeyi denedim. driverlerini teker teker yükledim. olmadı. format attım olmadı. durduk yere ısınıyo. el değmiyo. sebep ne olabilir.
 
Yukarı