Atikmdag.sys oyun kapanırken sürekli mavi ekran hatası

whythefknot

Hectopat
Katılım
16 Aralık 2015
Mesajlar
19
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar ekran kartım AMD R7 260X ve sisteme sonradan taktım, PSU ile birlikte almıştım 3-4 sene kadar önce, işlemcim i3 3220 3.30 GHz. Daha önceden Windows 7 Ultimate kullanıyordum. Bu kadar sık olmuyordu sonra gittikçe sıklaşınca ve bir çözüm bulamayınca Win10 geçtim. İlk 3-4 gün bir sorun olmadı. Sonra yine League Of Legends'ta her maç bitişinde düzenli olarak mavi ekran yiyorum. Dumb dosyasının SS'ni aşağıya yükledim. Ek olarak istedikleriniz varsa onları da yükleyebilirim.
Denediklerim:
- BIOS updateledim.
- UDDden ekran kartı driverlarını güvenli modda kaldırıp başka sürümlerini yükledim. Win10'a otomatik olarak yükletmeyi de denedim. Şu an Crimson sürümünü kullanıyorum ve hala devam ediyor.
- Memory test yaptım RAM'ler için 0 error çıktı.
- HDD test yaptım 0 error çıktı.
- Ekran kartı stress test yaptım sorunsuz çıktı.
- İşletim sistemi değiştim. Win7'den Win 10'a geçtim.

Altını çizerek söylemek istiyorum her maç bitişinde oyun kapanırken yiyorum ya da herhangi bir alttab attığım sırada yiyorum. Her oyun sonunda yapmasa sıkıntı yok, geçen Apex oynuyordum onda da alt Tab attığım sırada verdi genelde oyun sırasında değil oyun sonunda veriyor. Windows7 iken oyun sırasında da verdiğini hatırlıyorum. Cidden çok sıkıldım artık bu durumdan yardım edebilirseniz çok memnun olurum.

Minidumb dosyası: 040820-26015-01.dmp dosyasını indir - download

@MayCrasH bir de başka bir forumdan buraya yönlendirip sizi etiketlememi istediler. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 

Dosya Ekleri

  • dumb.jpg
    dumb.jpg
    79,4 KB · Görüntüleme: 43
Son düzenleme:
Core Clock -100, Memory Clock -50 değerini verin.

Hata tekrarlanırsa değerleri 2 ile çarpın ve tekrar verin.

Core Clock 975, Memory Clock'u ise 1200 yaptım. Mavi ekran kesildi gibi 5. oyundayım hala vermedi mavi ekran ama bu sefer de oyunun ortasında ekran siyah oluyor oyun gidiyor 8 saniyede falan tekrar geliyor sanki pencere yenileniyormuş gibi oluyor yani. Değerleri değiştirdikten sonra oldu daha önce olmuyordu bu. Öyle olduktan sonra da bildirim geliyor ve galiba yine 1250'ye alıyor kendini. Yani ayarları normale geri çeviriyor. Aşağıya da bildirimlerin ekran görüntüsünü ekledim. Bunun için ne yapmalıyım? Ayrıca teşekkür ederim ilginiz için :)
Sanırım ''Beklenmeyen sistem arızasından ötürü varsayılan wattman ayarları geri yüklendi'' bildirimi verirken o ekranın kararıp yenilenmesi yüzünden mavi ekran yemiyorum. Çünkü yaklaşık 8 tane falan oyun girdim hala yemedim. Ama bu sefer de ekran kararıp oyun gidiyor bir 10 saniyeliğine falan. Ayarları varsayılana yüklüyor. İkisini de aynı anda çözmenin yolu yok mu acaba?
Edit2: Az önce normal internette dolaşırken aniden mavi ekran yedim. Yine atikmdag.sys kaynaklı. Afterburner ayarları etkin değilken yani ekran kartının default ayarlarıylayken geldi mavi ekran.

Minidumb dosyası: 040920-25046-01.dmp dosyasını indir - download
 

Dosya Ekleri

  • 0648.jpg
    0648.jpg
    139,2 KB · Görüntüleme: 41
Son düzenleme:
Hata tekrarlanırsa değerleri 2 ile çarpın ve tekrar verin.
Bunu denediniz mi?
Problem ekran kartı ile alakalı.
Kod:
THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M (100000ea)
The device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for
hardware to become idle. This usually indicates problem with the hardware
itself or with the device driver programming the hardware incorrectly.
If the kernel debugger is connected and running when watchdog detects a
timeout condition then DbgBreakPoint() will be called instead of KeBugCheckEx()
and detailed message including bugcheck arguments will be printed to the
debugger. This way we can identify an offending thread, set breakpoints in it,
and hit go to return to the spinning code to debug it further. Because
KeBugCheckEx() is not called the .bugcheck directive will not return bugcheck
information in this case. The arguments are already printed out to the kernel
debugger. You can also retrieve them from a global variable via
"dd watchdog!g_WdBugCheckData l5" (use dq on NT64).
On MP machines it is possible to hit a timeout when the spinning thread is
interrupted by hardware interrupt and ISR or DPC routine is running at the time
of the bugcheck (this is because the timeout's work item can be delivered and
handled on the second CPU and the same time). If this is the case you will have
to look deeper at the offending thread's stack (e.g. using dds) to determine
spinning code which caused the timeout to occur.
Arguments:
Arg1: ffffe50a4045a080, Pointer to a stuck thread object.  Do .thread then kb on it to find
    the hung location.
Arg2: 0000000000000000, Pointer to a DEFERRED_WATCHDOG object.
Arg3: 0000000000000000, Pointer to offending driver name.
Arg4: 0000000000000000, Number of times "intercepted" bugcheck 0xEA was hit (see notes).

Debugging Details:
------------------

*** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmdag.sys

KEY_VALUES_STRING: 1


PROCESSES_ANALYSIS: 1

SERVICE_ANALYSIS: 1

STACKHASH_ANALYSIS: 1

TIMELINE_ANALYSIS: 1


DUMP_CLASS: 1

DUMP_QUALIFIER: 400

BUILD_VERSION_STRING:  18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202

SYSTEM_MANUFACTURER:  ECS

SYSTEM_PRODUCT_NAME:  H61H2-MV

SYSTEM_SKU:  To be filled by O.E.M.

SYSTEM_VERSION:  2.0

BIOS_VENDOR:  American Megatrends Inc.

BIOS_VERSION:  4.6.5

BIOS_DATE:  02/19/2013

BASEBOARD_MANUFACTURER:  ECS

BASEBOARD_PRODUCT:  H61H2-MV

BASEBOARD_VERSION:  2.0

DUMP_TYPE:  2

BUGCHECK_P1: ffffe50a4045a080

BUGCHECK_P2: 0

BUGCHECK_P3: 0

BUGCHECK_P4: 0

FAULTING_THREAD:  ffffe50a4045a080

DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_FAULT

CPU_COUNT: 4

CPU_MHZ: cdd

CPU_VENDOR:  GenuineIntel

CPU_FAMILY: 6

CPU_MODEL: 3a

CPU_STEPPING: 9

CPU_MICROCODE: 6,3a,9,0 (F,M,S,R)  SIG: 20'00000000 (cache) 20'00000000 (init)

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)


BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)


BLACKBOXWINLOGON: 1

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

BUGCHECK_STR:  0xEA

PROCESS_NAME:  MSIAfterburner.exe

CURRENT_IRQL:  0

ANALYSIS_SESSION_HOST:  DESKTOP-ME9UFOB

ANALYSIS_SESSION_TIME:  04-09-2020 12:37:57.0303

ANALYSIS_VERSION: 10.0.18362.1 amd64fre

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff80338491085 to fffff80333bc2380

STACK_TEXT: 
ffffe388`2bc44b08 fffff803`38491085 : 00000000`000000ea ffffe50a`4045a080 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
ffffe388`2bc44b10 fffff803`3849115e : ffffe388`2bc44be8 fffff803`3c4c8890 ffffe388`2bc44be8 ffffe388`2bc44cd0 : dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+0x45
ffffe388`2bc44b80 fffff803`3c466970 : ffffe50a`3ca9f000 00000000`00000000 ffffe388`2bc44cd0 fffff803`3c4c887c : dxgkrnl!TdrTimedOperationDelay+0xce
ffffe388`2bc44bc0 ffffe50a`3ca9f000 : 00000000`00000000 ffffe388`2bc44cd0 fffff803`3c4c887c 00000000`00002710 : atikmdag+0x56970
ffffe388`2bc44bc8 00000000`00000000 : ffffe388`2bc44cd0 fffff803`3c4c887c 00000000`00002710 00000000`00000028 : 0xffffe50a`3ca9f000


STACK_COMMAND:  .thread 0xffffe50a4045a080 ; kb

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC:  260988b723f057138fe45b239c381c934e8a7f90

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET:  970f0ef9c97f446d12c903a38e909099ef41a717

THREAD_SHA1_HASH_MOD:  b9a6b0a1888ce93becee46671d601e0839dd0b94

FOLLOWUP_IP:
dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+45
fffff803`38491085 cc              int     3

FAULT_INSTR_CODE:  cccccccc

SYMBOL_STACK_INDEX:  1

SYMBOL_NAME:  dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+45

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: dxgkrnl

IMAGE_NAME:  dxgkrnl.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  0

IMAGE_VERSION:  10.0.18362.719

FAILURE_BUCKET_ID:  0xEA_IMAGE_dxgkrnl.sys

BUCKET_ID:  0xEA_IMAGE_dxgkrnl.sys

PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  0xEA_IMAGE_dxgkrnl.sys

TARGET_TIME:  2020-04-09T05:58:08.000Z

OSBUILD:  18362

OSSERVICEPACK:  720

SERVICEPACK_NUMBER: 0

OS_REVISION: 0

SUITE_MASK:  784

PRODUCT_TYPE:  1

OSPLATFORM_TYPE:  x64

OSNAME:  Windows 10

OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS Personal

OS_LOCALE: 

USER_LCID:  0

OSBUILD_TIMESTAMP:  unknown_date

BUILDDATESTAMP_STR:  190318-1202

BUILDLAB_STR:  19h1_release

BUILDOSVER_STR:  10.0.18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202

ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME:  14bc5

ANALYSIS_SOURCE:  KM

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:0xea_image_dxgkrnl.sys

FAILURE_ID_HASH:  {ea458ad2-d5ab-aa6c-7a11-54653c70dfb8}

Followup:     MachineOwner
---------
 
Bunu denediniz mi?
Problem ekran kartı ile alakalı.
Evet, Core Clock 875, Memory Clock'u ise 1150 de yaptım. Sonuç dediğim gibi bu sefer oyun başlar başlamaz ekran kararıyor. Ve 10 saniye kadar kararık durup ekran oyun penceresini yeniliyor. Oyunu o 10 saniyelik süreçte göremiyorum ve sesler de kesiliyor ama daha sonradan pencere yenilenip ayarlar defaulta dönüyor sorun olmadan oyun devam ediyor. Bu süreç sadece 10 saniye sürüyor. Sistem bildirimlerine baktığımda ise driver'ımın "''Beklenmeyen sistem arızasından ötürü varsayılan wattman ayarları geri yüklendi'' bildirimini görüyorum. Yani Afterburner ile yaptığım ayarı, oyun başlar başlamaz default hale getiriyor. Ama önceki gibi oyun kapanırken herhangi bir mavi ekran gelmedi böyle de garip bir durum var. Yani o baştaki ekranın siyah olup oyun penceresinin yenilenmesi ve Afterburnerla yaptığım tüm ayarın sıfırlanması olayı, mavi ekranı engelliyor gibi bir şey. Ama ekranın siyah olması ve yapılan ayarın hiçbir öneminin kalmaması da bir sorun tabii ki.
 
Kendi sürücüsü içinden yapabiliyorsan oradan frekans değerlerini kıs.

Onun yerine en güncel sürücüyü yükleyip Afterburner ile kısınca o siyah ekran sorunu düzeldi. Mavi ekran da yemedim henüz. Yalnız biraz FPS düşüşü ve ara sıra takılmalar oluyor, tabii mavi ekrandan iyidir ama bir çözümü var mı FPS'i düşürmeden yapmanın?
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı