Bilgisayarın tozunu aldıktan sonra işlemcimde oluşan fan sesi ve sıcaklığı arttı

gasparinho

Centipat
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
29
Selamlar, Gigabyte 450M anakartım var sıvı soğutucu (Cooler Master 120 Lite) takmak ve tozlarını almak için işlemcimi fanımı ve sıvı soğutucusunun radyotörünü takmak için de güç kaynağına bağlı olan fanımı çıkardım. Fakat sıvı soğutucuyu takamadım anakartın altına denk gelen aparatı olmadı yapamadım ve sonra yeniden stock fanı takmaya karar verdim. Bilgisayarı bir açtım normalde inanılmaz sessiz olan CPU'nun stock fanından çok fazla ses gelmeye başladı. BIOS'tan baktım CPU boşken 60 derece fanın hızı da 3500'lere kadar çıktı. Bunları yazarken de acayip ses var tamamen alışılmışın dışında olduğu çok belli.

Sıvı soğutucum eğer bu anakarta uyumluysa yeniden takmaya çalışacağım bu da bir çözüm yöntemi olabilir fakat yapamadım arkadaşlar bilenler yardımcı olabilirse çok sevinirim.
 

gardi

Picopat
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
692
Selamlar, Gigabyte 450M anakartım var sıvı soğutucu (Cooler Master 120 Lite) takmak ve tozlarını almak için işlemcimi fanımı ve sıvı soğutucusunun radyotörünü takmak için de güç kaynağına bağlı olan fanımı çıkardım. Fakat sıvı soğutucuyu takamadım anakartın altına denk gelen aparatı olmadı yapamadım ve sonra yeniden stock fanı takmaya karar verdim. Bilgisayarı bir açtım normalde inanılmaz sessiz olan CPU'nun stock fanından çok fazla ses gelmeye başladı. BIOS'tan baktım CPU boşken 60 derece fanın hızı da 3500'lere kadar çıktı. Bunları yazarken de acayip ses var tamamen alışılmışın dışında olduğu çok belli.

Sıvı soğutucum eğer bu anakarta uyumluysa yeniden takmaya çalışacağım bu da bir çözüm yöntemi olabilir fakat yapamadım arkadaşlar bilenler yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Hocam Bios ayarlarından fan hızını ayarlasana.
 

gardi

Picopat
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
692
Selamlar, Gigabyte 450M anakartım var sıvı soğutucu (Cooler Master 120 Lite) takmak ve tozlarını almak için işlemcimi fanımı ve sıvı soğutucusunun radyotörünü takmak için de güç kaynağına bağlı olan fanımı çıkardım. Fakat sıvı soğutucuyu takamadım anakartın altına denk gelen aparatı olmadı yapamadım ve sonra yeniden stock fanı takmaya karar verdim. Bilgisayarı bir açtım normalde inanılmaz sessiz olan CPU'nun stock fanından çok fazla ses gelmeye başladı. BIOS'tan baktım CPU boşken 60 derece fanın hızı da 3500'lere kadar çıktı. Bunları yazarken de acayip ses var tamamen alışılmışın dışında olduğu çok belli.

Sıvı soğutucum eğer bu anakarta uyumluysa yeniden takmaya çalışacağım bu da bir çözüm yöntemi olabilir fakat yapamadım arkadaşlar bilenler yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Hocam sıvı soğutucu normal bir şekilde çalışıyormuş. Siz işlemciyi çıkardınız mı yuvasından çıkardıysanız bios fan ayarları yapmanız gerek. Daha evvel normal çalışan bir soğutucu siz yaptıktan sonra yerine takamamışsınız biraz videoları bakın o marka soğutucunun videosu kendi markanın sayfasında vardır bakın ona göre takın.
Selamlar, Gigabyte 450M anakartım var sıvı soğutucu (Cooler Master 120 Lite) takmak ve tozlarını almak için işlemcimi fanımı ve sıvı soğutucusunun radyotörünü takmak için de güç kaynağına bağlı olan fanımı çıkardım. Fakat sıvı soğutucuyu takamadım anakartın altına denk gelen aparatı olmadı yapamadım ve sonra yeniden stock fanı takmaya karar verdim. Bilgisayarı bir açtım normalde inanılmaz sessiz olan CPU'nun stock fanından çok fazla ses gelmeye başladı. BIOS'tan baktım CPU boşken 60 derece fanın hızı da 3500'lere kadar çıktı. Bunları yazarken de acayip ses var tamamen alışılmışın dışında olduğu çok belli.

Sıvı soğutucum eğer bu anakarta uyumluysa yeniden takmaya çalışacağım bu da bir çözüm yöntemi olabilir fakat yapamadım arkadaşlar bilenler yardımcı olabilirse çok sevinirim.
 
KS
KS
G

gasparinho

Centipat
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
29
hocam sıvı soğutucuyu takmaya çalıştım yine takamadım. Benimki gigabyte 450m olduğu için uyumlu değil sanırım. Fakat fan sesi geçti şimdi oyun oynarken bile 40 dereceye anca çıkıyor eskisi gibi yani. Fakat 2 3 cm vida girişinin anakarta uygun olmaması kadar saçma bi şey görmedim ben. Satıyorum soğutucuyu artık
 

Yeni konular

Yukarı