Baskı sonlarında veya yeni baskıya geçince filament gelmeme sorunu

KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
205-215 iyi aklında kalmış. 🙂

0.6mm nozzle kullanırken 220'de basıyorum. Yukarıdaki değerler 0.4mm nozzle için.

Daha da zam gelir bu gidişle, arabada litresi 8-9 TL'ye aldığım benzin duruyor, şimdi litresi 13.6TL.


Microzey PLA kendi sitesinde 159 TL.
Evet Microzey de pahalanmış. Fiyatlara tekrar baktım. Bir tek FK 130 civarı. Uzaras değişik şekilde çok ucuz modelleri var ama aramaya uzaras filament yazınca 3. sıralarda şikayetvar yorumu çıkıyor ve hiç iç açıcı değil :) Normalde ben 200 derecede basıyordum ama eğer şu son ayarlar ve 215 derece ile düzgün baskı alırsam bu tarz baskılarda 215, normal baskılarda 205 kullanacağım. Yatağı tabi 60'a geri çekeceğim 70 gerekli değil. Şu anlık kalkma olmadı, düzgün şekilde ilerliyor. Sorunlarım çözüldü gibi son verdiğiniz [0,90] ayarı ve 215 nozül ile ama tabi bir son baskıyı görmem lazım. Çok yardımcı oldunuz tekrardan teşekkürler siz olmasanız bilmiyorum ne yapardım.

Porima bu fiyatlara bakınca şuan gözüme uygun geldi. Eğer bir kampanya yakalarsam yıl başındaki gibi 3. filamente %50 indirim gibi veyahut n11 tarzı sitelerde indirim kuponu, direk stok yapacağım. Yıl başında almadığıma üzüldüm.

Mazota daha dün 96 kuruş zam gelmişti galiba. Sonumuz hayır olsun bilemiyorum... Normalde kendi kendime eğlence amaçlı baskılar yapıyordum ama çıkan ürünleri herkes çok beğendi. Özellikle katanayı gören herkes bayıldı. Yıl başında gelen internetten gelir kazananları kolay vergilendirme olayını araştırıyorum. Shopier tarzı sitede mağaza açıp, instagramda reklam vs. vererek bastığım şeyleri ufaktan satıp gelir elde etmeyi de düşünüyorum. Tabi reklam maliyetlerini, kargo ücretleri (shopier üzerinden satış yapınca daha uygun oluyormuş), kargoyu korumak için sarılacak patpat tarzı ürün, karton kutu vs. maliyetlerini falan da bilmiyorum şu makineyi bir çözeyim, tekrardan düzgün baskılar almaya başlayayım araştıracağım. Yoksa öğrenci halimle şu filament parasını kolay kolay karşılayamam.
 
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
Bol şans diliyorum.👍
Son ayarlardan sonra görsellerdeki gibi çıktıyı neredeyse düzgün alabildim. Çok hafif yine warping var veya elephant foot mu oluyor görselleri ekledim. Bir de biraz daha arama yaptıkça warpinge oda sıcaklığı da sebep olabilirmiş. Şuan makinenin bulunduğu odada kalorifer yanmıyor, serin bir oda. Bu da kalkmalara sebep olabilir mi? Ek olarak yatak sıcaklığının fazlalığı da buna sebep olabilirmiş. Görsellerdeki 70 ile basılmıştı. Garanti yapışma olsun diye sıcaklığı fazla tutuyordum ama sizin dediğiniz gibi fazla sıcaklık da belki de görseldeki gibi bozulmalara sebep açtı. Nozül 215 iyi gibi duruyor. Normalde 60 ile bastığımda da sorunlar yaşamıştım. 50 veya 55'e düşürmeyi planlıyorum yatak sıcaklığını. Siz kaç derecede kullanıyorsunuz yatağı?

Ek olarak evde boş kartonlar var. Makineyi onlarla sadece ayarlama yapabileceğim, baskıları alabileceğim bölgeyi boş bırakıp 3 köşeden kapamayı düşünüyorum. En azından belki sıcaklığı korumasına, yanlardan baskıya hava akıntısı olup kalkmasına sebep oluyorsa, olmasın diye. Tabi çok ilkel olacak anca odaya girip çıktıkça makineye rüzgar falan oluyorsa veya kapı altından rüzgar geliyorsa onu engeller başka bir işe yaramaz muhtemelen. Belki o odanın da peteğini açıp deneyebilirim başka modellerde de kalkma yaşarsam. Bu model ile işim bitti artık en azından öyle veya böyle düzgüne yakın bir parça yapabildim. Diğer çok fazla warp olan parçaları da elden geçirip düzeltmeye çalışacağım baskıdan sonra baskıya şekil verilebiliyor mu onu denemiş olacağım.

Bir ekleme daha tablanın asıl kısmı kullanılamaz halde gibi. Yani şöyle anlatayım tablayı ters çevirip kullanıyordum bu baskıları aldığımda sizin tavsiyeniz üzerine. Tekrardan düz çevirip (siyah kaplama gibi olan kısma baskı gelecek şekilde çevirip) test baskısını almaya çalıştım. Yapışmıyor. Dün resmini attım cam tablanın tersinde mükemmel olan test printi daha dıştayken başladığı bölgede yapışma sağlamıyor. Buna ne sebep olur bilemiyorum ama tablanın o yüzünde bir sorun var. Bana kalsa tabla komple sorunlu tüm yaşadığım sorunlar ondan kaynaklı ama bilemiyorum. Tabla değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum eğer uygun fiyatlı halledebilirsem. Şimdilik şu kalkmaları halledeyim tablanın bu yüzü de iş görüyor gibi ama yeni tabla için araştırmalar yapıyorum. Ne tarz bir şey uygun fiyata ve sorunsuz olacak şekilde halledilir diye yabancı kaynaklara bakıyorum.
 

Dosya Ekleri

  • WhatsApp Image 2022-01-08 at 20.53.20.jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-08 at 20.53.20.jpeg
    98,7 KB · Görüntüleme: 18
  • WhatsApp Image 2022-01-08 at 20.53.17.jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-08 at 20.53.17.jpeg
    93,3 KB · Görüntüleme: 20

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
Sanırım warping üzerinden araştırma yapmışsın ama okudukların ABS için, PLA sıcağı sevmez. Makinenin sağını solunu kapatman ya da ortam sıcaklığını arttırman iyi yönde etki etmez. Benim makineyi koyduğum odada petek kapalı. Tabla sıcaklığını PLA için 60 derece, ABS'de 80 civarı.

Tablanı sıcak su ile yıkayıp kurula, sabun vb. bir katkı kullanma. O şekilde benekli yüzü tekrar dene. Bu arada cam tabla yerinden çıkınca tekrardan ayar yapman gerek, sanırım onu yapmadın.
 
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
Tablanı sıcak su ile yıkayıp kurula, sabun vb. bir katkı kullanma. O şekilde benekli yüzü tekrar dene. Bu arada cam tabla yerinden çıkınca tekrardan ayar yapman gerek, sanırım onu yapmadın.
Baştan tekrar ilk yatak ayarı olan gcode ile yatağı ayarladım, sonra test printi çalıştırdım ters yüzü için ne yaptıysam aynı adımları uyguladım. Ters yüzde test print sorunsuz, düz asıl basılması gereken yüzde yapışmıyor. Her seferinde alkollü peçete ile siliyorum yatağı koymadan önce. Sıcak su ile de deneyeceğim.

Evet makineyi genelde kutu içine falan yerleştiriyorlar ABS için onları gördüm yanlış anlamış olabilirim. Makinenin yerini değiştirmeden önce kalorifer yanan odadaydı. O yüzden sebep olabilir mi diye düşünmeye başladım. Bir de makinenin şuan ki bulunduğu odadaki yeri oda kapısının direk yanı. Girer çıkarken veya kapı altından rüzgar vs. de yapıyor olabilir ve bu yüzden warpa sebep oluyor olabilir diye düşündüm. Ben de normalde hep 60 derece yatak ile kullanırdım. 55 ile de denemeler yapacağım. Bir de ilk katmanı .28 ile basmayı deneyeceğim sonraki baskılarda. Şuanlık en azından yapışma sorunu çözüldü, ama köşelerden kalkma sorunu var. Onu da yakın zamanda halledeceğimi düşünüyorum umarım. En kötü ihtimal büyük baskılarda bile brim kullanıp, 5 dakika temizleme yaparım.
 

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
ABS sıcak sever, o olsa kapı dibinde olması etkilerdi. PLA baskın ince ve uzun olsa, başka olumsuzlukların da olduğu bir durumda belki etkilerdi. Mevcut durumda pek ihtimal vermiyorum.

Bence bir tık daha ince tabla ayarı sorunu çözer. Daha önceleri yazdığım bir çok tavsiye vardı, onların da üzerinden geçersin, bilhassa PTFE borunun iki uçtaki sabitliği.. Bence orada da sorunun vardır çünkü boruyu tutan konnektörler çok dandik.
 
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
ABS sıcak sever, o olsa kapı dibinde olması etkilerdi. PLA baskın ince ve uzun olsa, başka olumsuzlukların da olduğu bir durumda belki etkilerdi. Mevcut durumda pek ihtimal vermiyorum.

Bence bir tık daha ince tabla ayarı sorunu çözer. Daha önceleri yazdığım bir çok tavsiye vardı, onların da üzerinden geçersin, bilhassa PTFE borunun iki uçtaki sabitliği.. Bence orada da sorunun vardır çünkü boruyu tutan konnektörler çok dandik.
Baskıları izlerken bir şey fark ettim. Sanki filamenti doğru miktarda geri çekmiyor ve baskıya vermiyor gibime geldi. Mesela bir bölgeye giderken nozülde filamentle beraber gidiyor bazen, baskıyı basmaya başladığında filamenti dışarı tam vaktinde vermiyor, çok azıcık gecikmeyle veriyor gibi hissettim ama emin değilim. Extruder kalibrasyonu dediğiniz ayarı deneyeceğim yarın. Bu dediğiniz boruya da bakacağım. Makineyi parçalamak istemiyorum kendime güvenmiyorum o konularda ama yine de bakacağım.
 

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
Borunun konnektörlerde oynamaması gerek, diğer türlü kalibrasyonun doğru olmaz ve bu ikisi istikrarlı baskı için oldukça önemli. Hotend fix'i de araştır, Chep'in ona dair de videosu var. Benim makineyi topladıktan bir gün sonra yaptığım ilk upgrade idi, muhtemelen senin nozül tarafına giren PTFE boru ucu şimdiye kararıp deforme olmuştur. O durumda kalibrasyon yapman da bir işe yaramaz, yanıltıcı olur.
 
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
@Siyah Martı Merhaba yine ben. Size görselle bir soru sormak istiyorum. Baskıların kalkma olayını neredeyse çözdüm. Çoğu sorunum yatak ayarı kaynaklıymış. Belki nozül ucu değiştirmem de etki etmiş olabilir. Hala daha ufak da olsa ince köşelerde kalkmalar olabiliyordu onu da nozül sıcaklığını 210 derece yaparak çözdüm gibi gibi ama şimdi de görsellerdeki gibi sorun karşıya çıktı. Sıcaklığın fazlalığından kaynaklandığını düşünüyorum ama size de sormak istedim. Göz tarafı desteksizdi. İki göz de desteksiz. Bir göz düzgün basılmış, diğerinde böyle hatalar vardı. Supportlar 55 dereceden sonra otomatik yapılacak şekilde ayarlı ama zaten oto ayar 45 derece bile olsa gözlere destek atmıyor, atmadan basılabileceğini de düşünüyorum zaten. Tasarımda da sorun yok. Diğer delikli görsele gelince oralar full destekti zaten ama bir şey dikkatimi çekti. Kenarlarda yığılma olmuş. Bunu görünce acaba nozül sıcaklığı mı fazla diye düşünmeye başladım. Normalde hep 200 derece ile basardım ama şu warpingden dolayı en son 210'a çıkardım. Filament premium Porima'lardan değil. Sizce sorun ne olabilir?
Delik olan yerin içinde de filament birikmesi yaşanmış hep. Birikmelerin sebebinin sıcaklık olduğunu düşünüyorum ama gözdeki olayı daha önce yaşamamıştım. Bir gözü düzgün basmış, diğerini sorunlu.

Aynı baskıda desteksiz, dışa doğru çıkıntılı alt kısımda örümcek resmi var ve onu düzgün basabilmiş.(Göz görselinde gözüken)
 

Dosya Ekleri

  • IMG_20220118_075957.jpg
    IMG_20220118_075957.jpg
    231,1 KB · Görüntüleme: 13
  • IMG_20220118_075926.jpg
    IMG_20220118_075926.jpg
    218,9 KB · Görüntüleme: 10

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
Ben 0.6mm nozzle ile 220 derecede Porima PLA ile baskı alıyorum, fanlar stock değil, laptop fanı takmıştım. Bu şekilde herhangi bir sarkma vb. söz konusu değil. Sendeki makine tamamen fabrika çıkışlı donanımda öyle değil mi?

Örümcek gözündeki kusurlar harici gibi duruyor öyle ise neşter gibi bir şeyle temizleyebilirsin.

Baskıların STL linki ücretsizse onları ekler misin?
Aldığın baskıların ayarları ve tabladaki pozisyonlamanı gösteren 2 görsel de gerekecek.
 
Son düzenleme:
Yukarı