Bazı oyunlar anti aliasing ile bulanıklaşıyor

mutlu pide

Kilopat
Katılım
10 Aralık 2018
Mesajlar
4.367
Makaleler
3
Çözümler
28
Yer
Mars
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
Acer AN515-55 / RTX 3050 / 16 GB 2933 MHz RAM / i3 10300H
Cinsiyet
Erkek
Mesela DMC 5'de hex editörüyle anti aliasing kapatılabiliyor (oyun içi olmuyor) kapattıktan sonra farkı oyun açıldıktan 1 saniye sonra anladım. Resmen 480p'den 4K'ya fırladı oyun. Aynısı Doom Eternal'da da oldu. Oyun içi tam kapatılamayan (galiba) anti aliasing konsol komutuyla kapatılıyor ve onda da aşırı derecede fark vardı. Neden anti aliasing oyunu bulanık yapıyor? Ayrıca DLSS açınca anti aliasing ayarı da devre dışı kalıyordu bazı oyunlarda gördüm. Neden öyle?
 
Birden fazla anti aliasing yöntemi var. Bulanıklık yapanlar TAA, FXAA genelde. MSAA pek bulanıklık yapmaz ama performansa etkisi en yüksektir diğerleri arasında. Çoğu oyun artık varsayılan olarak TAA kullanır durumda. TAA nasıl çalışır bunu detaylı olarak araştırırsan sorunun cevabını alacaksın.

DLSS dediğin olayda da düşük çözünürlükten yükseğe upscale ediyor bu sayede performans artıyor. Ancak saf görüntüye göre daha kötü görüntü veriyor. Aynı zamanda kendine ait anti aliasing yöntemi var. Bu yüzden diğer AA ayarları pasif hale geliyor. DLSS'in son sürümleriyle beraber saf görüntüye yakın hatta daha iyi sonuç veriyor diyorlar ama ben kendim deneyimlemedim, pek de inanmıyorum.
 
Birden fazla anti aliasing yöntemi var. Bulanıklık yapanlar TAA, FXAA genelde. MSAA pek bulanıklık yapmaz ama performansa etkisi en yüksektir diğerleri arasında. Çoğu oyun artık varsayılan olarak TAA kullanır durumda. TAA nasıl çalışır bunu detaylı olarak araştırırsan sorunun cevabını alacaksın.

DLSS dediğin olayda da düşük çözünürlükten yükseğe upscale ediyor bu sayede performans artıyor. Ancak saf görüntüye göre daha kötü görüntü veriyor. Aynı zamanda kendine ait anti aliasing yöntemi var. Bu yüzden diğer AA ayarları pasif hale geliyor. DLSS'in son sürümleriyle beraber saf görüntüye yakın hatta daha iyi sonuç veriyor diyorlar ama ben kendim deneyimlemedim, pek de inanmıyorum.
Bazı oyunlarda TAA keskinleştirme ayarı var. Onla mı düzeltiliyor bulanıklaşma?
 
Bazı oyunlarda TAA keskinleştirme ayarı var. Onla mı düzeltiliyor bulanıklaşma?
Bir miktar düzeliyor. En sona alsan bile TAA kapalı hal kadar net görüntü alamıyorsun. RDR2 en iyi örneklerden biri bunun için. Karakterlerin yüzünü katlediyordu TAA.

TAA açık düzgün oyun oynamak için çözünürlük ölçeği ayarı varsa onu yükseltmek şart oldu benim için. Anca o şekilde göze güzel gelen görüntü alabiliyorum.
 
Bir miktar düzeliyor. En sona alsan bile TAA kapalı hal kadar net görüntü alamıyorsun. RDR2 en iyi örneklerden biri bunun için. Karakterlerin yüzünü katlediyordu TAA.

TAA açık düzgün oyun oynamak için çözünürlük ölçeği ayarı varsa onu yükseltmek şart oldu benim için. Anca o şekilde göze güzel gelen görüntü alabiliyorum.
Onla da FPS yerle bir oluyor ama. O ayarı da sadece DMC 5'de gördüm. Upscale ayarı yoksa ne işe yarıyor TAA? Daha iyileri varken?
 
Texture shimmering denilen parlamaları ve titremeleri en iyi TAA gideriyor. MSAA, SSAA veya FXAA tek başına yetmiyor. O yüzden Tomb Raider gibi oyunlarda SSAA + TAA ayarı var mesela.

TAA'dan sonra titremeler için en etkili yöntem DLSS ve FSR.
 
Texture shimmering denilen parlamaları ve titremeleri en iyi TAA gideriyor. MSAA, SSAA veya FXAA tek başına yetmiyor. O yüzden Tomb Raider gibi oyunlarda SSAA + TAA ayarı var mesela.

TAA'dan sonra titremeler için en etkili yöntem DLSS ve FSR.
En iyi TAA gideriyor olabilir ama o ayar da feci bulanıklaştırıyor ve açmaya değmez gibi gözüküyor. O yüzden mi TAA'nın bulanıklığını gideren ikinci anti aliasing ayarı da oluyor?


Burada bir sürü ayar var hangisi en iyi? Yani DLSS desteklemeyen oyunlar için varsa DLSS her zaman açıyorum.
 
TAA'nın bulanıklığını diğer AA ayarları gidermiyor aslında. Bunun en etkili yolu çözünürlük ölçeğini yükseltmek veya SSAA ile birlikte kullanmak.

SSAA genelde en iyi görüntüyü sunar. Yüksek çözünürlükte render edip görüntüyü işler ve sana öyle sunar. Ancak bu da yüksek işlem gücü gerektiriyor. MSAA da buna benzer şekilde güzel görüntü sunar, SSAA kadar kaynak tüketmez. İkisi de nesnelerin köşelerindeki tırtığı düzeltir ve göze hoş gelen görüntü sunarlar.

Ama dediğim gibi SSAA ve MSAA'nın titremelere ve parlamalara karşı pek etkileri yok. Bunu gidermek için bu saydıklarımın yanında TAA açmak gerekebiliyor. Bu sayede hem tırtıklı görüntüden kurtuluyorsun hem de titremelerden. Buna karşılık bir miktar TAA bulanıklığı elde ediyorsun. Ancak SSAA ayarı yüksek çözünürlükte render ettiği için pek fark etmiyorsun bu bulanıklığı. MSAA'da bu biraz daha fark edilir oluyor. Demek istediğim diğer AA yöntemlerinin asıl amacı TAA'nın bulanıklığını gidermek değil.

Oyunlarda en iyi görüntüyü elde etmek oyundan oyuna göre değişebilir ancak ben genelde çözünürlük ölçeği arttırıp TAA açıyorum. FPS'i düşürüyor biraz ama değiyor. Çözünürlük ölçeği ayarı yoksa SSAA+TAA>SSAA>MSAA>DLSS&FSR>TAA sıralamasını izliyorum genelde. Eğer oyunun TAA kapalı halinde titreme parlama olmuyorsa TAA'yı da kapatıyorum.

Bazı oyunlarda TAA o kadar da berbat değil. Örneğin Spider-Man'da TAA açık şekilde normal ölçekle oynuyorum ve rahatsız etmiyor.

Oynadığın oyuna göre performans ve kalite dengesini kendine göre ayarlayabilirsin.
 
TAA'nın bulanıklığını diğer AA ayarları gidermiyor aslında. Bunun en etkili yolu çözünürlük ölçeğini yükseltmek veya SSAA ile birlikte kullanmak.

SSAA genelde en iyi görüntüyü sunar. Yüksek çözünürlükte render edip görüntüyü işler ve sana öyle sunar. Ancak bu da yüksek işlem gücü gerektiriyor. MSAA da buna benzer şekilde güzel görüntü sunar, SSAA kadar kaynak tüketmez. İkisi de nesnelerin köşelerindeki tırtığı düzeltir ve göze hoş gelen görüntü sunarlar.

Ama dediğim gibi SSAA ve MSAA'nın titremelere ve parlamalara karşı pek etkileri yok. Bunu gidermek için bu saydıklarımın yanında TAA açmak gerekebiliyor. Bu sayede hem tırtıklı görüntüden kurtuluyorsun hem de titremelerden. Buna karşılık bir miktar TAA bulanıklığı elde ediyorsun. Ancak SSAA ayarı yüksek çözünürlükte render ettiği için pek fark etmiyorsun bu bulanıklığı. MSAA'da bu biraz daha fark edilir oluyor. Demek istediğim diğer AA yöntemlerinin asıl amacı TAA'nın bulanıklığını gidermek değil.

Oyunlarda en iyi görüntüyü elde etmek oyundan oyuna göre değişebilir ancak ben genelde çözünürlük ölçeği arttırıp TAA açıyorum. FPS'i düşürüyor biraz ama değiyor. Çözünürlük ölçeği ayarı yoksa SSAA+TAA>SSAA>MSAA>DLSS&FSR>TAA sıralamasını izliyorum genelde. Eğer oyunun TAA kapalı halinde titreme parlama olmuyorsa TAA'yı da kapatıyorum.

Bazı oyunlarda TAA o kadar da berbat değil. Örneğin Spider-Man'da TAA açık şekilde normal ölçekle oynuyorum ve rahatsız etmiyor.

Oynadığın oyuna göre performans ve kalite dengesini kendine göre ayarlayabilirsin.
Çözünürlük arttırma ayarını bir tek DMC 5'de gördüm. Zaten medium ayarlar 70 FPS alan oyunu TAA açıkken bulanık olmasın diye 40-50 FPS'lere düşüremem. Neyse ki hex editörüyle oyun içi TAA kapatılabiliyor.
 

Geri
Yukarı