Baskı sonlarında veya yeni baskıya geçince filament gelmeme sorunu

KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
Ben 0.6mm nozzle ile 220 derecede Porima PLA ile baskı alıyorum, fanlar stock değil, laptop fanı takmıştım. Bu şekilde herhangi bir sarkma vb. söz konusu değil. Sendeki makine tamamen fabrika çıkışlı donanımda öyle değil mi?

Örümcek gözündeki kusurlar harici gibi duruyor öyle ise neşter gibi bir şeyle temizleyebilirsin.

Baskıların STL linki ücretsizse onları ekler misin?
Aldığın baskıların ayarları ve tabladaki pozisyonlamanı gösteren 2 görsel de gerekecek.

Aşağıdakiler 220 derece ve 0.6 nozzle ile basılan parçalar.

Eki Görüntüle 1273688
Evet makine yatak yayları hariç default. Dediğiniz boruyu da değiştirmeyi planlıyordum ama biraz pahalı geldiği için onu ellemedim.(Capricornlar pahalı. PFTE olanı da borudan emin olmadan tekrar aynısı ile değiştirmek istemedim.) Ayar konusunda da Cura'da sıcaklık gibi ayarlar hariç hepsi default Ender 3 Pro ayarları. Evet kusurlar giderilebilir gibi duruyor ama neden olduğunu anlayamadım. Desteğin olduğu kısımlardaki birikmeler bana sanki filament sıcaklığından olabilir mi diye düşündürdü ama çok da sıcak basmıyorum. Gözdeki sarkma soğuma yetersizliği gibi geldi. Fan bazen değişik yüksek bir ses çıkartıyor, sonradan düzeliyor. Sonradan düzeldiği için çok önemsemedim belki toz falan kaçmıştır diye ama aralıklarla bu sorunu yapıyor. Belki fanı da değiştirmek gerekecek. Görselleri ekledim. Linkte bu.

Bir de yatak problemim çok önemsenmeyecek seviyede bile olsa hala devam ediyor. Siyah kısmında yatağa baskıları tutturamıyorum, cam kısımda ise tutunmada problem yok ama baskıların alt yüzeyi çok parlak oluyor ve çok çok hafif bile olsa warping belli oluyor. Parlaklığından dolayı anlaşılıyor baskıya çıplak gözle bakılsa çok dikkat edilmeden anlaşılmayacak şekilde kalkmalar söz konusu çok ince ama ışığa tutup bakıldığında çok net belli oluyor. (daha önce resmini attığım bıçaktaki gibi ışık tutulunca çok belli oluyorlar. Özellikle 2 tane birbirine yapışmalı şey bastığımda belli bir boşluk kalıyor.) Normal baskılarda çok önemli olmaz ama 2'ye bölüp yapıştırmalı şeyleri raftsız basarsam bu warping başa bela. Her baskıda pritt kullansam sorun muhtemelen kalmaz ama o da zor geliyor açıkçası sürekli temizleme, yatak ayarlaması yapmak. Belki sadece yapıştırmalı baskılar için kullanabilirim. Raft ise maliyetli özellikle yüzeyi fazla yer kaplayan baskılarda. Bugün sizin dediğiniz şekilde yatağı sıcak suda yıkayacağım. Bazı siteler sabun ile yıkayabilirsiniz demiş. Bu bulaşık süngeri ve çok azıcık pril döküp bir kap içinde yüzeyi ovalasam. Daha sonra duru su ile köpüğü alıp kurulasam olur mu acaba diye düşünüyorum. Çok enteresan bir olay çünkü kaç kere kolonyalı peçete ile silmeme rağmen o siyah kısma bir türlü baskıları yapıştıramıyorum. Yatakta yamukluk, bir problem olsa diğer yüzüne de yapışmaz diye düşünüyorum o siyah kaplama tarzı bir şeyde sorun var herhalde. Diğer yüz için de öyle bir kaplama var mı diye aradım ama bulamadım.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2022-01-18 133253.png
    Ekran görüntüsü 2022-01-18 133253.png
    421,6 KB · Görüntüleme: 11
  • Ekran görüntüsü 2022-01-18 133329.png
    Ekran görüntüsü 2022-01-18 133329.png
    439,6 KB · Görüntüleme: 11

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
Yazdığından ve gördüğümden ben problemin fan ve kullandığın stock duct yani hava yöndendirici kanaldan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, baskı sıcaklığı agresif olmayı bırak gayet makul bir değerde.

Soğutma sağdan yapıldığı için baskının sol tarafı en az soğutmadan faydalanan bölge. En az 2 yönden parçayı soğutan bir ducta geçmen gerek.

Benim reçetem yeni bir duct tasarımı ve fan arızalı ya da tam verimle çalışmıyorsa değiştirmen şeklinde. Ducttan başlayıp gerekiyorsa fan işine geçersin. Sendeki sorunu daha yoğun yaşayanlar da oluyor: 3D Yazıcı baskı ölçü tutarsızlığı ve köprü atamama

Tablanın pütürlü yüzeyine her durumda yapışıyor olması gerekir. Sabunlu suyla yıkama, iyi olmuyor, ovalama vs işlere de girme.

Sadece sıcak su ile yıkayıp temiz havlu ile kurula, printer üzerinde silerken de klasik kolonya ve peçete, hazır kolonyalı mendil ile değil yani.

Pritt konusunda sanırım çoğu kişi hassas. Her baskı sonrası silip temizlemen gerekmiyor.
 
Son düzenleme:
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
Yazdığından ve gördüğümden ben problemin fan ve kullandığın stock duct yani hava yöndendirici kanaldan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, baskı sıcaklığı agresif olmayı bırak gayet makul bir değerde.

Soğutma sağdan yapıldığı için baskının sol tarafı en az soğutmadan faydalanan bölge. En az 2 yönden parçayı soğutan bir ducta geçmen gerek.

Benim reçetem yeni bir duct tasarımı ve fan arızalı ya da tam verimle çalışmıyorsa değiştirmen şeklinde. Ducttan başlayıp gerekiyorsa fan işine geçersin. Sendeki sorunu daha yoğun yaşayanlar da oluyor: 3D Yazıcı baskı ölçü tutarsızlığı ve köprü atamama

Tablanın pütürlü yüzeyine her durumda yapışıyor olması gerekir. Sabunlu suyla yıkama, iyi olmuyor, ovalama vs işlere de girme.

Sadece sıcak su ile yıkayıp temiz havlu ile kurula, printer üzerinde silerken de klasik kolonya ve peçete, hazır kolonyalı mendil ile değil yani.

Pritt konusunda sanırım çoğu kişi hassas. Her baskı sonrası silip temizlemen gerekmiyor.
Evet siz dedikten sonra fark ettim dediğiniz gibi sağ taraftan hava üflüyor. Çok büyük problem olmadı o sarkıtları temizlemek de sebebini merak etmiştim. Göz-göz kapağı kısmındaki birikme biraz kaldı sert olduğu için kesici aletle düzeltemedim ama aşağıdaki çizgilikleri kolayca temizledim. O birikintiyi baskıyı biraz ısıtarak bir şekilde düzeltmem lazım galiba ama çok kötü durmadığı için ellemeyeceğim. Sanırsam dediğiniz gibi soğutma yetersizliği. Duct dediğiniz şeylere baktım ama 3D tasarımlar karşıma çıktı. Sizin kullandığınız bir şey var mı veya fan önerisi de olabilir uygun fiyatlı stocktan daha iyi dediğiniz bir fan var mı? Şuanlık çok rahatsız etmiyor o sarkıtlar ama ileride fazlalaşırsa değiştirebilirim. Attığınız konuya da şimdi göz atacağım.

Sıcak su ile tablayı yıkadım dediğiniz gibi. Tekrar yatak ayarlarını yaptım. Yayları sonuna kadar sıkmamışım sanırsam sonuna kadar sıkıp, switchi tekrardan ayarladım. O şekilde kalibre ettim ve siyah kısımda tutunma sağladım. Yatak sıcakken ve 5 dakika civarı o sıcaklıkta beklemişken kalibrasyon ayarını yapmaya başladım. Bazı insanlar bu şekilde önermiş yabancı kaynaklarda. CHEP videosundaki gibi, yatak sıcakken kağıt ile ayar yapıp en sonunda test printi 200-60 olacak şekilde sıcaklığı değiştirerek kontrol ettim ve 3 kat üst üste geçmesini bekledim. Sonuç düzgün, hiçbir kalkma olmadı. Eskiden ilk katı düzgün atar, ikincilerin üstünden geçerken özellikle en büyük kareden 1 ya da 2 sonraki kareyi yaparken, el ile yoklamadan, daha üstünden geçerken baskı yataktan kalkardı. Tablayı yıkadıktan sonra siyah tarafta sorun kalmadı gibi gözüküyor. Kullandığım kolonya parfümlüydü. Belki de o yüzden sorun oldu ben hiç önemsememiştim. Kuru mendili kolonya ile ıslatır, yatağı silerdim. Şimdi test baskı tamam ama bir de düzgün baskıda denemem lazım son karara varabilmek için. Düzgün tasarım bulabilirsem deneme yapacağım. Özellikle sarkıt olacak mı onu da deneyebileceğim ve kafama yatan bir tasarım bulursam iyi olur. Aklımca düz mantık sarkıt(stringing) olma sebebi filamentin çıktıktan sonra hızlıca soğuyamaması diye anladım ben. Sıcaklık 210'da stringing olmuştu belki 200 ile basarsam ki zaten bu zamana kadar hep 200-60 kullanıyordum. 200 ile bastığımda belki soğuma daha hızlı gerçekleşeceğinden stringing sorunu da azalır diye düşünüyorum ama tabi deneme yapacağım. Duct değişimi kolay bir şeyse onu yaparım ama fan işine en son çare olarak girmek istiyorum. Makineyi çok kurcalamak istemiyorum hala daha hazır değilim çok fazla mekanik, elektronik bilgim de olmadığı için. Videolar izlenerek yapılabilecek işler bu tarz fan değişimi vs. çok zor değil ama yine de işte anlamışsınızdır düşüncemi.

Pritt konusu şimdilik rafa kalktı. Test printini düzgünce alabildim siyah kısımda. Eğer warping devam ederse o kısımda da o zaman pritt konusuna bakacağım. Çünkü cam kısma göre oranın yüzeyi daha farklı baskıların daha kolay yapışacağını, warpinglerin geçeceğini düşünüyorum. Ben de eğer her baskımda pritt kullanmak zorunda kalsam muhtemelen temizlemezdim.
 

Siyah Martı

Gigapat
Sosyal Tayfı
Katılım
24 Eylül 2014
Mesajlar
14.636
Çözümler
67
Ben Satsana kullanıyorum. Hero Me, Petsfang vb. birçok tasarım mevcut yani Satsana'yı en iyisi gibi düşünme, bana basit geldi, işimi de gördü, ben de ellemedim.
Stock fan ile bunlardan birini kullanmıştım gibi hatırlıyorum,2.si olabilir, çok remix old. hangisi emin olamıyorum.
Satsana Duct for Ender 3 V2 by x4runnerGunnerx


5015 fan alırsan yeniden ona uygun remix basman gerekir, okuyacağın konuda biraz daha detay var.

Başka sorun olursa yeni konu açar mısın? Bu şekilde yapınca başlık altında farklı konular oluyor, çözüm arayanlar bu şekilde bilgiye pek ulaşamaz.
 
Son düzenleme:
KS
KS
J

judgmennt

Kilopat
Katılım
26 Kasım 2015
Mesajlar
1.097
Çözümler
9
Yer
Bilecik
Ben Satsana kullanıyorum. Hero Me, Petsfang vb. birçok tasarım mevcut yani Satsana'yı en iyisi gibi düşünme, bana basit geldi, işimi de gördü, ben de ellemedim.
Stock fan ile bunlardan birini kullanmıştım gibi hatırlıyorum,2.si olabilir, çok remix old. hangisi emin olamıyorum.
Satsana Duct for Ender 3 V2 by x4runnerGunnerx


5015 fan alırsan yeniden ona uygun remix basman gerekir, okuyacağın konuda biraz daha detay var.

Başka sorun olursa yeni konu açar mısın? Bu şekilde yapınca başlık altında farklı konular oluyor, çözüm arayanlar bu şekilde bilgiye pek ulaşamaz.
Teşekkürler tamamdır. Bundan sonraki sorularda yeni konu açarım. Duct olayına bakacağım. Videolu kurulum olan birini uygularım eğer stringing sorunu başıma dert olursa. Son çare fan değişimi gerekirse yeni konuda sizi tekrar rahatsız ederim. :) Her şey için teşekkürler.
 
Yukarı