Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme Neden Daha Sık Kullanılmalı

Abonelik ile oyun yapımcıları para kazanamayacak diyorsunuz da bulunan sistemlerde sadece bir oyun yok ki. Mesela Uplay+ 'ı ele alalım. Yeni bir Ghost Recon oyunu çıktı ve bu abonelikte var. Bu oyunu isteyen adam 1 ayda bitirip bir daha almadı. Lakin Ubisoft'un diğer oyunlarını oynayan kişiler (Rainbow Six, Assassin's Creed) gibi serileri takip eden insanlar almaya devam edecek. Asıl olay da zaten burada oluyor. Yeni çıkacak oyunu oynamayacak kişide de bu abonelik sayesinde destekte bulunmuş olacak.

Ubisoft bir AAA oyundan 60 dolar kazanıyor. Uplay+ aylık be kadar bilmiyorum, 10$ olarak baz alalım. Yeni bir AC oyunu çıktığını varsayalım. Ortalama 100 saat civarında oyundaki içeriğin çoğu tüketilecektir. Günde 2 saatini oyun oynamaya ayıran bir kişinin oyunu bitirmesi 1-2 ay civarı sürecek ve bu kişi 60$ dolar fiyat etiketine sahip bir oyunu 20$ civarı bir fiyata oynayacak. Ubisoft’un bu kullanıcıyı en az 6 ay abonelik sistemi içinde tutması lazım ki 60$ gelir elde etsin.

Rockstar Games 5-6 yılda bir oyun çıkartıyor. RDR 2 oynayıp tüketen bir adam neden aboneliği devam ettirsin ki?

Kaldı ki firma firma düşünmek yanlış. EA, Ubisoft, Bethesta, Rockstar, Activision ve bir sürü firma var. Her biri ayrı abonelik mi çıkartacak? Çıkartılar diyelim, bütçe sınırlı. Hangisine abone olacağız? Ben şahsen Ubisoft’a abone olur AC oynar, bitince iptal edip Rockstar’a geçer RDR oynarım. Her oyun bittiğinde platform değiştiririm. Çoğu kişi de böyle yapar tahminimce. Para gökten yağmıyor.

Bütün firmalar ortaklaşa bir platforma geçse aylık 10$ ücret ödesek yıllık 12x10=120$. Geçen yıl God of War, RDR 2, Spiderman, AC, Detroit ve daha birçok oyun çıktı. Bu 120$ neye göre paylaşılacak? Ben bu oyunları oynamak istesem cebimden 300$ çıkacaktı ama ben abonelik sistemi sayesinde 120$ ödeyerek bu oyunların hepsini oynamış oldum.

Dediğim gibi abonelik sisteminin uygulanması çok zor. Firmalar elbette bu konu hakkında kafa yoruyorlardır. Eninde sonunda abonelik sistemi oyunlara gelecek fakat firmalar gelir kaybetmeden bu sistem nasıl gelecek? Asıl sorun burada.
 
Ubisoft bir AAA oyundan 60 dolar kazanıyor. Uplay+ aylık be kadar bilmiyorum, 10$ olarak baz alalım. Yeni bir AC oyunu çıktığını varsayalım. Ortalama 100 saat civarında oyundaki içeriğin çoğu tüketilecektir. Günde 2 saatini oyun oynamaya ayıran bir kişinin oyunu bitirmesi 1-2 ay civarı sürecek ve bu kişi 60$ dolar fiyat etiketine sahip bir oyunu 20$ civarı bir fiyata oynayacak. Ubisoft’un bu kullanıcıyı en az 6 ay abonelik sistemi içinde tutması lazım ki 60$ gelir elde etsin.

Rockstar Games 5-6 yılda bir oyun çıkartıyor. RDR 2 oynayıp tüketen bir adam neden aboneliği devam ettirsin ki?

Kaldı ki firma firma düşünmek yanlış. EA, Ubisoft, Bethesta, Rockstar, Activision ve bir sürü firma var. Her biri ayrı abonelik mi çıkartacak? Çıkartılar diyelim, bütçe sınırlı. Hangisine abone olacağız? Ben şahsen Ubisoft’a abone olur AC oynar, bitince iptal edip Rockstar’a geçer RDR oynarım. Her oyun bittiğinde platform değiştiririm. Çoğu kişi de böyle yapar tahminimce. Para gökten yağmıyor.

Bütün firmalar ortaklaşa bir platforma geçse aylık 10$ ücret ödesek yıllık 12x10=120$. Geçen yıl God of War, RDR 2, Spiderman, AC, Detroit ve daha birçok oyun çıktı. Bu 120$ neye göre paylaşılacak? Ben bu oyunları oynamak istesem cebimden 300$ çıkacaktı ama ben abonelik sistemi sayesinde 120$ ödeyerek bu oyunların hepsini oynamış oldum.

Dediğim gibi abonelik sisteminin uygulanması çok zor. Firmalar elbette bu konu hakkında kafa yoruyorlardır. Eninde sonunda abonelik sistemi oyunlara gelecek fakat firmalar gelir kaybetmeden bu sistem nasıl gelecek? Asıl sorun burada.
Rockstar, Bethasda gibi şirketlerin online platform oyunları neredeyse yok. EA de Fifa, Battlefield, NBA gibi Ubisoft'da ise Rainbow Six, Ghost Recon gibi online oyunlar var ve bunları oynayan en az 50 Milyon kişi var. Hikayeli oyunlara yanaşmayan biri bile 15 Dolara Ubisoft'tan, 4 veya 15 Euroya ise EA den abonelik alıyor. Dediğiniz gibi bunun gibi şirketler oyunlarını daha çok online'a doğru yaptıkları için her türlü gelir sağlıyorlar. Zarar etseler neden diğer şirketlerde bu işe elini atsınlar?
 
Rockstar, Bethasda gibi şirketlerin online platform oyunları neredeyse yok. EA de Fifa, Battlefield, NBA gibi Ubisoft'da ise Rainbow Six, Ghost Recon gibi online oyunlar var ve bunları oynayan en az 50 Milyon kişi var. Hikayeli oyunlara yanaşmayan biri bile 15 Dolara Ubisoft'tan, 4 veya 15 Euroya ise EA den abonelik alıyor. Dediğiniz gibi bunun gibi şirketler oyunlarını daha çok online'a doğru yaptıkları için her türlü gelir sağlıyorlar. Zarar etseler neden diğer şirketlerde bu işe elini atsınlar?

İşte demek istediğim tam olarak bu. Abonelik sistemi online oyunlara daha çok yarıyor. Firmalar gelir elde etmek için online oyunlara doğru kayacaklar. Bu firmalar için biz kredi kartı numarasından ibaretiz. Eğer online oyunlardan daha fazla kazanıyorlarsa online yaparlar. Kimse zarar etmek pahasına oyuncuların hatırına single player oyun yapmaz. Ben şahsen single player oyunların azalmasını ve gittikçe etkilerini kaybetmesini istemiyorum. Bu yüzden abonelik sisteminde tek oyunculu oyunlar nasıl daha fazla gelir kazanır, fikirlerimi belirttim.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı