Söylediğiniz "rassal sayı" üzerinden ufak bir araştırma yapayım dedim. Şans faktörünün rastgeleliğini artırmak için sensörlerden gelen verilerden faydalanıyorlarmış (valla aklıma gelmişti). Merak ettiğim buydu, teşekkürler.Sıfırla bir arasındaki bir rassal sayı seçer.
Merak ettiğim şey, mesela bir oyunda yüzde 30 kritik hasar verme olayı var. Yapılan saldırı bu yüzde otuzluk ihtimale nasıl denk geliyor diye merak etmiştim. Sanırsam sensör verilerinden faydalanıyorlarmış. Yani tamamen makine kontrölünün dışındaki bir etmenden.Değerlere?
Söylediğiniz "rassal sayı" üzerinden ufak bir araştırma yapayım dedim. Şans faktörünün rastgeleliğini arttırmak için sensörlerden gelen verilerden faydalanıyorlarmış (vallaha aklıma gelmişti). Merak ettiğim buydu, teşekkürler.
EvetHocam bir sürü teknik var yani ama galiba istediğinizi buldunuz.
O da iyimiş hocam. Bir de bazı oyunlarda "birinci atışta beceremedi, ikincide de yine ıskaladı bari üçüncü atışta kritik hasar verdireyim de sevinsin gariban" der gibi mantıksal olaylar işliyor sanki.Oyundan oyuna hesaplama şekli değişir. İsim verirsen tahmin etmesi daha kolay.
Eskiden hemen her mmorpg'de çok büyük sayılarla havuz oluşturulurdu diye biliyorum. Bir mob her 10.000-50.000 kere yokedilişinde 1 eşya vermesi gibi. Aynı serverde oynayan herkes bu kotayı aynı anda doldurur.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.