Battlefield 6 ile İlgili Yeni Bilgiler Sızdırıldı

Oyunun 128 kişilik olması Reddit'e çok tartışıldı ancak 128 kişilik sadece dıce'a oyuncular tarafından iletilen bir ricaydı, ancak bunun olacağını pek sanmıyorum çünkü günümüzde kimse çok güçlü işlemci, RAM, ekran kartı ve SSD alamıyor.

Saçma. Bizim ekonomimiz kötü diye her ülkede aynı durum söz konusu olacak diye bir şart yok. Ayrıca teknoloji gelişiyor. BF3-4'ü çift çekirdekli makinelerde oynuyordu insanlar farkında mısınız?
 
Son düzenleme:
Saçma. Bizim ekonomimiz kötü diye her ülkede aynı durum söz konusu olacak diye bir şart yok. Ayrıca teknoloji gelişiyor. BF3-4'ü çift çekirdekli makinelerde oynuyordu insanlar farkında mısınız?

Yalnız şu var, yurt dışındada insanlar bu tip şeylerden şikkayet ediyorlar bizim kadar kötü değil durumları ama madencilerden ve tedariklerin aksamasından dolayı onlarda etkileniyor.

Yani örnek veriyorum bu pandemiden dolayı 100-200 dolar bir ekran kartının fiyatı onlarda artıyorsa bizde bu 3 sıfırlı değerlere yakın oluyor.

Evet Battlefield 3 ve 4'de çift çekirdekli makinelerde oynanabiliyordu ancak buna göre haritalar optimize ediliyor buna göre frosbite motoru optimize ediliyordu.

Ancak durum değişti yani RTX mimarisine sahip oyunlar geldiği için oyunları tutacak sistemlerde kesinlikle en kötü bir tane 860 evo varyantı veya muadili bir ssd gerekecek.

İşlemci ise en kötü i7 7700 hq veya i5 7300 hq olabilir. 128 kişilik haritaları küçümsemeyin single player ile multiplayer farkı denen bir şey var. Sunucuya bağlanan her bir oyuncu için ekstra olarak sizin makinenizde her bir oyuncu için belleğinde ve işlemci üzerinde yer ayrılıp işlemler yapılıyor.


Bu sebepten ötürü ben BF4'den örnek vereyim mediumda normalde single playerde ben 150 FPS alıyorum GTX 1050 ve i5 7300 hq ile ancak mutliplayerde bu değer 100'e düşüyor neden? 64 kişi sunucu dolu. Peki 128 kişi yani bunun iki katı olursa ne olur? Yaklaşık 100 FPS kaybı yaşanacak.

Bu tip oranlar önemli oranlar o yüzden DICE bu tip şeylere karşı çok radikal kararlar vermez.

Bu arada aslında Battlefield 4 ve Battlefield 3 üzerinde sunucu ayarlarını değiştirip 128 hatta daha üstü oyuncu barındıran sunucular açabiliyorsunuz ama official sunucu olarak tanımlanmıyor bu tip sunucular aslında bu özellik Battlefield 2'den beri var ama pasif durumda.

Battlefield 2'de pythonda yazılmış kod parçaları bulmuştum bunu biraz oynayıp dizilerin boyutunu büyütünce kendim botlarla 512 vs 512 kişilik maç atabiliyordum tabii makine kasıyordu harita ağazına kadar doluydu.
 
Son düzenleme:
Yalnız şu var, yurt dışındada insanlar bu tip şeylerden şikkayet ediyorlar bizim kadar kötü değil durumları ama madencilerden ve tedariklerin aksamasından dolayı onlarda etkileniyor.

Yani örnek veriyorum bu pandemiden dolayı 100-200 dolar bir ekran kartının fiyatı onlarda artıyorsa bizde bu 3 sıfırlı değerlere yakın oluyor.

Evet Battlefield 3 ve 4'de çift çekirdekli makinelerde oynanabiliyordu ancak buna göre haritalar optimize ediliyor buna göre frosbite motoru optimize ediliyordu.

Ancak durum değişti yani RTX mimarisine sahip oyunlar geldiği için oyunları tutacak sistemlerde kesinlikle en kötü bir tane 860 evo varyantı veya muadili bir ssd gerekecek.

İşlemci ise en kötü i7 7700 hq veya i5 7300 hq olabilir. 128 kişilik haritaları küçümsemeyin single player ile multiplayer farkı denen bir şey var. Sunucuya bağlanan her bir oyuncu için ekstra olarak sizin makinenizde her bir oyuncu için belleğinde ve işlemci üzerinde yer ayrılıp işlemler yapılıyor.


Bu sebepten ötürü ben BF4'den örnek vereyim mediumda normalde single playerde ben 150 FPS alıyorum GTX 1050 ve i5 7300 hq ile ancak mutliplayerde bu değer 100'e düşüyor neden? 64 kişi sunucu dolu. Peki 128 kişi yani bunun iki katı olursa ne olur? Yaklaşık 100 FPS kaybı yaşanacak.

Bu tip oranlar önemli oranlar o yüzden DICE bu tip şeylere karşı çok radikal kararlar vermez.

Bu arada aslında Battlefield 4 ve Battlefield 3 üzerinde sunucu ayarlarını değiştirip 128 hatta daha üstü oyuncu barındıran sunucular açabiliyorsunuz ama official sunucu olarak tanımlanmıyor bu tip sunucular aslında bu özellik Battlefield 2'den beri var ama pasif durumda.

Battlefield 2'de pythonda yazılmış kod parçaları bulmuştum bunu biraz oynayıp dizilerin boyutunu büyütünce kendim botlarla 512 vs 512 kişilik maç atabiliyordum tabii makine kasıyordu harita ağazına kadar doluydu.

Oyun PS5/Xbox Series X sınırları göz önüne alınarak yapılacak, 5 yıl öncesinden kalma 7000 serisi mobil işlemcilere göre değil. Senin benim bilgisayarımızın bir önemi yok yeni konsollar belirler standartları.

64 artık yüksek bir rakam değil oyuncu sayısı olarak bununda farkına var derim. 10 yıl önce yüksek bir rakamdı artık günümüz işlemcileri için 64 oyuncu büyük bir mesele değil. COD bile Warzone ile 150 kişilik battle royale moduna sahip.
 
Oyun PS5/Xbox Series X sınırları göz önüne alınarak yapılacak, 5 yıl öncesinden kalma 7000 serisi mobil işlemcilere göre değil. Senin benim bilgisayarımızın bir önemi yok yeni konsollar belirler standartları.

64 artık yüksek bir rakam değil oyuncu sayısı olarak bununda farkına var derim. 10 yıl önce yüksek bir rakamdı artık günümüz işlemcileri için 64 oyuncu büyük bir mesele değil. COD bile Warzone ile 150 kişilik battle royale moduna sahip.

64 ilk önce bir rakam değil sayıdır, rakam 0-9 arasında ki sayılara denir alfabe gibi.

İkinci mevzuya gelelim, konsollar piyasayı belirler dediniz ancak Battlefield serisi ilk çıktığından beri ana tabanı konsol değil bilgisayar temellidir. Günümüzde 64 kişilik sunucular çok değil gibi görünebilir ancak 128 kişiliğe çıkınca gözle görülebilir bir FPS farkı olacaktır. Günümüzde ki modern işlemciler bunu karşılayabilir ancak 2017 ve öncesinde ki işlemciler için sıkıntı çıkacaktır.

Yani insanlar yeni bilgisayar toplamak zorunda kalacak veya almak zorunda kalacak şu an ki pandemi döneminden dolayı belirttiğim gibi tedarik sıkıntıları var ve konsolların bile stokları çok çabuk tükeniyorsa bilgisayarları düşünmek bile korkutucu bir durum.

COD Warzone'un yapısı battleroyal üzerine kurulu zaten battleroyal oyunlarda harita büyüktür, haritada ki oyuncu sayısı fazladır ancak grafikler ultra bile olsa çok fazla optimize edildiği için 2008-2010'larda ki grafiklere benzemektedir.

Yani Battlefield ise her sene grafiklerini ciddi anlamda geliştiren ve zamanının ötesinde gerçekliğe yakın grafikler ve mekanikler eklemeyi seven bir oyun serisi.

Sen şimdi hem haritayı büyütüp hem grafikleri çok ileri düzeye çekeceksin hemde oyuncu sayısını arttıracaksın e peki burada ki FPS dengesini nasıl sağlayacaksın? Konsollarda bunu sağlamak kolay çünkü içinde ki grafik kartları gayet yeterli.

Ancak bilgisayar konusuna girersek bu durum çok can sıkıcı olacaktır ve bu yüzden optimizasyon gibi mevzularda sıkıntılar olacaktır yani oyunun ilk çıkacağı 6 aylık periyotta çok kritik hataların olması demektir. Warzone'da da bu oldu.

Kısaca ben yinede 128 kişiliği şu an ki bulunduğumuz pandemi koşulları nedeni ile uygun bulmuyorum insanlar düzgün kaliteli parçaları bulmak konusunda zorlanıyor bu Dünya genelinde böyle.
 

Geri
Yukarı